Frekvenciaváltós leágazás érintésvédelmi felülvizsgálata

Indította zz79, 2013. március 09., 11:19:14 DÉLELŐTT

Előző téma - Következő téma

Fecó

Üdvözlöm a kollégákat!

Konkrétan mért már valaki hurokellenállás értéket a frekvenciaváltó után, mondjuk a motorbekötő-kapcsokon? Számomra nem világos a dolog, mert végül is lehet hogy nem galvanikusan leválasztott ez az oldal, de fémes kapcsolatban sincs gondolom. Mérhető itt rendes hurokérték? Lehet ehhez viszonyítani a kioldószervet?

nyaki

Üdv!
A hagyományos módon nem tudtam, ezért a szabványos 200mA-es mérési módszerrel vezető folytonosságot mérek. Én ezt minden vezetőn megteszem, ami a motor felé a frekiváltótól indul, természetesen kikötött vezetékekkel és lekapcsolt frekiváltó mellett. Mi több, ilyenkor lemérem a szigetelési ellenállást, valamint az EPH folytonosságot a motor PE vezető és a burkolat/géptest között is. Működő berendezés esetén erősáramú módszerrel csak a frekiváltó betáppontjáig lehetséges hurokellenállást mérni.
...vagy nem erre gondoltál? ::)

Fecó

De, pontosan erre. Gyakorlatilag a végponton lehetetlen hurokellenállást mérni. A végponton lévő berendezés megfelelőségét a frekvenciaváltónál mért hurokellenállásértékhez viszonyítom? Akkor is ha 50 m-re van?

nyaki

Mi máshoz? ::)
A frekiváltók sajátja, hogy a motort sokféle paraméter monitorozásával és szabályozásával védik, ezáltal a hálózat felé, a hajtás által okozott tranzienseket is elnyomva, viszonylagos stabilitást mutatnak. Innen nézve a freki váltó után nem az történik, mint a frekiváltó betáppontján, hiszen teljesen eltérőek az üzemi körülmények. A hálózat U/I stabilitása a minőségi frekiváltóval nagymértékben javul, de a hálózat EMI indexe némileg romlik attól függően, hogy milyen PFC áramkört alkalmaznak a frekiváltóban.
Mivel a frekiváltó után csakis árnyékolt vezetékeket lehet használni, ezért a frekiváltó paramétereitől függ a motorvezeték hossza. Telepítésekor felettébb érdemes a manuált áttanulmányozni.