Egy olyan kérdésem lenne, hogy a bojlerbe kell-e aktív anód?
Mi van akkor ha nem rakatok bele?
Igen, kell erõsen ajánlott. Az aktív anód szerepe az elektrokémiai korrózió védelem, használatkor folyamatosan fogy. Ha megvizsgálunk egy aktív anód nélküli bojlert, azt tapasztaljuk, hogy a bojler falára lerakodik a vízkõ, és nagyobb mértékû korrózió nyomokat találunk a bojler belsõ falán. A kilyukadás valószinüsége is jóval nagyobb.
Úgy gondolom az aktív anód pótlása olcsóbb, mint egy új bojler vásárlása.
Köszi
Akkor érdemes megvenni :)
A bojlert amúgy milyen hõfokra érdemes beállítani? Ha nem muszáj ne fûtsön annyit, hátha lehet spórolni a villany számlán.
Elsõsorban az szokta meghatározni, hogy a házban (családban) mennyi meleg vízre van szükség.
Minél többen használják a bojlerbõl érkezõ meleg vizet annál nagyobb hõfokra kell állítani. Maximum hõfok 80 fok. Az ideális 60-70 fok.
Minél nagyobb a hõfok, annál nagyobb a vízkõ képzõdése. Minél nagyobb a víz hõfoka annál több értelemszerûen a villany fogyasztása.
Üdv Mindenkinek !
Az lenne a kérdésem, hogy egy IPX4 védettségû villanybojlert / Ariston VLS premium / elhelyezhetek e a kád felett a vonatkozó szabályok betartásával. Van rajta egy érintõs LCD kijelzõ a programozáshoz ami elérhetõ magasságban kell legyen.
Még egy kérdés, szerelt már valaki ilyet vagy tud róla valamilyen infót, itt fõleg a felhasználói vélemény érdekelne . Állítólag ez jelenleg csúcs készülék a méret és meleg víz elõállítás tekintetében. Sajnos még sehonnan nem tudtam róla többet a gyári adatoknál. Nem szeretnék teljesen a gyártóra és a kereskedõkre hagyatkozni.
Hát eléggé modern kinézete van. Bár nem tudom, hogy érdemes-e ilyet venni, ha figyelembe veszed, hogy a hagyományos villany bojler (pl..: hajdú) is ugyanezt tudja, mármint meleg víz elõállítás. A fûtõ elemet ugyanúgy termosztát kapcsolja le.
Karbantartási igényt is érdemes figyelembe venni, helyszíntõl és vízhõfoktól függõen 3 évente mondjuk szét kell szedni a vízkõ miatt megtisztítani, hogy ne romoljon a hatásfoka. Ha meghibásodik a kijelzõ, fûtõbetét, aktív, tömítés, aktív anód, stb. ezeknek az új készülékbe mennyibe kerül a beszerzése. Ezeket a kérdéseket is érdemes végignézni, végig gondolni.
Ezt a típust nem ismerem én sem. De a sima Ariston típust már sokat javítottam. Arról nem tudok pozitívan nyilatkozni. Nem egyszerû a tisztítása, nem könnyû kivenni az elhajolt fûtõbetétet, a meghibásodása gyakori, kicsi a leeresztõje. Sokkal megbízhatóbbak a hajdú bojlerek. Ezek az elõbb említett bojlerek fûtõbetéte közvetlenül melegíti a vizet. Vannak olyan gyártmányok ahol nincs közvetlen kapcsolata a fûtõ betétnek a vízzel. Ezek a bojlerek alkatrésze nehezebben szerezhetõk be és drágábbak is. Célszerû elõtte meggyõzõdni róla, hogy van-e alkatrész hozzájuk és hol lehet beszerezni és milyen áron. Ez sok mindent eldönthet. Az IP X4 védettség azt jelenti, hogy freccsenõ víz ellen védett. Így a normál használat mellett a kád felett is elhelyezhetõ a vonatkozó szabványok betartása mellett.
Köszi a válaszokat !
Megfontolandó valóban amit alkatész ügyben írtatok, de sajnos egyéb szempontokat is figyelembe kell vennem. Tulajdonképpen most egy rendszeresen karbantartott 80l Hajdú bojler lóg a falon, de rengeteg helyet foglal és esztétikailag erõsen kifogásolható. A fürdõszoba felújítást követõen már nem tenném be. Az olasz készülékektõl én is tartok de ez a Bojler annyira újszerû és innovatív / két tartály, rendkívül gyors felfûtési idõ, felhasználó szokásait tanuló elektronika stb,stb/ Takarékos!!! Ha az áramon megspórolom az idõszakos karbantartási költségeket akkor már elégedett lehetek. Úgyhogy számolgatás következik.
Csak az a baj, hogy teljesen beleszerettem. :)
Ezek szerint jó a marketingjük ;D
Két tartály kisebb felfûtési idõ, gondolom amiatt, hogy kisebb mennyiségû meleg vizet melegít egyszerre. A neten amikor megnéztem (nagyon nem mélyedtem a témába :)) az általad említett típust, akkor teljesítményre nem tûnt nagyobbnak (villamos teljesítmény). Mitõl takarékos?
Csak azért kérdezem, hogy tanuljunk mi is :)
http://www.aristonfutes.hu/download/128.pdf
Egyenlõre ennyit tudok róla.
Nagyon jól néz ki a prospektus, de azért van rendesen marketing benne. Okos hõmérõ, ABS rendszer, Nanomix, hogy jobban melegedjen a víz. Ezt utána kell tölteni? Nekem kicsit olyan hatása van mint a tv-ben a joghurt reklámba :) A dizájn persze nagyon szép, és persze ez is egy fontos szempont manapság.
Üdv mindenkinek !
Sajnos úgy állnak a dolgok /anyagiak/, hogy egy ideig mégis csak megmarad a régi jól mûködõ Hajdú 80-as.
Viszont hogy a látványa ne zavarjon azt gondoltam ki, hogy felteszem a plafon alá 5cm-el és
elé falazok Wedi lemezzel. Viszont így a hõfokszabályozó állítása körülményessé válik.
Abban kérném a segítségeteket, hogyan oldjam meg.
A hokedli megoldás lehetne, hisz úgysem kell naponta tekergetni. De ha már ezen módosítanék akkor energiatakarékossági megfontolásból egy idõ kapcsoló relét sem ártana belekombinálni. A kismegszakítók mellé a DIN sinre gondoltam fel szerelni. Vagy ha elég "dizájnos" akkor a fürdõszobai kapcsoló mellet is el tudom képzelni.
Várom az ötleteiteket!
Energiatakarékosság miatt a vezérelt mérõrõl történõ fogyasztást szokták alkalmaznia kedvezményesebb díjszabás miatt. Akkor fût ha bekapcsolják. Ha nem használja az ember akkor kikapcsolja, máskülönben úgyis egy elõre definiált hõfokra van beállítva.
Mire használnád az idõrelét?
Üdv nova !
Az idõ kapcsoló arra lenne jó, hogy amikor nincs otthon az ember, mondjuk reggel 8 és délután 4 között akkor nem kapna áramot a bojler. A víz biztosan hûlne valamennyit, ha jól bekalibrálnám nem is kellene hideget hozzákeverni. Tehát nem kellene egész nap 60 C fokon tartania a vizet.
Amit Te javasolsz a vezérelt áram fõleg az éjszakai meg a nappali völgy idõszakokban áll rendelkezésre. Egy nagy bojlernél ez valóban megoldás lehet de a 80 literes szerintem eléggé határeset. Egy 50-esnél már szóba sem jöhet.
Van aki csinál átkapcsolót ha nappal mégis elfogyna a víz, de úgy hallottam hogy ez éppúgy szabálytalan mintha a vezérelt áramot másra használná.
Egyébként mennyibe kerülne a vezéreltre való átállás? /Budapest/ Jelenleg 25 A van a lakáshoz.
A bojlernak a mennyezettõl 10cm.-t kell hagyni a robbanó felület biztosításához. Arra is kell gondolni, hogy 3-5 évente vízkõteleníteni kell és ehhez is kell helyet biztosítani. Nem hiszem, hogy energiát lehet megtakarítani, ha kikapcsolód bojlert, majd újból bekapcsolod. Inkább alacsonyabb hõfokra kell állítani, amely még megfelelõ lesz, ez kb. 60 fok körül van. Próbáld ki, írjad naponta a fogyasztást. És ebbõl el lehet dönteni a kérdést. Egyébként általában egy bojler felfûtéséhez kb. 4-5 óra is kell, ezt célszerû figyelembe venni. Az éjszakai mérõhely kialakítás függ attól is, hogy a jelenlegi milyen. Mert vannak, olyan régi kialakítású mérõhelyek melyeket még fel lehet használni, kisebb költséggel, mint egy új mérõhelyet. De véleményem szerint inkább 120 literes bojlertõl lenne célszerû. De ha mindenáron idõrelével akarod megoldani, és ha az elosztótól külön van kialakítva az áramköre, akkor az elosztóba is be lehet építeni. Nem célszerû a fürdõ szobában kialakítani, biztonsági okok miatt.
Egy nap egyszer kell csak felfûteni a bojlerben a vízét :) annyit nem hûl a rendszer, elég jó hõszigetelés van a bojlerekben. Amúgy amit írtál, hogy a vezérelt mérõn (régebbi nevén éjszaki mérõ) keresztül felhasznált villamos energiát csak bizonyos fogyasztókhoz lehet felhasználni, ez igaz. Villanybojler, hõtárolós villanyfûtések. Mivel ennek kedvezményes a díjszabása (kb. fele a nappali áram árának), azért éri meg jobban erre csatlakoztatni a fogyasztókat.
Üdv Novill !
A válaszod megerõsít abban hogy egy 80 literes bojlert normál használat mellet nem kedvezõ csúcskizárásos üzem módban mûködtetni. Bár ha valaki nagyon kevés meleg vízzel is beéri akkor talán igen.
A mennyezettõl 10 cm egy kötelezõ elõírás? Egy 2003-as Stiebel prospektusban 40 mm vagy annál nagyobb távolság van megadva. Egyébként találkoztál már felrobbant bojlerrel?
A hajdú bojlereknél ez a távolság van javasolva. Egyébként már találkoztam felrobbant bojlerral.
Üdv!
Én is szemezgettem már a fent említett Ariston bojlerrel, de elsõsorban nekem is az alkatrész utánpótlás árai/lehetõségei jutottak eszembe. Most a bejegyzések elolvasása után megerõsítést kaptam ezen a téren.
Maradok a jól bevált Hajdu-nál, már pár évtizedet bizonyított, a fogyasztás pedig nagyban függ a szokásoktól is.
Az elhelyezéshez annyit fûznék, hogy részemrõl nagyon szerencsés helyzetben vagyok otthon, mert a fürdõvel szomszédos egy viszonylag nagy spájz, és oda átfordítom a "gépészeti" berendezéseket mosógépestõl. Így sem helyet sem szemet nem zavar
Igen azt hiszem Hajdu bojlerben még nem csalódott senki, tény, hogy drágább.
Üdv. Novill !
A bojler "DURR" kiváltó oka mi volt, túlnyomás szelep ? Olyat már hallottam, hogy flexibilis csõvel volt bekötve és az vezette az áramot. Visszavitték a csövet az üzletbe mert szétdurrant, /úgy felforrósodott!/ Több alkalommal ez megtörtént mire rájöttek a hiba okára. Csoda, hogy nem vágott agyon senkit !
Egyszerûen nem volt beépítve sem a kombinált szelep, sem pedig a nyomáscsökkentõ. A flexibilis csõ melegedésével már én is találkoztam, persze nem a meleg víztõl melegedett, hanem érintésvédelmi hiányosság miatt. A minap is találkoztam hasonló hibával. A földelõvezetõt lekötve szikrázott a földelõvezetõ és a bojler földelése között. Vizsgálva a hiányosságot, kiderült, hogy a lakásnak nem volt rendben az érintésvédelme. A földelõvezetõ és a bojler teste között közel 80 Volt mérhetõ.
A bojler flexibilis csõvel való bekötése praktikus okokból eléggé elterjedt, de ha jól tudom nem ajánlott, pontosan az ehhez hasonló esetek miatt.
Nálam réz csõvel volt bekötve, szép íves hajlításokkal, anno még erre is adtak a szakik! Természetesen érintésvédelmi hiba esetén ez ugyanúgy rázhat!
Érintésvédelmi vizsgálatoknál a célmûszerrel látható a különbség. A rézcsõvel a közvetlenüli átkötés mindig jobb értéket mutat. De szerintem a flexibilis vezetéken nem tud átfolyni az a mennyiségû víz, mint egy vastagabb rézcsövön. Érintésvédelmi szempontból a védõvezetõ vitele az áramköri vezetékekkel, továbbá a szakszerû EPH kialakításon van a lényeg,
Nekünk hajdu 120l-es bojlerünk van/volt és most puposodott meg a teteje és folyt belõle a víz. Van nyomáscsökkentõ a vízóra után és a bojleren is van biztonsági szelep.
16 éves és 1-szer volt kiszedve belõle a vízkõ. Ha lesz idõm a hétvégén, akkor leszerelem és megnézem, hogy mi történt a burkolat alatt.
Ez sajnos nagy valószínûséggel kilyukadt. Habár zománcozottnál még nem találkoztam ilyennel , de ez is elképzelhetõ. A 16 év 1-szeri vízkõtelenítés , szinte elképzelhetetlen.
Sziasztok!
A szakemberektõl kérdezném:
Hajdú bolyler kb 1 éve büdös lett a melegvíz,szerelõ kihív bolyler szétszed kipucolva,azt mondta valószínüleg az aktív anódtól büdös,így az ki lett flexelve.Jó is lett,de most pedig ronda sárga a melegvíz és vas ízü.Szerelõ kihív,szétszed ,kipucol nem lett jó,ugyanolyan.Egyébbként belül szép tiszta volt egy kevés vízkõ volt csak benne.A hideg víz rendben van az nem sárga.
remélem tudtok segíteni,mert nagyon gusztustalan mosakodni is benne. A fürdésrõl már leszoktam mert akkor látom,hogy mibe ülök bele,így marad a zuhany.(az sem jó,csak nem látom) )
köszönöm
Tehát Hajdú bojlerrõl van szó. Ez azt jelenti zománcozott kivitelû belülrõl. Valóban az aktív anódtól elõfordulhat, hogy kellemetlen szaga van a víznek. Ez nem mindegyik aktív anóddal fordul elõ a gyakorlatban. Olyannal is találkoztam, hogy ez a jelenség nem tartott néhány hónapnál tovább. De volt már olyan eset, hogy kicseréltem az aktív anódot és többször fel lett fûtve a maximumon és megszûnt a víz kellemetlen szaga. A meleg víznek mindig más a szaga egyébként mint a hideg vízé. Az a megoldás, hogy kiszeditek az aktív anódot az nem jó megoldás. Mert az aktív anódnak van szerepe a bojler élettartamának a megõrzésében is. A kiflexeléssel pedig a vas védelme megszûnt ( tûzi-horgany) , ez okozhatja a víz sárga ( sárgás vörös) szint és a vas ízét a víznek. A bejövõ víz szûrését sok esetben célszerû elvégezni. Van olyan eset amikor a bejövõ hideg víznek is kellemetlen a szaga. Ezt a végponton szénszûrõvel ki lehet iktatni általában. Ez a megoldás fõzés és víz fogyasztásánál járható út.
A lehetséges megoldás aktív anód csere, vagy a víz minõségének javítása.
Miért kellett kiflexelni az aktív anódot? A rögzítése menetes, amúgy szerintem is többet használ mint árt. Nem lehet, hogy a flexelés miatt rozsdásodni kezdett belülrõl a bojler?
Tisztelt Péter.
Szerintem a bojlernek semmi köze a sárga büdös vízhez. Javasolnám inkább a meleg-vizes rendszer klóros fertõtlenítését. ???
Ezt kikapcsolt bojler mellet de akár a bojlert is 1-1.5 liter hipóval be tölteni, lezárni és vízzel feltöltve addig engedni míg a csapokon meg nem jelenik a hipós víz engedni. Utána egy napig nem használni a rendszert. És ezt követõen átmosni.
NOVA által kérdezett aktívanódot én is föltétlen vissza szerelném mert hiánya több kárt okoz mint hasznot. Ez után minden vízkõ a a betét körül fog kiválni és tönkre teszi a bojler hatásfokát idõ elõtt. >:(
Sziasztok!
Hajdú bojler vétel elõtt állok (kilyukadt, holnap már vennem is kell egyet), és rosszakat olvastam róla. (Pl. itt: Vásárlás: Hajdu Z 120 EK bojler - Árak, akciós Z120EK boltok (http://www.arukereso.hu/bojler-c3622/hajdu/z-120-ek-p24558663/velemenyek.html#reviews) )
Konkrétan, hogy ez a Hajdú már nem az, amit régen gyártottak, a minõsége kritikán aluli és hogy ehhez képest drága. Valóban így van? De akkor miért hallom mindenhonnan, hogy Hajdút vegyek?
Mi a tapasztalatotok?
A mai hajdú bojlerek mind zománcozott kivitelûek belülrõl. Ami azt jelenti, hogy a kilyukadás veszélye nagyon minimális. Én évente nagyon sok hajdú bojlert javítok, de zománcozott kivitelûvel nem találkoztam, ami kilyukadt volna. De olasz és francia bojlerrel már találkoztam több olyannal is ami a lejárt garancia után lyukadt ki.
A hajdú bojlerek alkatrész ellátása szinte minden településen a villamossági boltokon keresztül megoldható. Nem mondható el ez a spanyol bojlerekrõl.
A lényeg, hogy telepítéskor be legyen építve a víz oldalra a nyomáscsökkentõ és a kombinált szelep. A vízkötelesítést szükség szerint el kell végezni idõnként. Ez kb. 2,5-5 évente a felhasznált vízmennyiség és víz hõfok függvényében. Az aktív anódnak mindig bent kell lennie és megfelelõ állapotban.
Mint minden bojlernak vannak hibái, de ezek nem gyakoribbak, mint más gyártmányú bojlereknél. Itt voltak típus hibák: vezeték elégése használat során, de az utóbbi típusnál már ez nincs. A mûanyag meleg víz vízcsõ a tartályon belül eltört, de ez is megoldott a mai típusnál.
Igaz a hasonló típusokhoz képest drága a hajdú bojler, de szerintem az árkülönbözet tükrözi a minõséget jelen esetben. Természetesen vannak a hajdú bojlereknél drágábbak is és korszerûbbek is. De annyival nem érnek többet.
Mindent egybevetve csak a hajdú terméket javasolnám megvételre.
Köszönöm szépen a gyors választ! Akkor Hajdú. Szép vasárnapot! :)
Igaz megkésve de nekem is volt Hajdum. Igaz zabálta az áramot de mert csak napali áram volt. De gondom nem volt vele.
Köszi! Végül is Hajdút vettem, de Aquastic emblémájút. Körbenéztünk neten, és azt találtuk, hogy a Hajdú (Mo-on gyártott verzió) 10e-rel drágább ÉS kevésbé jó minõségû. Több problémát írtak vele kapcsolatban. Az Aquastic-ot Lengyelországban gyártatja a Hajdú és jobb minõségûnek írják a vásárlók a fórumokon (kevesebb a probléma vele). Ironikus, hogy amúgy nem az ár döntött. Szívesen adtam volna +10e Ft-ot a hazai gyártásért, ha nem riasztanak el a rossz vélemények... Persze, lehet, hogy tévedek, vagy a vásárlók képzelik be a problémákat vele.
Lehet, már bojlert se fog gyártani Magyarország? Szomorú!
Az tényleg szomorú dolog,hogy nem gyártunk szinte már semmit. De Novill ha bemész a boltba alkatrészért és közlik veled,hogy eme ama külföldi csodához nem tudnak alkatrészt hozatni mert külön külföldrõl rendelni kell? Vagy lejárod a lábad mire kapsz. Bujod az internetett mire talán találsz. Ezt ki téríti meg neked. Mert ha nem lennék tisztába a helyzetel és olyan megrendelõ lennék aki csölátásos és egy szöget nem tudnék beverni a falba lehet mondanám inkább hagyad.
Üdv Mindenkinek!
Vízmelegítés ügyben kinek mi a gyakorlati tapasztalata. Sok elméleti írást lehet olvasni a témában de érdekelne a valóság. Konkrétan egy kis lakásról van szó meleg víz igény max. két személy részére.
Az hogy egy gázbojlerhez hasonlóan kompromisszum mentesen lehessen a meleg vizet használni az a villanybojlerrel elég lehetetlen vállalkozás és akkor még nem is beszéltem a helykihasználtságról.
Elõször központi átfolyós vízmelegítõben gondolkodtam de ahhoz Paksról kell hozni az áramot.
Maradna azt hiszem a meglévõ 80l hajdú a fürdõszobához és egy kiegészítõ
átfolyós? /vagy 10l kis bojler/ a konyhai mosogatóhoz. Azért gondoltam így, hogy a nagy bojlert ne kelljen feltekerni /fogyasztás, vízkõ/ Meg talán az együttes használat kedvezõbb. Azon is töröm a fejem, hogy a bojlert meg kellene okosítani / használati szokásnak megfelelõ elektronikával/
Várom a véleményeteket a témában!
Jelszó. lehetõleg kompromisszummentes és energia takarékos vízvételezés.
Hát mondjuk én speciel 80 literes fali kazánnal üzemelek forró víz ügyben. De az gázos. Szerintem a 80 liter kell két embere. Van fürdökádad? Mert ha azt tele engeded egyszer és utánad zuhanyzik valaki nem jut neki víz. De fürödhetek egymás vizében is. A kis bojlert a konyhába szintén javaslom mert ami szintén hajdú nálam nem eszik annyit. A fürdõ bojlert meg ha be köteted müködtethetnéd éjszakain is. Ez az én gondolatom.
Vezérelt áramot pont az általad említett okok miatt nem akarok, viszont nagyobb bojlert sem szeretnék. Ezt a 80-ast is lehet hogy számûzöm a kamrába vagy beépítem, alá meg valami rejtett világítás, természetesen vízmentes kivitelben.
IdézDe fürödhetek egymás vizében is
Egymás után vagy egyszerre :D ? Nem mindegy, az elsõ takarékos, /de kissé idejétmúlt/ a második erotikus lehetne! Legalábbis az én olvasatomban. "Azok a szép idõk!"
Jaj te!
Hát nézd én is fürödtem ugy. Hárman megfürödtünk egymás után egy vizben. Higénia hát az nem volt probléma ilyenkor a szükség diktálja. Ezt a vizet a melék leöntésére is lehet használni. Nyolcvan literesnél én nem javasolnék kisebbet. Saját tapasztalat. Meg egy kis szakma. Átfolyos gázos höcserélövel Amugy meg a korszerüsítés megéri. És érdemes okosan használni mondjuk egy aránylag arányos höfokra és azon használni. És a mosogató alá meg kell a másik kis bolyler.
Itt felmerülõ problémák, ha egy forróvíz tároló látja el meleg vízzel a lakást valószínû, hogy gazdaságosabb. Ha ehhez közel van a konyha, akkor jó megoldás. Ha távol van az a probléma, hogy mire oda ér a meleg víz általában veszteséget jelent. Kivéve ha ki van építve egy harmadik vezeték a cirkulációs vezeték. Amely a meleg vizet keringeti egy szivattyúval. Viszont ha a mosogató környékén van a kis 10 literes átfolyós rendszerû vízmelegítõ, akkor szinte rögtön van meleg víz. Hátránya üzemeltetése drága. Általában egy család meleg víz igényét a 120 literes bojler elégíti ki. A nagyobb ûrtartalmú bojlernál lehet játszani az alacsonyabb hõfok beállítással, így kisebb a vízkõ kicsapódás. Kettõ bojlerral lehet villamos összekapcsolásokat kitalálni. Itt biztonsági megoldásokat nem szabad kiiktatni, vagy ha átalakítunk akkor is a biztonsági elemeket bent kell hagyni. Az energia felhasználással nagy csodákat nem lehet kitalálni. A bojler és csõ szigetelések, illetve az alternatív energia felhasználáson kívül. Vagyis a 80l 60 fokos víz elõállításához, mindig ugyanannyi villamos energia szükséges. Az elektronika beépítésénél nem tudom mire gondolsz, de ma már vannak olyan bojlerek is amiben vannak elektronikák. De ott sincsenek csodák.
Idézetet írta: L.ZOLTÁN Dátum 2012. február 09., 13:08:24 DÉLUTÁN
Azon is töröm a fejem, hogy a bojlert meg kellene okosítani / használati szokásnak megfelelõ elektronikával/
Jelszó. lehetõleg kompromisszummentes és energia takarékos vízvételezés.
Én mint már említettem a 80 l.-es bojlertól 1/2" csõvel vinném a meleg vizet mint használatit (vagy inkább ennek megfelelõ hajlékony alu/mûanyag csõvel) és 1/4" keringetõnek beépített (vagy inkább ennek megfelelõ hajlékony alu/mûanyag csõvel) erre ráépítve a keringetõ szivattyú ami a csap elõtti visszacsatolás után a bojler hideg vizes oldalára nyomná vissza a fel nem használt keringetett meleg vizet. Természetesen jó szigeteléssel ellátni a csöveket! A keringetõnek be építeni egy kapcsoló órát (akár kapcsolható dug ajzat amit be dughat a fali aljzatba) és ezt be programozni a szokásos használati idõkre.
A bojlert 70-80 C
o-on használnám. Így kellõ mennyiségû víz állna rendelkezésre és a vízkõ sem keletkezne túlzott mértékben.
A bojleren belül nem kell a víz hõfokával variálni mivel általában jó a hõszigetelés és fölösleges éjszakára alacsonyabb értéket be állítani. >:(
Sokkal olcsóbb az üzemeltetés ha úgynevezett éjszakai áramról üzemelteted. Ez mindig akkor kapcsolja be a bojlert amikor nincs áramcsúcs de legalább napi 8 órában biztosít felfûtési lehetõséget, így ha napközben hûl rá tud melegíteni. Nem úgy mint régen ha valaki nappal elhasználta estére már esélyesem volt meleg víznek. :)
Ezt kialakítani 2 m. feletti távolság esetén ajánlom, mivel ez alatt vékony jól szigetelt meleg vizes csõ is kevés vízpocsékolással jár. :)
A müanyag csövet könyebb instalálni is. Ja és ha meghibásodik javítani is.
Köszi az eddigi válaszokat! Úgy látom összefog ez állni.
Az a gondom hogy eddig csak gyerek koromban volt villanybojlerral dolgom. Hú az már elég rég volt, egy kis "retro"kitérõt engedjetek meg.
Emlékeim szerint az egy 200l köröli nagy dög volt, be lehetett osztani vele a vizet. Hogy örültünk neki, onnantól nem kellett fáért lemenni a pincébe amivel aztán a fürdõhengerben jól belehetett durrantani.
Egy hibája viszont volt, nem tudom a mostani készülékekbe szerelnek e olyan kis üvegcsöves méretû /ólom?/olvadóbetétet, na az párszor kiment benne.
Mikor elõször kijött a szerelõ ott lábatlankodtam mellette, a hóna alatt kukucskáltam hogy mit csinál. Egyszer pont karácsony elõtt ütött be a mennykû, nem lehetett szerelõt találni, úgyhogy én mentettem meg a családot a fazekazástól. Szép emlékek!
Na de térjünk vissza a mába. Van már mindenféle szerkezet. Jómagam a gázost részesítem elõnyben. A mai kéménybélelés árak miatt marad a villanybojler.
Novill, a két bojleres villamos összekapcsolással mire gondoltál?
Én olyasmiben töröm a fejem, hogy a hõfokszabályozó termosztátot kivenném és programozható digitális szabályozóval valahogy úgy megoldani hogy pl. nappal, éjjel 40 C fok lenne hajnalban és estefelé automatikusan "feltekerné" 70-80C fokra. Hétvégén a szokáshoz igazodva vagy vendég érkezése esetén egy másik programbeállítás, plusz manuális.
Nem tudom hogy egy 60-80 C fokra beállított víz mennyire hûl ki egyáltalán kb. 8 óra alatt. Van erre konkrét tapasztalat?
Csak ennek függvényében érdemes variálni.
Szelei, a leírt megoldás mennyivel takarékosabb egy 80l+10l bojler üzemnél?
Az említett 2m nálam sajnos 10m, ha átrakom a kamrába nagy bojlert akkor is kb. 5m.
Természetesen jól szigetelt új csövezés.
Esetleg az nem lehet megoldás, hogy egy átfolyóst összekombinálni a nagy bojlerral. A bojler ágon, a csap közelében lenne egy hõfok érzékelõ ami lekapcsolná az átfolyós fûtését. Így is rögtön lenne melegvíz. nem kellene tárolni./?/
Zoli, akkor engedd meg, hogy én elkísérjelek egy új, egy másik mátrixba. Gondolom, te mázlista ember lévén, kertes házban tengeted életed? Ha igen, akkor talán van verandád? Ha van, akkor az esetleg alutetõs? Ha igen,akkor milyen fekvésû? Mert, ha alutetõs és még esetleg D, D-Ny-i,nos akkor jöjjön a "forradalmi" megoldás, azaz a 3/4-ed collos csigába hajtott fekete KPE csõ,de abból a hardcore-abb, azaz amelyik legalább 70C fokig bírja a melegvízet, ugyanis ha mázlid van, akkor már májusban lehet akár 45-50C fokos vized, melyet könnyedén benyomathatsz a bojlerbe, sõt ha van padlásod, akkor beszerezhetsz egy kiszuperált másikat is és annak tetejét kifurva, nyerhetsz egy síma gravitációs tartályt is, melyben akár további 80,120,esetleg 200L melegvízet gyûjthetsz. A csõcsigád hossza minimum 200 m legyen, tehát függõen a veranda tetejétõl, 4-6 db,egyenként 40 m hosszú csigát kell gyártanod. Ezt a melót CSAK melegben tudod elvégezni, ugyanis a csõnek kellõen fel kell melegedni ahhoz, hogy hajtogatható legyen! A már meghatogatott szakaszokat a legerõsebb kábelkötegelõvel kell egymáshoz erõsíteni és természetesen az elején és a végén hagyni kell 2-2 m egyenes szakaszt, hiszen a csigákat -KPE toldó segítségével- össze kell kötni egymással. A sor közepén be kell iktatni egy biztonsági szelepet, hiszen az esetlegesen túlmelegedõ víz felforrhat és amennyiben nincs hol kiengedni a "fáradt" gõzt, akkor szétrobban a csõ!
Az alábbi képeken egy, immár 5-ik évébe lépõ szolár csiga rendszert láthatsz, mely télen nyílván nincs üzemben, de tavasztól õszig verhetetlen! 8)
Gyurmaúr(fi-relé), jól sejted családi házban lakom a naperõmûved adataival megpiszkáltad a fantáziámat. Egyenlõre bírom gázzal viszont a víz csatorna díj horror. Azt hiszem egy kút fúrása elõbbre való lesz.
A bojler projekt egy örökölt lakás felújítása kapcsán merült fel bennem ,továbbra is várok jó ötleteket!
A szabadtéri villanyszereléshez kukkants már át, írtam Neked ott valamit. :)
Ja, igen a 40 m mélyre fúrt kutat kihagytam,természetesen az is van, abból hozza fel a 750W-os fúrtkút szivattyú a fini, nem kemény, nem ihatatlan vizet. És persze van egy ásott kút is, azzal történik a kert locsolása. Hát -többek közt- ezért is jó vidéken élni, mert ezt városban képtelenség megvalósítani, bár a szolárcsigát azért ott is ki lehet építeni, ha van jó nagy veranda.
Idézetet írta: L.ZOLTÁN Dátum 2012. február 10., 13:08:55 DÉLUTÁN
Szelei, a leírt megoldás mennyivel takarékosabb egy 80l+10l bojler üzemnél?
Az említett 2m nálam sajnos 10m, ha átrakom a kamrába nagy bojlert akkor is kb. 5m.
Természetesen jól szigetelt új csövezés.
Esetleg az nem lehet megoldás, hogy egy átfolyóst összekombinálni a nagy bojlerral. A bojler ágon, a csap közelében lenne egy hõfok érzékelõ ami lekapcsolná az átfolyós fûtését. Így is rögtön lenne melegvíz. nem kellene tárolni./?/
Itt keringetõt használnák második csõvel.
Az átfolyós meleg víz tárolók egyedi csapjának a kialakítása biztosítja a tágulási szelepet és ezért nagyon macerás az össze építés sõt nem vagyok benne biztos, hogy egyáltalán lehetséges-e. >:(
Mint írtad éjszakára kisebb hõfok is elég lenne nappal viszont nagyobb. Hát ez kivitelezhetetlen! A jó hõszigetelt bojler nem veszít akkora hõfokot ami indokolná a két hõtartomány ki alakítását. És ez mellet tovább kell a felfûtésre ez esetben várni. >:(
Ha a mosogató csaptelep elé kötik a keringetõ vissza menõ csövét és mielõtt föl keltek elõtte 5 perccel indul a keringetõ azonnal van meleg víz.
Gyurmaúr(fi-relé) úr által ajánlott tuningolt részt is ide be tudod késõbb kötni. :)
Köszi, hogy foglalkozol a témával, én még ilyen keringetõs megoldásról csak egy kerti medence melleti zuhanyozóval kapcsolatban hallottam. Korábban ez nem volt téma nálam ezért nem is vagyok képben. Tudnál egy vázlatrajzot küldeni a kialakításról.
Viszont ha nem hûl nyolc-tíz óra alatt 40 C fok alá a víz, akkor egy kapcsoló órával is elég lesz a fûtését vezérelni. A kissé bonyolultnak tûnõ hõfok szabályzást az ARISTON VLS bojler tudja, gondoltam hátha már próbálkozott valaki hasonlóval.
Egyébként nem tárolós átfolyósra gondoltam hanem amelyik csak akkor fût , ha kinyitod a csapot.
Ma egy hajdú bojler javításra hívtak ki. Egyenes alaplappal van ellátva és zománcozott kivitelû. A hiba jelenség csepeg a víz az alap szélénél. A szétszedés után derült ki, hogy az a perem ahová beilleszkedik az alaplap tömítés, a perem egy része eltûnt. Ez volt az oka a víz csepegésnek. Ilyen esettel még nem találkoztam a hosszú pálya futásom alatt.
Mi az hogy eltûnt!? :o
Az anyag nem vész el, csak átalakul! ;)
Nem a korróziótól tûnt el a lemez egy része?:)
Igen itt vékonyabb volt az anyag vastagsága és a korrózió megtette a hatását. Ez ritka esetnek számít, lehet gyártási hiba is.
Sziasztok!
Aktív anóddal kapcsolatos kérdésem lenne: ha egyedi, 1000 l-es belül tüzihorganyzott puffertartályamba elektromos fûtõszálat is teszek, aktív andód szükséges bele? Köszönöm a válaszokat.
Szerintem nagyot nem hibázhatsz vele. :)
Úgy gondolom az aktív anód kell. De az ilyen barkácsolásoknál figyelembe kell venni a biztonságtechnikai szempontokat is és méretezéseket is. Hogyan védekezel a keletkezõ túlnyomással szemben. Hogy illeszted, csatlakoztatod a villamos szerkezeteket a puffer tartályhoz. Szerintem az eredeti bevizsgált megoldások a biztonságosak. Egyébként létezik olyan puffer tartály melyben van elektromos kisegítõ fûtés. Ez nem egyenlõ értékû megoldás a villanybojlerhez viszonyítva.
Mivel az aktív anód a vízkõ kiválásokat akadályozza meg azzal, hogy az anód anyagát lebontva semlegesíti azt! Tehát akár fûtésre használt, akár meleg víz elõállítására szolgáló berendezés esetén csökkenti a meghibásodások esélyét. Nem engedi kialakulni a fûtõbetéten a vízkõréteget, ami hõszigetelõ és túlhevülést okoz ezzel a betét tönkremenetelét és elégtelen mûködés a végeredmény. A ritkább csere végett akár két aktív anódot is tehetsz a tartályba. :)
Ilyen átalakításnál érdemes a biztonságot is szem elõtt tartani, nehogy felrobbanjon a tartály. Ha a bojlerrõl is eltávolítják ezeket akkor kirepülhet a tetõn is. ;)
Sziasztok!
Nagyon örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, remélem tudtok segíteni kicsit eligazodni a kínálat (és a lehetõségeim) között :)
Adott egy ház, 0.0 állapotban fûtés és melegvíz szempontból...najó, most hazuttam, mert Quadriga kazán van benne, de az a cucc idõsebb mint én. (melegvíz az nincs)
Azon filózok már hetek óta, hogy hogyan oldjam meg a fûtés-melegvíz problémát.
Ariston Clas Evo 24 FF turbós kombi kazánra gondoltam, de mivel nem tudom mekkora lesz a gáz költségünk (sajnos a sok ablaknak átka, hogy nagyon "huzatos" ...így valszeg a gatyánk rámegy a gázra) és azt sem tudom, hogy a melegvíz igényünket kielégítené -e (nomeg mikor mondja az Ukrán hogy "nyet gas" és tekerik el a gáz csapokat "OFF" állásba) ezért egy vellanybojlert is be szeretnék iktatni. (80as hajdu a kiszemelt) természetesen "éjszakai" árammal. Csapokkal állítgatnám mikor melyiket használjuk. (szeretünk jó sokat tusolni, jó meleg vízben) Villanyos kapna prioritást..de pár hónap alatt, a számlák alapján majd kitaláljuk melyik éri meg jobban.
Hajdu Eco 80 illetve Hajdu z80 amit néztem...mi a különbség a kettõ között?
Olvastam a fórumot...ez az Eco (aquastic) = Lengyel? Ezért olcsóbb pár ezerrel? Gondolom alkatrész szempontból jobb lenne a jó magyar (drágább) Hajdu.....
Mivel semmit nem tudok a két típusról, ezért megerõsítést várnék :)
És örülnék ha tudnátok tippeket adni, hogy lehetne megoldani a lehetõ leggazdaságosabban egy cca 100nm-es ház fûtését (bár ez nem a topic tárgya), melegvíz ellátását.
További szép napot kívánok Neketek!
Üdv.
Én személy szerint a hajdú bojlereket javaslom meleg víz elõállítására. A kombi kazán mellett is lehet villanybojlert meg tartani. Ha probléma merül fel a kombi kazánnál, akkor is lesz meleg vized. A villany bojler éjszakaira kötve olcsóbb a nappalinál.
Ha spórolni akarsz a mindenkori meleg vízen, javaslom a kombinált bojlert ami mind árammal mind központi fûtés hálózatára rá köthetõ és késõbb napkollektorról is fûthetõvé válik. :)
De azért ne feledkezzünk meg az átfolyós rendszerû villanybojlerrõl sem, hiszen az akkor jó, amikor se a napkollektor, sem semmi más nem csinált melegvizet. Természetesen, a 3 fázis 400V-on mûködõ átfolyós (ebbõl csak az NSZK gyártmányúak jók!!) vízmelegítõt csak és kizárólag éjszakaival mûködtessük, vagy napelemmel, mert ez azért olyan 20kW-nál kezdõdõ teljesítménnyel rendelkezik, bár egy zuhizáshoz max 6-8 percig kell mûködtetni.
üdv mindenkinek!
nekem egy kérdésem lenne én évente vízkövezem bojleremet ezzel ártok neki vagy nem.?
Nem ártasz az évenkénti vízkövezéssel neki, csak felesleges. A gyártó általában 2,5 évben határozza meg a javaslatában. Függ a víz minõségétõl az adott helyen, függ a beállított hõfoktól és függ az elhasznált víz mennyiségtõl, hogy mikor kell vízkõtelíteni. Általános tapasztalatom maximális hõfokon 3 év, 60 fok körüli beállított értéken kibír 5 évet maximum.
Az aktív anódot viszont kísérd figyelemmel és azt idõben cserélni kell!
A 3 éves vagy annál késõbbi vízkõrtelenítést én is jobban preferálom. Fölösleges kiadásoktól mented meg magad mint tömítés, kiengedett víz mennyisége és az esetleges sorkapocs idõ elõtti tönkremenetele. :)
Üdv. A bojler hõkorlátozoja folyamatosan lekapcsol pedig nincs melegvíz.
a kérdésem mi okozhatja? Korlátozó hibája? Vezetékek rendben vannak. Nem tudja felfuteni a vizet,mert egy kis idõ után lekapcsol.
Ha hajdú típusú bojlere van elõfordulhat, hogy egy régebbi típusnál a belsõ csõ mûanyagból készült. Ez eltöredezik és nem a bojler felsõ pontjáról folyik ki a meleg víz hanem lentebbrõl, így az alsóbb része felé haladva hidegebb a víz. Ennek a javítása a bojlerbõl leengedve a vizet, alaplap leszerelése után láthatóvá válik. Ekkor látható, hogy a meleg vízcsõ nem ér a felsõ részészég. Ilyenkor ki kell szedni ( kiütni) a mûanyagcsövet és helyére lehet visszaszerelni az üzletben vásárolt csövet. Ez kapható az üzletben, mert ez egy típus hiba. A másik hiba lehetõség, hogy a bojler vízköves, habár ekkor a hõkorlátozónak le kellene kapcsolni. A bojler fûtõbetétje körül le van rakodva a vízkõ. Így a víz nem tud áramlani ezért szét kapcsol a szabályzó. Javítása a bojler víz kõtelenítésével oldható meg.
Idézetet írta: Novill Dátum 2012. november 01., 13:11:16 DÉLUTÁN
Ha hajdú típusú bojlere van elõfordulhat, hogy egy régebbi típusnál a belsõ csõ mûanyagból készült. Ez eltöredezik és nem a bojler felsõ pontjáról folyik ki a meleg víz hanem lentebbrõl, így az alsóbb része felé haladva hidegebb a víz. Ennek a javítása a bojlerbõl leengedve a vizet, alaplap leszerelése után láthatóvá válik. Ekkor látható, hogy a meleg vízcsõ nem ér a felsõ részészég. Ilyenkor ki kell szedni ( kiütni) a mûanyagcsövet és helyére lehet visszaszerelni az üzletben vásárolt csövet. Ez kapható az üzletben, mert ez egy típus hiba. A másik hiba lehetõség, hogy a bojler vízköves, habár ekkor a hõkorlátozónak le kellene kapcsolni. A bojler fûtõbetétje körül le van rakodva a vízkõ. Így a víz nem tud áramlani ezért szét kapcsol a szabályzó. Javítása a bojler víz kõtelenítésével oldható meg.
Ezen már túl vagyok. Kb 2 évvel ezelõtt jelentkezett ez a hiba. Ezt a részét már megoldottam.
Már teljesen kihûlt a bojlerben a víz mikor eszrevettuk hogy nem melegít. Majd miután visszakapcsoltam a hõkorlátozót, fél óra mûködés után újból kioldott.
Idézetet írta: jomba Dátum 2012. november 01., 14:00:30 DÉLUTÁN
Ezen már túl vagyok. Kb 2 évvel ezelõtt jelentkezett ez a hiba. Ezt a részét már megoldottam.
Már teljesen kihûlt a bojlerben a víz mikor eszrevettuk hogy nem melegít. Majd miután visszakapcsoltam a hõkorlátozót, fél óra mûködés után újból kioldott.
Akkor csak csövet vagy az elektronika egyes részeit is kicserélted pl.: fûtõbetét, termosztát, aktív anód, hõkorlátozót.
Mert ha az aktív anód hatástalanná válik hirtelen és gyorsan felszaporodik a vízkõ. Vagy a hõkorlátozó mechanikailag ment tönkre és érzékenyebbé vált mint amire készítették. Ennek cseréje víz leeresztése nélkül is gyorsan meg oldható és ellenõrzésére is van megoldás ha van 100 C
o os hõmérõd és egy hajszárítód (forrasztópáka).
Idézetet írta: Szelei Dátum 2012. november 01., 17:37:47 DÉLUTÁN
Idézetet írta: jomba Dátum 2012. november 01., 14:00:30 DÉLUTÁN
Ezen már túl vagyok. Kb 2 évvel ezelõtt jelentkezett ez a hiba. Ezt a részét már megoldottam.
Már teljesen kihûlt a bojlerben a víz mikor eszrevettuk hogy nem melegít. Majd miután visszakapcsoltam a hõkorlátozót, fél óra mûködés után újból kioldott.
Akkor csak csövet vagy az elektronika egyes részeit is kicserélted pl.: fûtõbetét, termosztát, aktív anód, hõkorlátozót.
Mert ha az aktív anód hatástalanná válik hirtelen és gyorsan felszaporodik a vízkõ. Vagy a hõkorlátozó mechanikailag ment tönkre és érzékenyebbé vált mint amire készítették. Ennek cseréje víz leeresztése nélkül is gyorsan meg oldható és ellenõrzésére is van megoldás ha van 100 Co os hõmérõd és egy hajszárítód (forrasztópáka).
igen mindent csereltem. Valószínûleg a hõkorlátozó ment tönkre. Köszönöm válaszát.
Igen valószínû a hõkorlátozó ment tönkre lehet. Azért nézd meg a kötéseket is, illetve mérj rá a fûtõbetétre is. Általában az elõzõekben leírt hibák a jellemzõek.
Idézetet írta: Novill Dátum 2012. november 01., 18:41:31 DÉLUTÁN
Igen valószínû a hõkorlátozó ment tönkre lehet. Azért nézd meg a kötéseket is, illetve mérj rá a fûtõbetétre is. Általában az elõzõekben leírt hibák a jellemzõek.
Bocs. :D
Pont azért kapcsol le félóra után mert mûködik a fûtõbetét.
Idézetet írta: Szelei Dátum 2012. november 01., 19:57:06 DÉLUTÁN
Idézetet írta: Novill Dátum 2012. november 01., 18:41:31 DÉLUTÁN
Igen valószínû a hõkorlátozó ment tönkre lehet. Azért nézd meg a kötéseket is, illetve mérj rá a fûtõbetétre is. Általában az elõzõekben leírt hibák a jellemzõek.
Bocs. :D
Pont azért kapcsol le félóra után mert mûködik a fûtõbetét.
Érdekes... Most meg mûködik rendesen.
Persze kérdés meddig!
Találkoztam már olyan esettel is amikor nem volt beépítve fi relé. A szétszerelés után derült ki, hogy a fûtõbetét szét volt nyílva, így a fûtõbetét sérülésen keresztül átvezetés történt a vízen keresztül a bojler fémrésze felé. Történetesen ebben a fémcsõben volt elhelyezve az érzékelõ. Itt elvileg kialakulhat közvetlenül nagyobb hõmérséklet, ami lekapcsolást elõidézi. A gyakorlatomban csak egy ilyen esettel találkoztam. Most már én kíváncsi vagyok a hiba okára :D.
Én úgy 30 éve találkoztam hasonló esettel ahol szintén szétrepedt, nyílt a fûtõbetét burkolata s ez által kinyitott csapnál a meleg víz ki vezette a fázist úgy 70-100 V-ot. Mondanom sem kell akkor még a FI relé nem létezett.
Ezt érezni lehetett, ha sebes kézzel a csap alányúlt valaki csípett, de nem okozott az általad említett problémát. Zuhanyozásnál igencsak szép látvány volt az ugráló kiskatonák látványa. Itt négy bojler volt párhuzamosan kötve a csõhálózatra és mindnek tönkrement a betétje a gondos javítás eredménye okán (oroszok üzemeltették elõtte). Ki cseréltük a betéteket és minden rendbe jött.
Minden belsõ alkatrészt kicsereltem 2 évvel ezelõtt. Csapból folyó melegvíz nem ráz,úgyhogy ez a hiba kilove.
csak annyit csináltam, hogy mindig visszakapcsoltam a hõkorlátozó biztosítékát.
Azért kossz mindenkinek az infokat.
A 2 év lehet már nagy idõ is, azóta történhetett változás a hiba terén is.
Újabb fejlemény. Megint lekapcsol a hőkorlátozó. Azt tapasztaltam,hogy igen forró az alaplap. Vagy a hőfokszabályozó ment tönkre, vagy tele van vízkővel. Tipp?
Vízkő talán korai, én inkább a hőfok szabályzóra tippelnék.
IdézÚjabb fejlemény. Megint lekapcsol a hőkorlátozó.
Nekem is volt már hasonló esetem,ott a fűtőbetét feszült neki a hőkorlátozó csövének.Nálad esetleg nem lehet ilyen? Vagy nagyon közel van hozzá,és az esetleges vízkő is könnyen vezetheti át a hőkorlátozó csövére a hőt?
Idézetet írta: szmihaly Dátum 2012. november 05., 18:07:31 DÉLUTÁN
IdézÚjabb fejlemény. Megint lekapcsol a hőkorlátozó.
Nekem is volt már hasonló esetem,ott a fűtőbetét feszült neki a hőkorlátozó csövének.Nálad esetleg nem lehet ilyen? Vagy nagyon közel van hozzá,és az esetleges vízkő is könnyen ezetheti át a hőkorlátozó csövére a hőt?
Előfordulhat. Mert egyik nap is lekapcsolt,és már csak akkor vettük észre amikor hideg víz folyott. Csak az a bibi hogy kihűlt víz melegítésénél,is 10 perc után lekapcsol. De lehet holnap szetszedem.
Probléma megoldva. Hőfokszabályozóval volt a gond.kicserelve es azóta semmi gond
Sziasztok,
Most költöztünk új albérletbe, eddig cirkónk volt, most villanybojler adja a melegvizet. Mivel nincs ezzel tapasztalatom, érdeklődnék, hogy gazdaságosabb ezt üzemeltetni? Ha folyamatosan bekapcsolva hagyom, hogy tartsa a hőfokot, vagy ha minden este bekapcsolom, majd fürdés/mosogatás után kikapcsolom (tehát újra kell neki mindig fűteni az egész tartályt)? 120l-es hajdu bojlerről lenne szó.
Köszi!
Nagy valószínűséggel éjszakai áramról van működtetve a bojler. Éppen ezért nem minden esetben van áram alatt hanem napszak függően az áramszolgáltató kapcsolgatja. Ez már eleve kedvezményes áram tarifával megy.
A jó hőszigetelés végett amúgy is az a költségesebb ha engedi le hűlni majd később vissza melegíti.
Érdemes megnézni hány villanyóra tartozik a lakáshoz, ha 2 db. akkor abból az egyik a nappali a másik a bojleré és ez éjszakai kedvezményes.
Mind két esetben én nem kapcsolnám le mert ez nem okoz akkora megtakarítást. Csak több napos távollét esetén érdemes ki kapcsolni.
Ha van kérdése ezen felül kérem tegye fel. :)
Köszönöm!
Sajnos nem éjszakairól megy, csak egy óra van a lakásban. Kipróbálom akkor, hogy folyamatosan hagyom menni, meglátjuk, mennyi lesz a számla :)
Hosszabb távon megéri szerintem beruházni a vezérlet mérőre. Körülbelül a fele annyi a vezérelt (éjszakai) áram díja mint a nappali. Mivel írtad, hogy albérletben laksz, így érdemes lenne felvetni a tulajdonosnak ezt a lehetőséget, hiszen hosszabb távon neki is megérné.
Novával egyetértve, közösen fele fele arányba a tulajdonossal fizetni a bővítést.
Idézetet írta: nova Dátum 2012. november 16., 17:45:25 DÉLUTÁN
Hosszabb távon megéri szerintem beruházni a vezérlet mérőre.
Kb milyen áron kötnek be ilyet?
Sajnos terület és szerelő függő az ár. Hátha a többiek tudnak ebben segíteni.
Lenne egy kérdésem Bojlerral kapcsolatban. Megkapja a fázist , de valamiért nem melegít. Volt már valakinek hasonló problémája?! Jó lenne 1-2 hasznos tanács.
LyozsFM!
Ha visszanézed a korábbi cikkeket abból kiolvashatod a hibakeresés metodikáját.
Teljesség igénye nélkül: Ha van fázis, nulla is van? Biztonsági kioldó, állíthatós termosztát átad? Fűtőbetét ok?
FR.
@LyozsFM ha meglett a kérdésedre a válasz akkor nyugodtan oszd meg tapasztalatodat, hogy másoknak is segítség legyen akik szintén erre a válaszra keresték a választ. ;)
Sziasztok!
Szögezzük le, hogy nem vagyok hivatásos villanyszerelő, tehát ha baromságot mondok, javítsatok ki.
Van egy kb 10 éves, Isea márkájú 120 literes bojlerünk, és a múlt héten elromlott. Kijött egy szerelő, kiszedte az aljából a hőfokszabályzót (nem tudom mi ennek a pontos neve, ezen lehet megadni hogy hány fokos legyen a víz, egy hosszú vékony rúd áll ki belőle amit bele kell dugni a bojler aljába), megmérte multiméterrel, azt mondta, hogy ez rossz, és kicserélte. Ezután szépen működött is, egészen máig. Most nem melegít a rendszer, pedig áram van benne, legalábbis a fáziskereső kimutatja. A hőfokszabályzón a kis potméter kattan egy bizonyos hőfoknál, elég alacsonynál, ugye amikor melegebb volt benne a víz, magasabbnál kattant, és be is kapcsolt, de most csak kattan és nem működik (a kattanás mennyire jelezheti azt, hogy a hőfokszab. működőképes? A rossz, amit kiszedtünk, nem kattant, csak ezért kérdezem.)
Mi lehet a hiba? Csak a fűtőszál lehet rossz, vagy az 1 hete vásárol hőfokszabályzó is? Tud valaki valami tippet mondani?
Előre is köszönöm.
Ezen felül van még a készülékben egy úgy nevezett biztonsági hő kapcsoló ami általában akkor kapcsol ki ha nagyon vízköves a készülék vagy mint előtte ha elromlik a hőfok szabályzó.
Ennyi idő után ezt a készüléket is javaslom cserélje ki amikor vízkőteletinik és ugyancsak cserélni kell az aktív-anódot ami a vízkő lerakodás gátolja. :)
Idézetet írta: Szelei Dátum 2013. január 21., 18:33:54 DÉLUTÁN
Ezen felül van még a készülékben egy úgy nevezett biztonsági hő kapcsoló ami általában akkor kapcsol ki ha nagyon vízköves a készülék vagy mint előtte ha elromlik a hőfok szabályzó.
Ennyi idő után ezt a készüléket is javaslom cserélje ki amikor vízkőteletinik és ugyancsak cserélni kell az aktív-anódot ami a vízkő lerakodás gátolja. :)
Holnap hívok szerelőt, remélem minél hamarabb kijön. A biztonsági hőkapcsoló hol található?
Egyébként az is lehet, hogy nagyon vízköves a bojler, elég régen volt már szétszedve.
Ugyan ott van ahonnan ki húzták a termosztát kapcsolót az alap lemezen van egy másik rövidebb cső amibe ez az érzékelő van be dugva. Ez vissza kapcsolható! DE CSAK ÁRAMTALANÍTÁS UTÁN! Ezt bízza inkább a szerelőre. Ez egy fém tokozású szerkezet aminek az aljában van a kapcsoló érintkezői és egy lemezt kell vissza állítani ami magas hőfok esetén elmozdul a szabad vége felé. Ez a készülék mind a fázist mind a nullát el bontja és ezért nem engedi a készüléket működni.
Bekötési rajz 1 kép.
Kép közepén egy modernebb biztonsági kapcsoló.
A képen Hajdú bojler van ha jól látom?
Idézetet írta: Szelei Dátum 2013. január 21., 20:49:37 DÉLUTÁN
Ugyan ott van ahonnan ki húzták a termosztát kapcsolót az alap lemezen van egy másik rövidebb cső amibe ez az érzékelő van be dugva. Ez vissza kapcsolható! DE CSAK ÁRAMTALANÍTÁS UTÁN! Ezt bízza inkább a szerelőre. Ez egy fém tokozású szerkezet aminek az aljában van a kapcsoló érintkezői és egy lemezt kell vissza állítani ami magas hőfok esetén elmozdul a szabad vége felé. Ez a készülék mind a fázist mind a nullát el bontja és ezért nem engedi a készüléket működni.
Bekötési rajz 1 kép.
Kép közepén egy modernebb biztonsági kapcsoló.
Hát én ezzel biztosan nem kínlódok, majd holnap a szerelő megnézi.
Tisztelt hozzáértő fórumozók!
A segítségüket szeretném kérni... nem régen vásároltam egy lakást (társasházi, 51 nm), amiben már 1 éve nem laknak és még további 1 évben sem fogok odaköltözni.
A bojlert kikapcsolták (áramtalanították) 1 éve, a kérdésem az, hogy nem fog-e meghibásodni a bojler 2 év állás után? Nem kell esetleg valamit csinálnom (így 1 év után) annak érdekében, hogy a bojler beüzemelés után megfelelően működni tudjon?
Megköszönöm előre segítő válaszukat.
Üdvözlettel:
Bogi
Ha nem tud lefagyni, akkor nincs gond vele feltöltve sem.
Üdvözletem!
Olyan kérdésem lenne,hogy minap meg kellett néznem egy bojlert mivel nem kapcsolt be.Termosztát jó elforgatásra kapcsol,hőkorlátozója alapból zárva van és a fűtőszálat is megmértem 28 ohmot mutat.Szerintem ennek így működnie kell,annyi hiba volt vezetékek voltak kicsit meg feketedve azokat természetesen cseréltem.
2013 augusztusba lett fűtőszál cserélve benne.
Mi lehet még a hiba?Le kell e engedni és úgy megnézni esetleg?
Köszönöm Szépen válaszokat!
IdézTermosztát jó elforgatásra kapcsol,hőkorlátozója alapból zárva van és a fűtőszálat is megmértem 28 ohmot mutat.
Legegyszerűbb esetben, feszmentes állapotban a bojler bekötési pontjánál is megméred, ott is 28 ohmnak kell lennie. Ha nincs meg, akkor visszafelé lépésről-lépésre meg kell mérni mi hol nem ad át. Ha minden jó, akkor megnézed hogy kap e tápfeszültséget.
UI. Most látom, hogy másutt is feltetted ezt a kérdést, s a rá adott válaszokkal egyet értek! ;)