• Mobil szerelőkosár 5 1
Jelenleg:  

Szerző Téma: Mobil szerelőkosár  (Megtekintve 1860 alkalommal)

Nem elérhető KoviatiTopic starter

  • Új tag
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Nem: Férfi
Mobil szerelőkosár
« Dátum: 2013. Január 11., 08:41:10 am »
Sziasztok!

Kezdő felülvizsgáló vagyok!
Kérdésem lenne:
Van a cégünknek egy mobil szerelőkosara.
Ez egy vontatmány (autó után kötöd vonóhorogra), hidraulikus, 230 V-ra csatlakoztatva működik, 24 V-os rendszer, a kosárban van egy 230 V-os dugalj.
Kérdés: mely előírások szerint és mit és hogyan kell rajta mérni
Annyit tudok, hogy évente kell felülvizsgálni.
Néztem az MSZ HD 60364-7-717 -et, de azt visszavonták.

Előre is köszönöm
KoviAti

Nem elérhető ELEKTOR-KALANDOR

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 120
Re:Mobil szerelőkosár
« Válasz #1 Dátum: 2013. Január 11., 15:31:58 pm »
Az MSZ HD 60364-7-717:2005 ,  2012.10. 01-jéig még érvényes volt.) Erre gondoltál? Az angol nyelvű  MSZ HD 60364-7-717:2010 helyettesíti, lehet hogy már magyarul is megvan.

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető JUVILL

  • Régi motoros
  • *****
  • Hozzászólások: 1.568
  • Nem: Férfi
    • www.juvill2004..hu
Re:Mobil szerelőkosár
« Válasz #2 Dátum: 2013. Január 11., 15:41:21 pm »

Ez egy hordozható berendezés. A fórumon szerintem a hordozható berendezések felülvizsgálatáról már volt szó.
Javaslom nézd meg, és olvasd át!
Nem tudok róla, hogy az MSZ HD 60364-7-717:2005 szabványt visszavonták (de lehet).
Mivel ez egy korábbi berendezés, akkor is az előbbi szabvány szerint kell felülvizsgálni, hacsak nem még a berendezés az MSZ HD 60364-7-717:2005 hatályba lépése előtti.
Minden berendezést a létesítés idején érvényes szabványok alapján kell felülvizsgálni.
 

Nem elérhető nova

  • Fórum rendezgetõ ***ADMIN***
  • Global Moderator
  • Megszállott
  • *
  • Hozzászólások: 3.461
  • Nem: Férfi
    • Villanyszerelõ magazin
Re:Mobil szerelőkosár
« Válasz #3 Dátum: 2013. Január 11., 15:43:11 pm »
Tényleg visszavonták.  ;)
Hatályos MSZ HD 60364-7-717:2010 Angol nyelvű!

Kisfeszültségű villamos berendezések. 7-717. rész: Különleges berendezésekre vagy helyekre vonatkozó követelmények. Mobil vagy szállítható egységek (IEC 60364-7-717:2009, módosítva)
Villanyszerelõ fórum szabályzat - Kezdő fórumozók figyelmébe! - Közlemények

Privát üzenet funkció nem szakmai kérdések megválaszolására van fenntartva!

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető JUVILL

  • Régi motoros
  • *****
  • Hozzászólások: 1.568
  • Nem: Férfi
    • www.juvill2004..hu
Re:Mobil szerelőkosár
« Válasz #4 Dátum: 2013. Január 11., 19:23:01 pm »

Megint egy új szabvány, természetesen angol nyelven.
Kezdjük megszokni. Most a mobil berendezésekre.
Még jó, hogy annak idején az MSZ 1600 szabványsorozat magyar nyelven jelent meg, mert akkor most óriási bajban lennénk. Nem tudtunk volna miből tanulni és képezni magunkat.
A szabványok alkalmazása önkéntes, de ha a létesített berendezés műszakilag nem elégíti ki az előírásait, azzal nem egyenértékű, akkor a létesítés nem megfelelő. Előbb - utóbb alkalmazni kell egy tolmácsot, vagy az angol műszaki szótárt, mint zsebkönyvet kell naponta használnunk. De egy nyelvvizsga is benne van a pakliban, mert e nélkül már lassan villanyt szerelni nem lehet. ;)
 

Üzenet összefûzve: 2013. Január 11., 20:56:10 pm

A feltett kérdésre azért megpróbálok válaszolni.
A 2010-es kiadású szabványból fordításom nincs, de van egy 2011-es kiadású EBF anyagom, ahol ez már valóban szerepel.
Ellenőrizni kell a tápellátást.
Ez történhet kisfeszültségű áramfejlesztőről, vagy hatékony védelmi móddal rendelkező, rögzített villamos berendezésről.
Áramfejlesztő esetén csak TN vagy IT rendszer lehet, hatékony védelmi módú villamos berendezés esetén TN vagy TT rendszer.
De a tápellátás történhet egyszerű elválasztással, és villamos elválasztással.
(Itt azért jó lenne a magyar fordítás.)
A méréseket a táphálózatok szerint kell elvégezni. Vonatkoztatva a TN, TT és IT hálózatra.
De TN és TT hálózat esetén mindenképpen szükséges egy (terhelésnek megfelelő) 30 mA-os ÁVK. (Az ÁVK-t is ellenőrizni kell!)
Mivel 24V-os dg.aljzat is van, ennek tápellátása lehet PELV, vagy SELV.
A TN vagy TT rendszer esetén a 230V-os aljzatokat védheti egy darab közös ÁVK.
Ha viszont IT rendszer a betáp, akkor minden aljzathoz külön-külön ÁVK szükséges.
Ellenőrizni kell az EPH-t is. Össze vannak-e kötve az vezetőképes részek. Alváz, vázszerkezet, csőhálózatok. Ezeket egységen belül a TT, TN, IT rendszer védővezetőjéhez kell csatlakoztatni.

Elnézést, egy kicsit sok, főleg így összefűzve, de rövidebben nem tudtam kifejteni.

Felhasználók, akik megköszönték:


 

Hasonló Témák

  Téma / Indította Válaszok Utolsó üzenet:
7 Válaszok
5794 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2011. Február 13., 09:11:49 am
írta Novill
Üdvözlünk Mobil-Vill

Indította Villanyszerelõ fórum üdvözlõ robot Bemutatkozás

1 Válaszok
843 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2012. Május 10., 15:57:42 pm
írta nova
4 Válaszok
1384 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2013. Április 15., 10:43:13 am
írta nova
9 Válaszok
1753 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2013. Augusztus 22., 19:19:13 pm
írta nyaki