Halálos áramütés a fürdőkádban

Indította nova, 2014. március 23., 18:35:52 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

nova

Halálra sújtotta az áram a fürdőkádban - Blikk.hu

Újabb halálos áramütés történt. :( A cikk tartalma műszaki szemmel nézve viszont eléggé érdekes. Igaz a célközönség nem villamos szakemberek általában.
Villanyszerelõ fórum szabályzat - Kezdő fórumozók figyelmébe! - Közlemények

Privát üzenet funkció nem szakmai kérdések megválaszolására van fenntartva!

Marton

Idézetet írta: nova Dátum 2014. március 23., 18:35:52 DÉLUTÁN
A cikk tartalma műszaki szemmel nézve viszont eléggé érdekes. Igaz a célközönség nem villamos szakemberek általában.
Az újságírók többsége szeret túlozni, hogy hatásos legyen a cikk, vegyék az újságot.
Ugye tudjuk, hogy a 380V már nem is szabványos feszültség és nem is magas feszültség, csupán kisfeszültség. De ez már nem is hangzana olyan jól. 400(380)V meg nem is kerülhet a fürdőkádra sem mert akkor annak önmagának kellene az egyik fázisnak lennie, tehát csak 230V-os áramütésről  beszélhetünk. De ez kis szám az újságírónak meg az olvasónak, semmi szenzáció.
A "bojler" mérőt bekötő szerelő hibázhatott, de ha a földelések és EPH rendbe lettek volna, áramütés sem lett volna.
Kecskeméti Mercedes gyár villamos betáplálása nagyfeszültségről történik. Anno újság hír is volt az esemény amikor beüzemelték. Az újságíró 160 ezer voltos hálózatról cikkezett, kérdeztem is egy áramszolgáltatós szakit, hogy újabb szabványos feszültség létezik melyről nem tudok? Megnyugtatott, nincs ilyen feszültségű hálózat csak a 120ezer kicsinek hangzott volna, ezért nagyobbat írt, (nem először).

Novill

Tudni kell, hogy a regisztrál villanyszerelő feladata a szabványos mérőhely kialakítására és a mért és méretlen fővezeték szerelésére korlátozódik első sorban.  Ami nem zárja ki ugyan a lakás többi részének a szerelését sem. Ami a probléma, hogy a regisztrált villanyszerelők nagyon sok alkalommal nem végeznek méréseket a bekapcsolás előtt. Vagyis nem győződnek meg az érintésvédelem hatékonyságáról. Tisztelet annak néhány százaléknak akik elvégzik az ellenőrzéseket. Ezért ha mérőhelyet alakítunk ki, akkor célszerű dokumentálni a kivitelezési határokat. Mert sok esetben a mérőhelyet megszereltetik velünk és a többi más szerelő szereli. A cikk egyébként teljesen szakmaiatlan, félre tájékoztatja az embereket. Ha nem lennék lusta regizni náluk megadnám a fórum linkjét nekik.

Egyébként ha igénybe vették volna az ingyenes egyszerűsített felülvizsgálatot  a baleset előtt és kijavították volna hibákat, akkor nem következhetett volna be a baleset. :). Egyébként a hatósági kirendeléseknél a villamos balesetek  vizsgálatainál jellemző műszakai okai vissza köszönnek az ingyenes egyszerűsített vizsgálatoknál feltárt hiányosságok. Ezért úgy gondolom nem kár az energiáért. Igen is meg kell győzni az embereket az ő érdekükben. Erre vannak akik fogékonyak. Volt olyan eset amikor a hiányosságok kijavítását nem tudtam rövid időn belül bevállalni, ezért sürgősen kerestek egy villanyszerelőt aki kijavította a hibát.  Annyira megijedtek.

nova

Villanyszerelõ fórum szabályzat - Kezdő fórumozók figyelmébe! - Közlemények

Privát üzenet funkció nem szakmai kérdések megválaszolására van fenntartva!

Novill

A szomorú az egészben, hogy az emberek nagy többségét nem érdekli a lakásának a villamos biztonságtechnikai szintje. Látszik ez a fórumon indított ingyenes egyszerűsített felülvizsgálat kezdeményezésre való reagálásokból is. Sokan csak profitot látnak mindenben, ez igaz a sajtók és médiák nagy többségére is, de még sok szakemberre is. Sok emberben kihalt az igazi ember baráti önzetlen segítség nyújtás. Nem baj, majd amit ingyen elvégeztünk volna egy szerencsétlen esetben jó pénzért elkészítjük a kirendelésre a műszaki szakvéleményt. Igaz már a halálból mi sem tudunk vissza hozni senkit. Én még köszönhetően a helyi médiának kb 50 lakást vizsgáltam felül régi és új lakások tekintetében, de egyetlen egy lakást nem találtam ahol nem volt hiba. A vizsgált lakásoknál kb 80%- a egy hiba esetén közvetlen életveszélyt jelentene. Leszűrve a korábbi halálos baleseteknél talált műszaki állapotokat szinte azonosak a mostani vizsgálat sorozatoknál találtakkal.

nyaki

Üdv!
Örülök, hogy sok felülvizsgálatod akadt, de az eredmény azért lesújtó.
Ha azon a környéken, ahol megáll az ország létezése és a pénz, ilyen súlyos hibák vannak, akkor mi lehet nálunk ???.
Úgy látszik, itt keleten az emberek nem foglalkoznak a témával, bár az is igaz, hogy a helyi médiák sem, hiába forszíroztam (nem ez a feladatuk >:(). ...meg aztán az is benne lehet a dologban, hogy az emberek nem szeretik a rossz és negatív híreket, mert minden ilyet súlyos kiadásokkal társítanak (mondjuk joggal) és a mai szűkös világban inkább a homokba dugják a fejüket, csak kíméljék magukat a nem tervezett, "felesleges" kiadás gondolatától is. :-\

Gyurmaúr(fi-relé)

nyaki, ebből is látszik ,hogy ez egy -tisztelet a kevéske kivételnek- bunkó, pronyó nép, ahol inkább post festan picsognak, ha 1-2 családtagot kinyír az áram, vagy a CO, vagy az "okosba" műszakiztatott nettó kohószökevény, de azért "menő" Bömmös, Merdzsó, Audi, VW, Honda, Mazda, egyéb alapvetően legendásan jó kocsik, melyek amennyiben jó karban vannak, voltak tartva, akkor sokáig AUTÓ-k, de a sufnituningolás, buherálás, hekmányolás miatt lepukkannak és már max a présbe lehetne őket betolni, nem új érvényesítő matricát ragasztani az frsz-re, szóval ezek egész véletlenül nem állnak meg, ha nyomják a fékpedált, vagy elszállnak, mint a győzelmi zászló, csak mert a régesrég kapitulált lengéscsillapító cseréjére már nem fussa és odavész esetleg az egyetlen kereső. Ez van, ezt okozta a kádáréra, majd a módszerváltás óta eltelt negyed század és ahogy elnézem, el fog még telni legalább ugyanennyi idő, mire a sok botcsinálta "villanyász" belátja, hogy hibás, sőt egyenesen életveszélyes az a mentalitás, mely szerint; "hö, há az a lényág, ho öszetákergyük a tyukbelát, oszt má gyün a dálej..."  >:( :'(

Novill

A villamos biztonság technikában úgy gondolom, hogy nincs olyan nagy eltérés az országban. Itt a Blikk cikkben ragozzák a problémákat, ahelyett, hogy a megelőzésre helyeznék a hangsúlyt. Igen is fel kell vállalnunk a lakossági felvilágosító munkát. Sajnos én személy szerint nagyon sok halálos baleset után készítettem műszaki szakvéleményt. Ezért lehet, hogy másként látom az egészet.

nova

Az a baj, hogy a Blikknek is küldtem levelet több ízben is, legutóbb az előző cikkel kapcsolatban megjelent dolgokra reflektáltam. A blogba is írtam egy bejegyzést, melyet el is küldtem nekik. A legutolsó az volt, hogy regisztráltam náluk és a hozzászólásoknál szóltam hozzá, melyet töröltek is. Pedig szakmai szempontól írtam, igaz beleraktam azt a blog hivatkozást is, mely az előző cikkükkel kapcsolatban megjelent.
Ebből is az látható, hogy egyáltalán nem érdekli őket a megelőzés témája. Pedig egy ilyen cikk hatására, sokakban felvetődik a kérdés, hogy náluk előfordulhat-e ilyen jellegű baleset. A hozzászólásoknál sokszor félrevezető információkat lehet olvasni, de hát nem is szakember a hozzászólok nagy része.



Villanyszerelõ fórum szabályzat - Kezdő fórumozók figyelmébe! - Közlemények

Privát üzenet funkció nem szakmai kérdések megválaszolására van fenntartva!