Nagy teljesítményű elektromos autó töltő otthon

Indította nova, 2018. január 21., 15:35:37 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

nova

A villanyszerelők lapja is foglalkozik a témával. 
Új szakma születik: e-autótöltő-szerelő
Bár ez a cikk inkább szponzorált cikknek tűnik. Az a kérdés merül fel számomra, hogy egy ilyen gyártó specifikus képzés során milyen olyan jellegű plusz információkhoz juthat a villanyszerelő?


Idézetet írta: Villanyszerelők LapjaA képzés szerves része a technológiáról, a különféle típusú és teljesítményű töltőkről, a műszaki paraméterekről szól, de segítséget nyújt a töltőállomások kiválasztása kapcsán, illetve bemutat villanyszerelői praktikákat és hasznos tippeket a bekötésről, a védelemről és a programozásról is.

Idézetet írta: Villanyszerelők LapjaA képzéseknek köszönhetően mintegy 250 villanyszerelő lesz az országban, akik oklevéllel rendelkeznek majd arról, hogy alkalmasak elektromosautó-töltőberendezés bekötésére.

Villanyszerelõ fórum szabályzat - Kezdő fórumozók figyelmébe! - Közlemények

Privát üzenet funkció nem szakmai kérdések megválaszolására van fenntartva!

sw2janos

Egy új területe a villanyszerelésnek.
Mindig tudnak újat mondani, ami a végén kiderül, hogy nem is olyan új....
De majd pl. a vezeték nélküli töltésnél már lesznek új dolgok is és ez nincsen nagyon messze.
Otthoni  töltéshez csinált már valaki "kis dobozt"?
Értem alatta IP54 kiselo, 3F kismegszakító, 3F B+C túlfeszlev., 4P3F kismegszakító, Type 2 aljzat.
Más nem is kell hozzá és ezt árulják 200eFt-ért.
Kinek van ezen a területen ismerete, gyakorlata.
A jelzett oktatás szerintem erről szólhat.


Simon Endre

Az "otthoni töltő" csak hálózati csatlakozás és nem melesleg egy olyan kommunikációs eszköz, amely közli az autóban lévő (valós) töltővel hogy hány amperrel terhelheti a rendelkezésre álló csatlakozóhelyet.

sw2janos

Endre, ez pontosan így van, és ezt adják el, nem kicsit túl misztifikálva "Home fali töltő" néven 150-200-250.000Ft-ért.
Ezt, mi létre tudjuk hozni, a szakma is kell azért hozzá, és még kereshetünk is rajta, mégsem lesz 250.000Ft a vége.
A DC nagyáramú töltő már egy egészen más készülék, arra nem szabad vállalkoznunk.

tfs

Sziasztok!
Elektromos autót szeretnék tölteni egy társasházban lévő, önálló garázsban. A garázsnak saját villanyórája van (ahogy a házban az összesnek külön-külön), egy fázis, 10A. Az eredeti elképzelésem az volt, hogy 3x16A menjen a villanyórától a garázsig, de ez sajnos nem kivitelezhető, mert a ház külsejére nem rakhatok csatornát. A villanyszerelő azt mondta, hogy a meglévő, bevésett csatornában nem férne el, bár nem volt lehetősége megnézni, hogy pontosan milyen gégecső van, de nyilván nem erre méretezték 15 éve.

3x10A-nak esetleg elég lehet vagy a villanyórától eleve két csövön kéne mennie az 5 és a 3 vezetéknek?

pkajos

Elektromos autótöltőből 100 féle van. Kérdés, hogy
1., milyen teljesítményűt szeretnél - vagy szeretne az autód.
2., a garázsod milyen messze van a mérőtől - ez az 1. pont szerinti terhelés miatt a vezeték keresztmetszetedet meghatározza -no meg, hogy az 1F v. 3F rendszer lesz-e
3., ha ez egy társasház, elvárható, hogy a mérők előtti "összekötő berendezésre" is gondolj, mi lesz/lenne, ha a többi garázsos is "megötszörözi" az igényét, és lakók is elkezdenek "fejleszteni", klímát telepíteni, elektromos sütőt, főzőlapokat telepíteni - a meglévő hálózatról
4., ha "közel" van a garázs,  1db 3F mérő (pl 5x2,5mm2Cu) nem elég? Nem kellene a 3 + 5 ér külön, és talán elférnek az oda szükséges vezetők is

tfs

Renault Zoét szeretnék tölteni, erről az a közvélekedés, hogy a három fázist szereti, mert egy fázison nagy (30% körüli) veszteséggel tölt. Eredetileg 11kW-ot szerettem volna, de ehhez a vezetéket nem lehet a mostani gégecsőben elvinni, más megoldás pedig nem jöhet szóba. Egy földszinti lakáson, illetve egy szeméttárolón kéne átvezetni. Meg se kérdezem a szomszédomat erről, mert én sem engedném, hogy bárki a gázcső alatt, a lakásomon keresztül vigye az áramot.
A lakásokban egyébként 3x10A van mindenhol, a garázsokban pedig 1x10A. 2004-ben épült a ház.

A mérőóra és a garázs között légvonalban kb. 8 méter a távolság; sajnos nem tudom, hogy merre tekeregnek a vezetékek, de feltételezésem szerint max. 20 méterről lehet szó. Abba már beletörődtem, hogy a 3x16A nem kivitelezhető sajnos, így marad a vésztöltő, ami 1x10A vagy 1x16A, ehhez a villanyszerelővel kicseréltetem a vezetéket (ez nyilván elfér a gégecsőben) és felszereltetek egy jobb dugaljat.  :-X

Sztrogoff

Ezek szerint egy fázison 10 A-el töltöd? És 3 A veszteségnek megy? Az 700 W... Hová megy az el? Annyival fűtik a fürdőszobákat. A garázsban talán ki is gyullad az a Zoé. Vagy ez csak rémhír.

S/K

Hol itt a nagy teljesítmény?

Bármelyik elektromos autó 230 V-os dugaljról is tölthető. Egyik sem vesz fel 16 A-nél többet.

tfs

Idézetet írta: Sztrogoff Dátum 2020. augusztus 30., 21:11:34 DÉLUTÁN
Ezek szerint egy fázison 10 A-el töltöd? És 3 A veszteségnek megy? Az 700 W... Hová megy az el? Annyival fűtik a fürdőszobákat. A garázsban talán ki is gyullad az a Zoé. Vagy ez csak rémhír.

Még nem töltöm sehogy :)
Itt egy részletes leírás a témáról: https://www.facebook.com/notes/vars%C3%A1nyi-p%C3%A9ter/renault-zoe-kommentjeim/3192314450848920/