• Motorindítás... 5 2
Jelenleg:  

Szerző Téma: Motorindítás...  (Megtekintve 23344 alkalommal)

Nem elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 514
Re:Motorindítás...
« Válasz #150 Dátum: 2017. November 13., 20:09:52 pm »
Szerinted mekkora kondival próbáljam.

Nem elérhető nyaki

  • Régi motoros
  • *****
  • Hozzászólások: 1.550
  • Nem: Férfi
  • Az élet nem is bonyolult, csak azzá teszik!!!
    • Skype - elektrolicht
Re:Motorindítás...
« Válasz #151 Dátum: 2017. November 13., 20:23:35 pm »
A kép méretarányai okán kb. 400-750W között lehet a motor teljesítménye.
Kezd el 12μF/450V-tal és műszerrel mérj feszültséget a kondin. Ha túl nagy a fesz, akkor növeld a kondi értékét. Pontos érték meghatározásához áramokat kellene mérni, mert bár alacsonyabb lesz a kondi fesze, de ha túl nagy áram folyik a segédtekercsen, akkor le is égetheted, miközben a klixon nem feltétlen fog kioldani.

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 514
Re:Motorindítás...
« Válasz #152 Dátum: 2018. Március 09., 19:33:31 pm »
Egy háromfázisú motor bekötéséhez szűkséges az öt eres vezeték,ha igen hova kössem a kéket és hová a zöld-sárgát vagy elég a négy eres kábel?

Nem elérhető Simon Endre

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 693
Re:Motorindítás...
« Válasz #153 Dátum: 2018. Március 09., 20:04:42 pm »
Csak akor szükséges, ha a motoron fékfeloldó vagy aktív fékezés is van és nem a háromfázisú rendszerre van kötve. Frevenciaváltós(!) motoroknál az egybeépített (jellemzően egyfázisú) ventillátor is igényli a nullát. Egyébkén elég  a négy ér, ha viszont az öt ér adott, akkor be kell vonni  az érintésvédelembe, mert használaton kívüli kábelér, vezeték  bizonytalan potenciálon nem lehet.

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 514
Re:Motorindítás...
« Válasz #154 Dátum: 2018. Március 09., 20:21:59 pm »
És a kéket is meg a zöld-sárgát is a motor testén megjelölt csavarra kell kötni?

Nem elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 514
Re:Motorindítás...
« Válasz #155 Dátum: 2018. Március 09., 20:39:09 pm »
Ja de ez esetben leold a Fi ?

Nem elérhető S/K

  • Ami működik, az nem biztos, hogy elfogadható.
  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 147
  • Nem: Férfi
Re:Motorindítás...
« Válasz #156 Dátum: 2018. Március 09., 21:16:21 pm »
Igen, le fog oldani ha a kék (N) és a zöld/sárga (PE) össze van kötve.

Nem elérhető faxelektro

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 514
Re:Motorindítás...
« Válasz #157 Dátum: 2018. Március 09., 21:22:30 pm »
Tehát ebből következik,hogy elég a négyeres kábel.

Nem elérhető S/K

  • Ami működik, az nem biztos, hogy elfogadható.
  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 147
  • Nem: Férfi
Re:Motorindítás...
« Válasz #158 Dátum: 2018. Március 09., 22:09:08 pm »
Csak akkor, ha nem szükséges a nulla. Simon Endre leírta mikor szükséges.
Na meg ha nem Y/Δ motor. Ezt nem írtad le, pedig az is háromfázisú.

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető Simon Endre

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 693
Re:Motorindítás...
« Válasz #159 Dátum: 2018. Március 09., 22:45:08 pm »
No igen a bizonytalan potenciált úgy értem, hogy a kábel mindkét vége szabadon van, mert ha a nullára van kötve akkor az kötött potenciálon van. A lecsípést nem javaslom mert a "kócos"vége az ÁVK-ra hatással lehetne, de ha a kábel még nincs akkor ez szalmacséplés, ha van (öterü) és azt akarod felhasználni akkor a kéket is kösd le mindkét végén a PE-re.

Felhasználók, akik megköszönték: