Villanymotorok alapismeretek

Indította petike199600, 2012. november 27., 15:14:00 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

980POWER

Ha hidraulika szivattyút hajt az általában, kényszer üzem módú tehát mindenképp szállítja az olajat, a hidraulikus szivattyú típusától függetlenül, nem úgy mint a centrifugál szívatjuk. Ha vissza felé forog akkor a tartályban bugyborékolni fog az olajban a levegő, feltéve, hogy a visszacsapó szelep át engedi-e, ha van beépítve. Mind ettől függetlenül meg lehetne a forgás irányt változtatni, a le írtakból érdekes eset előtt állsz. Ha végkép nem megy a forgásirány váltás, akkor a motor állórészét kellene megfordítani, ha lehetséges. Persze a feladat megoldódhat így is, de a kérdés továbbra is nyitott marad.

faxelektro

Jó estét
                   Egy kerámia készítő műhelyben ezzel préselik a folyékony agyagot,majd még nem volt kipróbálva élőben az agyaggal még vannak más szakinak is munkái.
Aztán többet soha nem lesz ilyen tiszta.Mikor beindul minden akkor látom meg,hogy
működik-e majd írok még.De a forgásirány semmi kép nem változik ez bosszant nagyon.     

Simon Endre

Ez a berendezés nem présel semmit, mert a táskás (kendős ) szűrő kereteit szorítja össze és lazítja fel amivel az iszapot masszát víztelenítik. A végső javaslatom a motort lekötve  (az akár a sorkapocsnál is lehet) a szaban végek midegyike között mérd meg van-e  400 V, ha ez is rendben van  hívátok az " Egelit" mert ez paranormális (paraabszurd) helyzet.

tothgyula

Üdv.
Még mindíg nem írtad meg, hogy milyen áramokat mértél, egyik és másik irányban.Közel azonosat? Biztos meg van a 3 fázis??? Mérj feszültséget a mágneskapcsoló elmenő érintkezőjén, és kikötött állapotban a motor betáp kábelén.Nem szakadt-e a motor egyik tekercse? Ennyi okos ember nehogy már ne tudja megtalálni a hibáT!
Üdv:Gyula.

balzsi

Kedves Szakemberek!
A munkatársam kúpos hasító gépet fog készíteni és ehhez tanácsot kért egy ebben járatos személytől. Többek között meglett adva a villanymotor paramétere is, 3kW és 1400 körüli fordulat. Ami számomra a kérdés, hogy mért fontos a fordulat? Ezen fordulat 1:3-as lassítással lesz használva. Mért nem jó az azonos teljesítményű motor, melynek a fordulata 2800 körüli és 1:6-os lassítás lenne alkalmazva.
A hasító kúpnak mindkét esetben azonos lenne a fordulata.
Nem azonos lenne a forgatónyomaték?
Vagy valami más megfontolásból lett ez a fordulat megadva?

Szirty

Üdv!

Idézetet írta: balzsi Dátum 2016. május 28., 19:20:27 DÉLUTÁN
A hasító kúpnak mindkét esetben azonos lenne a fordulata.
Nem azonos lenne a forgatónyomaték?
Vagy valami más megfontolásból lett ez a fordulat megadva?

Nem tudom mi volt a megfontolás. Azon is sok múlik, hogy a fordulatcsökkentés mivel történik. Hajtóművel vagy frekvenciaváltóval.
Hajtómű esetén a két megoldásnál:
3kW 1400 1:3 áttétel és
3kW 2800 1:6 áttétel esetén a kimenő nyomaték azonos lesz, mivel a kimenő fordulat egyforma és a motor teljesítménye is. 3 kW az 3 kW.
Eltérés a motor/hajtómű méreteiben bizonyára van. A 2800-as motor sokkal kisebb mint az 1400-as, de az 1:6-os hajtómű nagyobb lehet mint az 1:3-as.

Frekvenciaváltós megoldásnál teljesen máshogy alakul a helyzet.

balzsi

Köszönöm a választ Szirty, a fordulatcsökkentés ékszíjtárcsás megoldással történik. Ezért nem értettem a villanymotor fordulatának a jelentőségét.

980POWER

Az 1:6 váltás már 1 lépcsőben nem valósítható meg. Talán ez lehet az oka. Sokan neki ugranak egy szíjhajtás megvalósításának számolás nélkül. Ha bele esnek az értékek a tol-ig közé akkor jó, de ha nem akkor nem értik miért csúszik vagy miért nem bírja ki a szíj a megszokott üzemórás futást. Ékszíjról van szó. Másikasnál az értékek mások.

balzsi

Idézetet írta: 980POWER Dátum 2016. május 28., 21:52:41 DÉLUTÁN
Az 1:6 váltás már 1 lépcsőben nem valósítható meg.

Üdv 980POWER, én nem vagyok érintett ebben a kivitelezésben, mivel a munkatársam csinálja magának de tanulni sosem árt.  :)
Nem értem, hogy mért nem lehet megvalósítani az 1:6 váltást egy lépcsőben, mivel néztem ilyen hasítógépeket a neten és találtam 90mm-300mm-es párosítást ékszíjtárcsákban. Igaz, dupla tárcsák voltak. Itt 1:11 a váltás és a leírtak szerint tökéletesen működik.

Szirty

Idézetet írta: balzsi Dátum 2016. május 29., 08:56:10 DÉLELŐTT
találtam 90mm-300mm-es párosítást ékszíjtárcsákban. Igaz, dupla tárcsák voltak. Itt 1:11 a váltás és a leírtak szerint tökéletesen működik.

Nem néztél be valamit?
90mm / 300mm átmérőkkel 1:3.3-as áttétel jött ki nekem, nem 1:11!