Minősítő iratok digitális aláírása

Indította recens, 2020. június 24., 10:29:31 DÉLELŐTT

Előző téma - Következő téma

recens

Üdv kollégák,

A Covid kapcsán érdeklődnék,hogy alkalmazta-e valaki a jegyzőkönyveknél a digitális aláírást.
Majd emailben kapja meg a megrendelő az igy ihitelesített jegyzőkönyvet.
(Tekintettel arra egy jegyzőkönyv kinyomtatva aláírva érvényes. )
Elfogadott-e jegyzőkönyveknél ez az aláírási forma szerintetek?
Akár egy cégen belül igy hitelesítve adathordozón tárolni több jegyzőkönyvet.



tothgyula

A 40/2017.(XII.4.)NGM rendelet 1.1.10.pontja írja,hogy " A kivitelező vagy annak felelős műszaki vezetője a szabványossági nyilatkozathoz csatolja az a., b., c., d., pontokban felsorolt vizsgálati jegyzőkönyveket."
Jelentős villamos berendezésekre vonatkozóan pedig a Rendelet 1.2 pontja írja, hogy milyen dokumentációkat kell átadni adott esetben.
Ezenkivül az 54/2014.(XII.5.)BM rendelet (5.1)18. melléklete azt is leírja, hogy pl.a biztonsági világítás,szünetmentes tápegység. stb. üzemeltetői ellenőrzését "Tűzvédelmi üzemeltetési naplóban" kell rögzíteni.Nyilván mindezeket aláírva. Ezekből én úgy érzékelem, hogy az elektronikus digitális aláírása ilyen esetekben nem elfogadott.

recens

Hát igen,illetve annyira nem győzött meg ez a válasz.
Lehet megérne ez  egy kérdést az ÉVmubi nál.
Mert ugyebár  rengeteg papirnyomtatást meglehetne így sporoni. Ja meg a vírus terjedését.
Jó lenne erre egy egzakt válasz.


tothgyula

Nyugodtan tedd fel az ÉVÉ MUBI részére, örömmel válaszolnak rá. És akkor az hitelt érdemlő eljárás lesz!!!

recens

Feltenném emailben, de mi a közvetlen elérhetőségűk?

tothgyula

E-mail: mee@mee.hu   ÉVÉ MUBI
Honlap:www.mee.hu
Tel:788-0520

Tret

A jegyzőkönyv joghatású dokumentum. A digitális aláírás jogilag elismert és alkalmazott. Ez jogi kérdés nem villamos szakmai. Szerintem. Több éve alkalmazzuk, a papíralapú mellett, hiszen például egy e-naplóba könnyen csatolható, feltölthető. Az aláíráskor zárolni kell a pdf file-t aminek a feloldása eltávolítja az aláírást. Az aláíró kulcsot és a mentett dokumentumot, legalább az érvényességi ideje alatt de célszerűen 5 évig meg kell őrizni. Az elektronikus dokumentáció csak elektronikusan alkalmazható, kinyomtatni nem lehet, csakúgy mint az e-számlákat.

nyaki

Az elektronikus megőrzés, azaz tárolás érdekes kérdéskör, mert ha még nagyon vigyázok a tárolóeszközre, akkor is lehetnek egyéb hibaforrások, amelyek miatt adatvesztés lehetséges, oszt akkor csókolom lesz az adatnak. :-\

Fecó

De akkor a felülvizsgáló megfelelő ellenszolgáltatásért rendelkezésre bocsájtja újra...

nyaki

No, igen. Valakiknek hasznára válik, valakinek pedig nem. Ilyen ez a filmes szakma. :)