Ablaknyitás önműködő vezérlése

Indította balzsi, 2013. január 05., 22:54:32 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

petike199600


Marton

Petike kapcsolásában a hibák: nem kell négy relé, csak kettő amik az irányváltást csinálják, kézi nyit-zár érintkezőknél nem derül ki és mi is müködteti, az üzemmód váltó kapcsolónál sem, nem jó az érintkező számozás. Tehát az irányváltást a külső relék végzik. Időkapcsoló rajzjelei nem jók, nincsenek számozások sem. Biztosítékoknak nincs értéke.
Balzsinál automata üzemmódnál nem választódik le a K1 időrelé és B2 termosztát köre, így nem érvényesülhet a kézi üzemmód. A motorban bontó érintkezők vannak.

balzsi

Idézetet írta: Marton Dátum 2013. január 08., 17:51:55 DÉLUTÁN
Balzsinál automata üzemmódnál nem választódik le a K1 időrelé és B2 termosztát köre, így nem érvényesülhet a kézi üzemmód. A motorban bontó érintkezők vannak.

Automata módban nem kap áramot az időrelé, illetve a termosztátok, vagy a termosztát ettől függetlenül is működteti az érintkezőit?

petike199600

Próbáltam javítani a hibákat.
Várom az észrevételeket.

Marton

Idézetet írta: balzsi Dátum 2013. január 08., 18:21:21 DÉLUTÁN
Idézetet írta: Marton Dátum 2013. január 08., 17:51:55 DÉLUTÁN
Balzsinál automata üzemmódnál nem választódik le a K1 időrelé és B2 termosztát köre, így nem érvényesülhet a kézi üzemmód. A motorban bontó érintkezők vannak.

Automata módban nem kap áramot az időrelé, illetve a termosztátok, vagy a termosztát ettől függetlenül is működteti az érintkezőit?
Balzsi!
Végül is igazad van, mivel a termosztát is elektronikus(feltételezzük) a kimeneti reléje is kiejt tápfesz hiányában. Persze ez csak akkor mondható ki biztosan ha konkrét típusról beszélünk. Így általánosságban optimálisabb lenne ha az a kör is az automata kapcsolóállásról kapna feszültséget.

petike199600


balzsi

Idézetet írta: Marton Dátum 2013. január 08., 17:51:55 DÉLUTÁN
Balzsi!
Végül is igazad van, mivel a termosztát is elektronikus(feltételezzük) a kimeneti reléje is kiejt tápfesz hiányában. Persze ez csak akkor mondható ki biztosan ha konkrét típusról beszélünk. Így általánosságban optimálisabb lenne ha az a kör is az automata kapcsolóállásról kapna feszültséget.

Biztos ami biztos alapon, az utolsó képet úgy rajzoltam, hogy az automata körről kap minden áramot.  ;) Szerinted a végére értem?  :)

Marton

Petike!
Az üzemmód "kapcsoló" és a kézi "kapcsoló" is nyomógombként van ábrázolva, ezt a gomb fej formájának a rajzolata mutatja. A kézi kapcsolónál vannak érintkező számok, de épp fordítva mint kellene. Más érintkezőket is számozni kellene.
Az R1, R2-nek csak keresztretesz érintkezői vannak használva, nem müködteti a motort. Az irányváltás továbbra sincs megoldva (kivéve a motoron belüli ábrázoláson). A kézi kapcsoló így különösen értelmetlen.
A termosztátnak is létezik rajzjele, használni kellene a szöveges felirat ellenére is, oda lehet írni esetleg, hogy hideg vagy meleg figyelő.

Üzenet összefûzve: 2013. január 08., 19:09:34 DÉLUTÁN

Balzsi!
Szerintem ez már megvalósítható, de én az R3 relét kihagynám és R1, R2 vel közvetlenül müködtetném a motort.

Szelei

Kedves Petike.

Ezt annyira egyszerűsítetted, hogy nem figyeltél arra ez a motor nem tud irányt váltani, végállásról elindulni ellenkező irányba. Én az első rajzaidat logikusabbak láttam. ???

petike199600

Következő javítás. ;D
Szelei úr:Mit csináljak másképp?