Elrettentõ tanulságos esetek, életveszélyes esetek.

Indította Novill, 2012. március 26., 20:22:04 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

Villanyreszelő

Éppen nemrég volt téma tárgya ha jól emlékszem,minek a védővezető ha van FI relé itt is így gondolhatták

t5953

Idézetet írta: Villanyreszelő Dátum 2014. szeptember 15., 22:09:35 DÉLUTÁN
Éppen nemrég volt téma tárgya ha jól emlékszem,minek a védővezető ha van FI relé itt is így gondolhatták

"Kiegészítő földelés" betonkoszorú vasszerkezet.

nova

A kép fényképezésének szögéből nem igazán látható. A betonvas hozzá van kötve a képen látható zöld-sárga vezetékhez?
Villanyszerelõ fórum szabályzat - Kezdő fórumozók figyelmébe! - Közlemények

Privát üzenet funkció nem szakmai kérdések megválaszolására van fenntartva!

t5953

Hali!

Igen jól látod, a vasra van rátekerve a zöldsárga rézvezeték,ami  már"enyhén" oxidos.

nova

Akkor megvan a megfelelő villamos kötés kialakítása.  ;)
Villanyszerelõ fórum szabályzat - Kezdő fórumozók figyelmébe! - Közlemények

Privát üzenet funkció nem szakmai kérdések megválaszolására van fenntartva!

faxelektro

Jó estét
                   Mi okozhatta ezt a melegedést kicsit meg ingott a bizodalmam a wagoban.Vajon azért mert 4drb-1,5 és 1drb-2,5 vezeték volt benne. Tűz is lehetett volna belöle egy fa házban elosztó dobozban történt.

Novill

Nem látszik a kép jól. Mindenesetre ez rossz reklám lenne a wagónak  :D. Persze, ha lehetne látni jól, hogyan van a vezeték csatlakoztatva lehetne véleményt alkotni.

nyaki

Üdv!
Mint minden kötés, csak a kötés jóságától függ, hogy kielégíti-e a rászabott feladatot. Igaz ez a Wago rendszerű kapcsokra is.
Munkáim során már tapasztaltam azt, hogy gyártótól függetlenül előfordul az a csatlakoztatási hiba, hogy blankolt vezeték csupasz része nem egyenes, hanem egy kicsit ferde (íves) és ezt egy 2,5mm2-es vezetéket is fogadó kötőelembe bedugva, a szorítólemez nem a teljes felületén szorítja, ezért a vezetőképesség csökken és az áramsűrűség megnő. Különösen igaz ez az 1,5mm2 vagy ettől kisebb keresztmetszetű vezetőkre, mert ezeket ráadásul még ha egyenesek is, könnyen be lehet ferdén dugni a 2,5mm2-es kapocsba és a nyomólemez mellé kerül a vezetőér. Ha ezt a kötést egy nagyobb, tartós árammal megküldik vagy zárlat keletkezik, a rossz érintkezés miatt a fenti eset bizony előfordulhat.
Tehát a csatlakoztatásra is különös figyelmet kell fordítani, még ha egy általam nagyra tartott eszközről is van szó és nem szabad könnyelműsködni.
A Weidmüller pl. gyárt olyan kötőelemet is, amibe csak max. 1,5mm2-es vezetéket lehet dugni és ott nem fordul elő ilyen baki, illetve jóval kisebb az esélye.
Minden kötőelemet úgy kell megválasztani és használni, ahogyan a nagykönyvben meg van írva és akkor teljesíti a specifikációkat.

flatskerrobert

   Teljes mértékben egyetértek nyaki megállapításaival.

Mellékelem a Wago specifikációt erre a kötőelemre. Szumma 24A a terhelhetősége.
Oda kell figyelni a szerelésnél ennyi.
Ettől függetlenül a kötőelemek szerintem kifogástalanok.
 
  Egyébként ezen az áramkörön milyen fogyasztók voltak?
FR.

faxelektro

Jó estét
                     Én is a szerelési hibára gondolok továbbra is meg bizok a wagoba a terhelés biztosan nem volt nagy közel se a 24A-hez egy panzio szoba+fűrdő világitás,dugalj ugy néztem én csak a hibát csináltam meg a szerelés régebbi