Motorindítás...

Indította savair, 2012. július 25., 21:05:32 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

S/K

Ez már majdnem jó. A feszültség 400 volt, tehát a teljesítmény (4560) osztva 553,6-al. Vagyis 8.23 A

nyaki

A hatásfokot majd mindenki kihagyja a számításból, pedig ezek a motorok sem 100%-osak, tehát végeredményben áramnövelő tényező.
Mivel a leírásodban nem szerepel a 690V-os lehetőség, ezért csakis csillagban működhet, így az induláskori felvett áram kb. 2X-ese lesz a névlegesnek. Nyilván az induló áramot növelő tényező lehet az, hogy terheléssel indul nehéz üzemben vagy terhelés nélkül. Ha terheléssel indul, akkor ez az induló áram felszökhet akár a névleges érték 3-4x-esére is.

faxelektro

Működés közben 8Amper induláskor meg 14Amper az áramfelvétel.
  A tej hűtő adattáblája:   Milkplan---R404A/2  50gr/7867w
   REFRIGERANT                                         
                                                     4546W--50Hz
                                                     3x400v           1275l

980POWER

Minden tejhűtő tartalmaz egy hűtőkompresszort egy hűtőventilátort és egy keverő motort (vagy akár többet is). Van egy elektromos teljesítménye és egy hűtőteljesítménye. ( "Milkplan" a márkája, a "R404 A" a hűtőközegre utal, a "250 Gr" hűtőközeg tömege, "7867 W" a hűtőteljesítmény) Olvasd le a motorok teljesítményét is! Nem biztos, hogy a gépen rajt van, de a könyvében biztos.

faxelektro

Az áramfelvételt a 16Amperes dugasz mindegyik fázisánál mértem és a következő
                             

                                 L1-8,5A    L2--14A    L3--8A  induláskor működés közben fele.

Üzenet összefûzve: 2017. november 03., 20:41:40 DÉLUTÁN

A  4546W--50Hz--3x400V ebből a4546w szerintem az ősz teljesítmény sajnos a gép könyvét nem kapják a tulajok.

faxelektro

Milyen motor lehet ez a kis motor négy vezeték jön ki a kapocstáblára két darab vezetékre rá kötöttem a tápot elég nagy a fordulat és nem is melegedik majd próbáltam másik vezetékeket is volt mikor leverte az AVK-ot egy másik  kötésnél lassú a fordulat és kézzel le lehet fogni a forgórészt.Azt nem értem miért jön négy vezeték a tekercsből.


 

Simon Endre

Szia faxi !
Ird le pl. sárga. piros, kék, stb... között milyen ellenállás mérhetö (az összes kombinációban.) A galvanikusan külön vezetéket vagy vezetékpárt a motortestre (szigetelésre is) vizsgáld meg. A leoldás oka kombó ÁVK is lehet amiben alapban kismegszakító funkció is van és esetleg "sok" neki egy klixon vagy egy drótdarab csak úgy magába.

faxelektro

Jó estét Endre
                      Meg mértem két drb-piros,egy-egy kék,sárga vezeték van.
  A két piros közt---0,7 ohm
                                         piros--kék  13,1ohm
                                         piros--sárga 58,8ohm
                                         sárga--kék46,5ohm
Mindkét pirossal mérve az érték egy és ugyan az.

nyaki

Üdv!
A közös vezeték lesz a kék, amire megy a nulla. A két piros vezeték között egy klixon van. A piros egyik vége lesz a főfázis tekercse, a másik vége megy a fázisra. Amely pirosat mérted össze a kékkel, abban a mérési sorban már benne van a klixon is, tehát a másik piros lesz a főfázis tekercsvége (piros-kék között kb. 12,4Ω-ot kell mérjél). A sárga lesz a segédfázis, amire megy a kondenzátor egyik vége, míg a másik vége a forgásiránynak megfelelően vagy a főfázis tekercsére vagy a közös kékre megy.

faxelektro

Szerinted mekkora kondival próbáljam.