MVE 340-es eszterga 10 kw villanymotor nem indul

Indította korist02, 2016. május 20., 22:38:39 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

korist02

Sziasztok!

Sajnos nem vagyok az elektrotechnikában jártas, ezért segítséget szeretnék kérni, mert nem tudom megoldani a következő problémát:

MVE-340-es esztergagépem működött, mindaddig, míg el nem fordítottam rajta egy kapcsolót, ami a gépkönyv szerint a csillag kapcsolásból az átváltást jelenti deltába.Eszállt két olvadó biztosíték, ezeket kicseréltem. Amikor bekapcsolom, hallom, hogy búg a transzformátorom, csak amikor ráindítok, nem indul be a motor. A mágneskapcsolóknál még van feszültség. Segítsetek kérlek, mi lehet a probléma? Miért nem jut el az áram a motorig? Mit tudok tenni?

980POWER

Vissza felé kell elindulni a motortól mindaddig míg olyan pontot nem találunk amelynek a másik felén már van feszültség, ehhez voltmerő jó a fázisceruza nem mérvadó, megtéveszthet, persze tudni kel mérni vele.

korist02

eljutottam a mágneskapcsolókig fázisceruzával. A felső részükön mérek áramot, alul viszont már nem. Miért nem kapcsolnak be mágneskapcsolók? Azok meghibásodhatnak?

980POWER

Meghúznak vagy nem?  A mágneskapcsoló alsó részén (tekercsen) van feszültség? A jobb oldali mágneskapcsoló felett van egy motorvédőn hőkioldó azon egy nyomógomb határozottan meg kell nyomni rajt, hátha az is kioldott. A sárga színű vezetékek a vezér szálak viszont azt a fázisceruza nem mutatja illetve eligazodni egy laikus nem fog rajt, hogy mikor melyik szálon kel illetve nem kell feszültségnek lenni. Csillagban a bal és a jobb oldali kell meghúzva lennie, deltában a baloldali elenged és a középső meghúz.

korist02

a hőkioldó határozott nyomásra is visszarugózik. Ha nyomvatartom, és ráindítok, akkor se indul. A mágneskapcsolók fölötti csavarhoz érintve a fázisceruza világít, az alsó csavarokhoz érintve nem.

980POWER

Kapcsoláskor csattannak-e a mágneskapcsolók? Mert ezt még nem tudom. Ha igen akkor melyik?

korist02

a főkapcsoló bekapcsolásakor a piros körrel jelölt SFB segédrelé húz be, utána hiába nyomom meg a zöld indító gombot, semmi sem történik

Üzenet összefûzve: 2016. Május 21., 00:22:15 am

még a jelölések

Üzenet összefûzve: 2016. Május 21., 00:23:41 am

jelölések jelentései

Üzenet összefûzve: 2016. május 21., 14:09:04 DÉLUTÁN

ez is még ide tartozik, ha segítség lehet

Simon Endre

Ez nem az aktuális gép kapcsolási rajza. Az osztott hőkioldók lecserélve, nincs  fluxuscsökkenéses időrelé, más és kiegészített a kuplungok és a fék működtetése a szivattyú tápellátása ismeretlen, bíztosítéka bíztosan nincs a Y/D váltás lehet fokozatkapcsolós stb ......
Az SFB segédkapcsoló feltehetően nem lehetne behúzva, mert ez a balraforgatás kuplungot húzva tartja és ez (ebben a kapcsolásban) reteszeli a motor (Y) indítását. Az irányváltó kontaktus esetleg beragadt, vagy a váltókar nincs alaphelyzetben.

korist02

bármilyen gáz, elkerülte a figyelmem, hogy az irányváltó kar nem volt alaphelyzetben, de erre még a hozzászólás előtt rájöttem (tünk) és végig a vezérlésben kerestük a hibát...
Egyébként nagy piros pont Simon Endrének a hibaok meghatározásért, nagyon képben van a témában...