Érdekes képek, videók a villamossággal, villanyszereléssel kapcsolatban

Indította nova, 2010. november 28., 08:58:20 DÉLELŐTT

Előző téma - Következő téma

flatskerrobert

Csak érdekességként:

Az alábbi képeken egy 4x240 mm2 SZAMKAtVM kábel egy darabja látható amit 1983-ban fektették le.
A kábel hossza  360 m. 10 évvel később egy rézsűs részen betonlépcsőt építettek, és vascsőből korlátot betonoztak be. A gödör ásása közben sértették meg a külső PVC köpenyt, mivel a hiba pont a korlát alatt volt.


E-ON mérő kocsival lett kimérve, nagyon pontosan, sőt a nyomvonal is fel lett térképezve.
Ezen a kábelon még acél és alu szalagtekercselés volt (később megszüntették az acél szalagot). Tulajdonképen 20 év alatt alakult át a kábel.


Azért nem javították ki a kábelt mert ezzel párhuzamosan még egy ugyan ilyen kábel haladt és csak ezt használták, idáig.
FR.

Könyves Kálmán


Szirty

Üdv!

A képen és a néhány másodperces videón egy frissen betemetett kábel árok látható, amint a földben húzódó sérült 1000mm2-es alumínium kábel forralja a nedves földet, kisebb gejzírt hozva létre.



nova

Egyik kolléga mailben küldte a következő szöveggel.

IdézÍgy nem lehet Áramot lopni plombálva van.
Villanyszerelõ fórum szabályzat - Kezdő fórumozók figyelmébe! - Közlemények

Privát üzenet funkció nem szakmai kérdések megválaszolására van fenntartva!

exchange

Erre nem tudok mit mondani, most vagy a tulaj féltette a tolvajoktól, vagy esetleg valami új szigetelő? :D

Szelei

Nálunk is használtak pót világításnak kerékpárt, 4-5 méter magasan már messzire el világít. csak a gazdája nem látja. :)

Könyves Kálmán

http://www.abb.hu/cawp/seitp202/257602ab9e4889a0c1257bd4002adbb1.aspx

"A csomag 2012. decembere óta működik kísérleti üzemben a dél-svédországi Waggeryd Cell cellulózgyárban, ahol egy kis vízszivattyúhoz tartozó állandó fordulatszámú indukciós motort váltott fel.
A próbaüzem során a SynRM motor és hajtás csomag 75 százalékkal, 23 kilowattról (kW) 6 kW-ra mérsékelte a szivattyú energia-felvételét. Ez mindent egybevetve éves szinten mintegy 140.000 kilowattóra (kWh), a jelenlegi svéd energiaárakon számolva 10.500$ megtakarítást eredményezett."

A SynRM motor a már kipróbált, hagyományos állórész technológiát ötvözi az új és innovatív mágnes és kalicka nélküli rotor kialakítással, aminek köszönhetően gyakorlatilag nincs rotor veszteség, a motor üzemi hőmérséklete pedig alacsony marad.
Ennek eredményeképpen pedig a csapágyak hőmérséklete is csökken, a hasznos élettartam és a karbantartások közötti időtartam nő. Mivel a motorok meghibásodását 70%-ban a csapágyak okozzák, az alacsonyabb csapágy hőmérséklettel megelőzhetők a váratlan motorleállások, s ennek megfelelően nő a motor megbízhatósága és csökkennek a karbantartási költségek.
,,A SynRM motor forradalmasítja a motor technológiát" - mondta Råvik. ,,A motor egyik legfigyelemreméltóbb adottsága a korábbi motorokhoz képest mutatott kiemelkedő hatékonyság és az energiaveszteségek nagymértékű csökkentése."

Szirty

Üdv!

Idézetet írta: Könyves Kálmán Dátum 2013. augusztus 28., 18:51:18 DÉLUTÁN
A próbaüzem során a SynRM motor és hajtás csomag 75 százalékkal, 23 kilowattról (kW) 6 kW-ra mérsékelte a szivattyú energia-felvételét.

Annak fényében, hogy a villanymotorok hatásfoka már eddig is 80-90% környékén volt, ez hogy jött össze? Olvassák a fénykapu portált?
Valamiért(?) úgy tűnik, hogy valaki itt hazudik, vagy fél igazságokat hangoztat. Én a bulvármarketingre gyanakodnék...

Idéz,,A SynRM motor forradalmasítja a motor technológiát" - mondta Råvik. ,,A motor egyik legfigyelemreméltóbb adottsága a korábbi motorokhoz képest mutatott kiemelkedő hatékonyság és az energiaveszteségek nagymértékű csökkentése."

Mennyi lehet pontosan az a "nagymértékű"?

Simon Endre

Reagálva Könyves Kálmán asszinkron, (vagy szinkron) motoros tematikájára, nem mellékes hogy az össz energiaigényt vesszük alapul a megtakarításban, vagy csak a veszteségrészt, (ami csak néhány százalék és 20% között szór.)  Nem közömbös az sem, hogy a volumetrikus teljesítményigény ami a szivattyúknál forrásszinten simán számítható hogy sikerült ilyen jól megkerülni, netán Egeli úr segített új matematika alkalmazásával ? Ha viszont úgy kalkulál, hogy a mágnesmezős csatolású szivattyúzás energia igényét veszi alapul, akkor ott könnyű "csodákat " felmutatni mert ott az őrvényáram veszteség olyan jelentős, hogy az a szállított  folyadék attól akár  fel is forrhat. Az ilyen megoldású erőátvitelnél a szárazonfutás elleni védelem ráfordítása összemérhető a szivattyú és a motor egyöttes árával, igy a rendszerbe bevitt új műszaki megoldások könnyen hoznak látványos megtakarítást. A mágnesmezős csatolással történő forgatást már az 1960-as években alkalmazta a Danfoss cég félhermetikus hűtőkompresszoraiban, hogy ne legyen szükség tömszelencés tengelyátvezetésre.

nyaki

Hali!
Az én Severin (Jugoszláv) keringtető szivattyúm forgórésze is vízben forog. Teljesen hermetikusan el van zárva az állórésztől és a forgórész is teljesen hermetikusan van elszigetelve.