Villanyszerelő Szakmai Fórum

Szakmai kérdések - válaszok => Kérdések - válaszok => A témát indította: Zsolt90 Dátum 2015. május 28., 17:44:14 DÉLUTÁN

Cím: Egyfázisú motor forgásirány változtatás
Írta: Zsolt90 Dátum 2015. május 28., 17:44:14 DÉLUTÁN
Üdvözlök mindenkit. Valaki tudna nekem  segíteni abban hogyan tudom a forgásirányát megváltoztatni ennek az egyfázisú motornak? 2.2KW három kondenzátor van rajta. Átkötötem már egy itt talált rajz szerint az irány meg változott de nem akart forogni rendesen.
Cím: Re:Egyfázisú motor forgásirány változtatás
Írta: Szirty Dátum 2015. május 28., 17:53:14 DÉLUTÁN
Üdv Zsolt90!

Idézetet írta: Zsolt90 Dátum 2015. május 28., 17:44:14 DÉLUTÁN
Üdvözlök mindenkit. Valaki tudna nekem  segíteni abban hogyan tudom a forgásirányát megváltoztatni ennek az egyfázisú motornak?

Próbáld meg eszerint a rajz szerint:
(http://iramkodrive.com/kepek/cms/small_name/1454_egyfazisu_Bekotes.jpg)

Arra figyelj, hogy amikor átrakod függőlegesre a két átkötő hidat, akkor a mostani bal-alsó W2 pontra csatlakozó kéket át kell raknod U2 pontra! :-)
Cím: Re:Egyfázisú motor forgásirány változtatás
Írta: Zsolt90 Dátum 2015. május 29., 16:43:20 DÉLUTÁN
Köszönöm az első kép szerint megy most a második kötés szerint próbáltam már irány meg változott de nem akart elindulni inkább csak zúg valami mást is át kéne kötni de még egy kis segítség kéne előre is köszönöm.  :P

Üzenet összefûzve: 2015. Május 29., 16:44:41 pm

Köszönöm az első kép szerint megy most a második kötés szerint próbáltam már irány meg változott de nem akart elindulni inkább csak zúg valami mást is át kéne kötni de még egy kis segítség kéne előre is köszönöm.  :P

Üzenet összefûzve: 2015. május 29., 18:15:05 DÉLUTÁN

Oké meg csináltam v1 kondi véget át kellett raknom az u1re. Mert ha nem akkor a kondenzátor nem kap  n vagy fázist. De köszönöm. Most ilyen.
Cím: Re:Egyfázisú motor forgásirány változtatás
Írta: Philko1983 Dátum 2017. február 23., 21:47:16 DÉLUTÁN
Jó estét Mindenkinek!
Kérdezni szeretném, hogy a képen látható kötés van egy 220V-os villanymotoron!Forgásirányt szeretnék változtatni, hogy kössem?
Balról-jobbra: U1-V1-W1, felülről jön be a kondi U1-re és V1-re, balról L1 az U1-re és N a W1-re.
Remélem érthetően írtam le a képpel együtt?!
Cím: Re:Egyfázisú motor forgásirány változtatás
Írta: nyaki Dátum 2017. február 23., 22:28:53 DÉLUTÁN
Üdv!
A kondenzátor barna vezetékét rakd át a másik barna vezetékre.
Cím: Re:Egyfázisú motor forgásirány változtatás
Írta: Marton Dátum 2017. február 24., 19:01:27 DÉLUTÁN
Idézetet írta: nyaki Dátum 2017. február 23., 22:28:53 DÉLUTÁN
Üdv!
A kondenzátor barna vezetékét rakd át a másik barna vezetékre.
Szerintem ez egy IMI gyártmányú szivattyú motor.
Ennek nem tudjuk megváltoztatni a forgás irányát mert a két tekercs nem szimmetrikusan egyforma, és a kondenzátor pont megváltoztatásával itt ez nem ad megoldást.
Ennél a motor tekercs fejben elkötött 4. tekercspont hozzáférésére is szükség volna.
Az általad ajánlott megoldás kis állító motoroknál megoldás, pl. redőny motor, melyekben két egyforma tekercs van.
Ha minden igaz, az állórész megfordításával lehetséges a másik forgási irány.
Cím: Re:Egyfázisú motor forgásirány változtatás
Írta: nyaki Dátum 2017. február 24., 19:26:01 DÉLUTÁN
Amíg nem tudjuk a pontos típust, addig csak találgatás minden. Azt sem tudjuk, hogy gyári vagy már javított/átalakított.
Én úgy gondoltam, hogy motoron belül már meg vannak a Steinmetz-kapcsolás kötései és már csak a szabványos jelzésű tekercsvégeket hozták ki, az egyszerűség kedvéért. ::)
Cím: Re:Egyfázisú motor forgásirány változtatás
Írta: 980POWER Dátum 2017. február 24., 21:38:24 DÉLUTÁN
Nemrég vettem egy motort, a teljesítmény igényt egy hasonló gép méreteiből számítottam. Természetesen meg kellet fordítani a forgás irányt. Már elöltem valaki buherálta, a tekercsek kivezetései még a helyükön voltak, de a kondenzátoroké már nem és az átkötő sínek is egymásra téve két csavar közt. Megfordítottam a forgás irányt ügyelve, hogy a tekercseket ne cseréljem fel, megfordult, de amikor kellet volna az erő akkor fogyott el, megcseréltem a tekercseket is, na így már nem volt gond az erővel. Erre is figyelni kell. Igazán nem értem mit kellet benne buherálni amikor a sínek is megvannak, a tekercs kivezetések is a helyükön vannak, a fent látható  Szirty által feltöltött kép alapján megoldható lett volna. Gondolom arrafelé is laknak "szomszéd Pista bácsik" akik mint tudjuk, mindenhez értenek (vagy nem).