Érdekes képek, videók a villamossággal, villanyszereléssel kapcsolatban

Indította nova, 2010. november 28., 08:58:20 DÉLELŐTT

Előző téma - Következő téma

Marton

Idézetet írta: Villanyreszelő Dátum 2015. október 26., 20:18:05 DÉLUTÁN
Esteleg ha nem megy a hibakeresés lehetne egy azonos feszültségű kapacitású töltővel helyettesíteni,főleg ha van otthon akár egy jó öreg trafóval ami kevésbé érzékeny lélek mint a kapcsolóüzemű társaik.Én például csináltam egy labortápot hasonló esetekre. Azzal  szinte mindent lehet hajtani széles feszültség és áram tartományokban akár töltőként is funkcionál.
Nehéz jó választ adni a konkrét problémádra az áramkör tényleges ismerete nélkül. A panel elektronikája szerintem két részre tagolható.
1. tápegység áramkör mely a 230VAC hálózatból az akku névleges feszültségénél nagyobb egyenfeszültséget készít. Valószínüen ez a rész hibás Nálad.
2. a töltő elektronika, mely a tényleges töltést kezeli. Ez "rosszabb" esetben csak egy időzített kikapcsolást, töltés lekapcsolást végez. Jobb esetben figyeli az akkumulátor tényleges töltöttségi állapotát és ez alapján jelzi illetve kapcsolja le a töltést.
  Tehát egy egyszerű trafó + egyenirányító + pufferkondenzátor kombinációval kiváltható az első rész.
A labor tápegység alkalmazását mint akkutöltőt nem javaslom. Nem erre valóak. Ilyen használat miatt tápegységeink mentek már tönkre.

faxelektro

Jó estét  Villanyszerelő sajnos nem megy a hibakeresés és alkatrészt sem biztos,hogy találok ha el küldnél egy ilyen táp rajzát és az adatokat hát hogyha megtudnám csinálni.
   Jó volna ha sikerülne tudnám használni a fúró-véső gépet.
                                                                                             Köszönöm a segitséget                                                                 
   

Villanyreszelő

Jó estét!
A trafós megoldás valóban nem inteligens töltő,azonban olcsó pénzből kiváltható kis ismerettel és odafigyeléssel teljes biztonsággal tölthető szinte minden akkumulátor.
Ha már nem kerül a kukába megérte szerintem,de ha az eredeti tápját sikerül megjavítani mindenképp azt ajánlott használni.
Alaposan át kell nyálazni az akkumulátorok viselekdését,töltését,kisütéséttöltési idő stb.
Szükség esetén lehet építeni korlátozó elektronikákat,auto lekapcsolós megoldásokat ilyeneket.
Az én csavarbehajtóm akkumulátorát ezzel a saját magam utánépítette labortáppal töltöttem,mígnem sikerült szerezni hozzá egy használt töltőt ami szintén trafós elektronika nélkül működik.
Max töltési idejét 5-6 órában határozták meg.
Ez a labortáp 27.5 V és 5 Amper között szabályozható stabilizált led kijelzéses rövidzárvédelemmel,feszültség és áramkorlátozó potenciométerrel szabályozható,még a weller pákám is ezzel működik egy 8 Amperes trafóval és graetzel hajtom. Az eredeti kapcsolást 2.5 amperre szabatolják,azonban nagy felületű bordán ventilátoros hűtéssel kivehető az 5 amper.Én erősítettem rá egy hővédelmet is,így tönkretehetetlen. Megspékeltem egy feszültség és ampermérővel a fénykép kedvéért csak egy 21 wattos izzót találtam,de az 5 Ampert viszi lazán. A doboz igénytelen ideiglenes megoldás de már készül neki a komolyabb ház. A kapcsolási rajzot mellékelem ha megjelenik ha nem el tudom küldeni bárkinek mailben.

Üzenet összefûzve: 2015. Október 27., 20:16:39 pm

Idézetet írta: Villanyreszelő Dátum 2015. október 27., 19:41:12 DÉLUTÁN
Jó estét!
A trafós megoldás valóban nem inteligens töltő,azonban olcsó pénzből kiváltható kis ismerettel és odafigyeléssel teljes biztonsággal tölthető szinte minden akkumulátor.
Ha már nem kerül a kukába megérte szerintem,de ha az eredeti tápját sikerül megjavítani mindenképp azt ajánlott használni.
Alaposan át kell nyálazni az akkumulátorok viselekdését,töltését,kisütéséttöltési idő stb.
Szükség esetén lehet építeni korlátozó elektronikákat,auto lekapcsolós megoldásokat ilyeneket.
Az én csavarbehajtóm akkumulátorát ezzel a saját magam utánépítette labortáppal töltöttem,mígnem sikerült szerezni hozzá egy használt töltőt ami szintén trafós elektronika nélkül működik.
Max töltési idejét 5-6 órában határozták meg.
Ez a labortáp 27.5 V és 5 Amper között szabályozható stabilizált led kijelzéses rövidzárvédelemmel,áramkorlát overload kijelzéssel minél letiltja a kimenő áramot,feszültség és áramkorlátozó potenciométerrel szabályozható,még a weller pákám is ezzel működik egy 8 Amperes trafóval és graetzel hajtom. Az eredeti kapcsolást 2.5 amperre szabatolják,azonban nagy felületű bordán ventilátoros hűtéssel kivehető az 5 amper.Én erősítettem rá egy hővédelmet is,így tönkretehetetlen. Megspékeltem egy feszültség és ampermérővel a fénykép kedvéért csak egy 21 wattos izzót találtam,de az 5 Ampert viszi lazán. A doboz igénytelen ideiglenes megoldás de már készül neki a komolyabb ház. A kapcsolási rajzot mellékelem ha megjelenik ha nem el tudom küldeni bárkinek mailben.

Üzenet összefûzve: 2015. október 28., 15:53:17 DÉLUTÁN

Elektronikai alkatrészeket igen komoly választékban boltok is innen rendelnek :
           
        TME Hungary Kft. - Elektronikai alkatrészek       
   



nyaki

A szerszámakku töltők bonyolult jószágok tudnak lenni, különösen a MOS-FET tranzisztorral kapcsolgatott típusok és még bonyolultabbak a Li-ion akkus típusok. A címben említett típus (BOSCH-AL-15-FC-2498) univerzális automata töltő, tehát magának állítja be a töltőáramot a bedugott akku kapocsfeszének megfelelően, majd az akkura jellemző állandó nagyságú árammal impulzusszerűen elkezdi tölteni. Az akkupakk töltőfején kivezetett érintkezők segítségével a töltés során figyeli az akku hőmérsékletét és a töltés végén jobb esetben a töltési karakterisztikát. Ha bármely okból, azaz a hőmérséklet túllőne töltés közben, avagy a töltés végén elérte a töltöttsége közel 100%-át, akkor a töltésvezérlő lekapcsolja a töltést és készenléti állapotba, ún. csepptöltésre áll be. Az ezekben található trafó legalább 2 szintű szekunder feszültséget állít elő. Az egyik a töltésvezérlőt látja el táppal és referenciával, a másik maga a töltőfesz. A szekunder oldali részek igen stabilan szoktak működni, a meghibásodások 90%-a primeroldali meghajtásban keresendő. Az ezekben lévő FET-eket csak a benne lévő típusra szabad cserélni, mert más típus esetén számításokkal módosítani kell a FET körében található integráló és határoló tagokat, ellenkező esetben a kontroll IC beépített védelmei nem fogják hatásosan vezérelni a FET-et és egyéb alkatrészek kíséretében tönkre mehet.
Mivel ezek az akkuk több NiCd vagy NiMH cellát tartalmaznak sorba kötve, semmilyen töltővel nem lehet az akkuk celláit egyesével tölteni, így marad az öszvér megoldás, amit ezek a töltők képviselnek. Ha van egy jó minőségű labortáp, akkor egy kis odafigyeléssel el lehet kerülni a nagymértékű túltöltést és túlhevülést, amik a cellákat gyakorlatilag a sírba tudják vinni. Az is nyilvánvaló, hogy ezen cellák fizikája (pl. memória-effektus) miatt csak teljesen lemerítve, de nem mélykisütve, elsősorban állandó és 1/10C nagyságú töltőárammal célszerű tölteni az automatizálás hiányában, de a "bátrabbak" tölthetik nagyobbal is. Sajnos ilyen pakkoknál nincs jó töltési szabály, csak tűzoltásról beszélhetünk, azonban a Li-ion cellás csomagokat gyönyörűen lehet menedzselni a rá jellemző direktívák miatt, de a pillanatnyi terhelhetősége azért elmarad az előzőektől, ám mivel könnyűek, nagy energiasűrűségűek és bármikor tölthetőek, igen elterjedté vált.

faxelektro

Jó estét
             Tudna valaki segíteni egy CATA E-100-GSTH szag-páraelszívó beállításában.Felszereltem ,bekötöttemdirekt fázis
                                                         kapcsolt fázis
                                                           null
Az időt be álitottam minimumra,a pára átváltóját 40/százalékra a kapcsoló az élszívón ON pozícióban a fali kapcsoló lekapcsolva és folyamatosan működik.Mikor a pára40/százalék alá esik meg áll a ventilátor de azonnal indul újra.Nem tudom mi a gond
                                                                                 Köszönöm a segitséget

nyaki

Ha gyárilag helyesen kötötték be, akkor minden valószínűség szerint a két fázisvezető meg lett cserélve. ...egyébként mindegyik belsejében szokott lenni egy bekötési rajz is.

faxelektro

Köszi a segítséget az volt a gond,hogy minimumra álitottam a páraérzékelőjét és azért működött folyamatosan. Most százalékra raktam és jól működik.

faxelektro

Jó estét
          Ismeri valaki ezt a kínai csoda motort   
                                                      Íme az adatai
                                                                              ANNE
                                  Model YL 100 L--2
                          SPEED 2800rot/min  POWER 4kW
                          VOLTAGE 220V  CURENT  20,57 A  50Hz
                         Working C1  40Uf  Starting C2  300Uf
   
      Létezik,hogy ilyen nagy legyen az indító kondi ha jól értelmeztem a leírást mert az a gond,hogy szét van olvadva és a tulaj szerint nehezen indul de hogyha elindul  akkor tud vele dolgozni.A kapocs tábláján a motorból hat szál jön ki kettő vékonyab és négy vastagab vezeték amiből ötöt használ fel.Egy tekercselő kolléga azt mondja,hogy meg akart tekercselni egy ilyen motort és mikor szét szedte akkor látja,hogy alumínium vezetékkel van tekercselve.Hol lehet ilyen nagy kondenzátort vásárolni és semmilyen kapcsoló vagy indító gomb nincs a kondival sorba kötve akkor milyen indítókondenzátor.

szmihaly

Sajnos így látatlanba nem ismerjük a "kinai" termékcsalád széles spalettáját >:( ;D. Össze tudsz rakni kissebb kondikból egy megközelitő értéket. Pl: 2x 160 Uf párhuzamosan kötve. Ha a motor deklijében nincs indítórelé, akkor valami indító nyomógombot tegyél fel, mert vagy leég a motor, vagy felrobban a kondi!

Amúgy, érdekesség képpen: mivel egyfázisú motor, a felpörgésii ideje se 1-2 másodperc, ennek az indító árama olyan 60A, milyen kismegszakítóról megy? ill.milyen vastag a vezeték a megtáplálására a távolság fügvényében? A fesz esést már megsemerem kérdezni. :)

nyaki

...én meg úgy értesültem ::), hogy 3kW-nál nagyobb 1 fázisú motort a mo.-i villamos hálózaton nem üzemeltethető.