Állandóan lekapcsol a firelé. Mi lehet az oka?

Indította faxelektro, 2013. február 13., 14:48:45 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

zolesz

A lakást én szereltem ott nincs hiba az biztos! :) Egyébként is a boyler vezetéke egy az egyben a bojlerig megy sehol nincs meg kötve a lakásban! Minden ÁVK utánra vankötve kivéve a bojler azt nem raktam rá éjszakairól müködik! Kb 10 éve van fent a bojler azóta nem volt vele semmi gond csak nem tudtam elképzelni mitől verheti az áramvédőt! Olyan nagy gond nincs azért hogy szaki kelljen :P Amit írtál ki probálom azért köszi a választ! Viszont mosogépnél volt olyan hogy le verte az áramvédőt és ha meg forditottam a dugvillát akkor jó volt ! Azóta meg javult :D
BOLDOG KARÁCSONYT! ;)

Fecó

Feltétlen ügyelni kell, nem csak a fázisvezetőt kell "átkapcsolni" éjszakai-nappali üzemmódnál, hanem a nullát is! Ha az éjszakai mérő fázisárama a nappali mérőhöz tartozó, FI relével védett nulla-vezetőn folyik vissza le fog kapcsolni.

Simon Endre

Meleg Fürdővizes Karácsonyt Zoleszéknak !
Nyaki kolléga nagyon helyesen feltételezi a hiba okát, Fecó is jókat mondott  de az is előfordulhat, hogy a bojler alsó részén ahol a belépő víztől hideg a hőszigeteletlen fémrészre a helyiség légteréből pára kondenzál ki és a régebbi típusok nem rilzánozott rozsdás alaplemezéről, vagy zuzmós horganyzásából elektrolit alakul ki és a főtőpatron csatlakozásáról, esetleg a szabályozó villamos részeiről vezet le a fázis a PE-re. Ez ott jellemző ahol a bojler füdőszobában van és még esetleg ruhát is szárítanak. Nagyobb patronlyukadásnál már a nullára is aktív lessz az ÁVK, de az csak melegvíznél jön elő a PTK hatás miatt. Úgy tudod megtesztelni, hogy hibaáram alatti értékre korlátozod a betáplálást egy 5W-os jelzőizzóval, (glimm nem jó,) ha az világít akkor bíztosan betétcsere. Anennyiben más lenne zárlatos az 30 mA felett jelentős bűzzel égne,( min.7W !) vagy "hangjelzést" adna. Az elcserélt nulla-PE is ezt a tünetet adja, amit a  vezérelt csatlakozás ÁVK nélkül nem mutat ki. Találkoztam ilyennel MMfal szerelésnél ahol a külön vezetett, második kék vezeték (PE) nullának lett bekötve.

Szelei

Szerintem zolesz mondta ki az igazságot. Mivel csak a fázis ment a FI relén a nulla régi táprészrő kapta. A FI szökőáramnak érzékelte és kapcsolt le. Kellemes karácsonyt. :)

zolesz

Így van csak a fázist kapta firelé utánról a nullát meg az éjszakai mérőtől!
Viszont Endre is nagyon fején találta a szöget mivel a bojler pontosan a fürdőben helyezkedik el sőt a kád felett van! Elégg párás oda bent minden lehetséges hogy ez volt oka:) Az elcserélt nulla-PE azt ki zárnám :)
És igen az éjszakai mérő fázisárama nappalihoz tartozó. Viszont ez a jelző izzós mutatvány érdekel még későbbiekben is jól jöhet ;)

faxelektro

Jó estét

Én is szeretnék több információt a jelző izzós módszerről.Köszönjűk.
                                                                       
                                KELLEMES KARÁCSONYT 

Gyurmaúr(fi-relé)

Így van, ezért (is) kell az ú.n. 2 kontaktoros betáp-választós kapcsolás esetén mind az L-t, mind az N-t is külön-külön oda vinni a kontaktorokhoz és azokat is megszakítani, tehát az épp nem fungáló betápnak még az N-je is szakítódjék megfele!! Megaztán, javallt a bojlernek egy saját, külön bejáratú 30mA-es fi-relé, lehetőleg a közvetlen közelébe, hiszen így azzal könnyedén áramtalanítható, illetve hamar transzparenssé válik, ha gáz van véle... Íme:

zolesz

Én mindenképp be teszek a Bojlernak egy külön ÁVK-t :) De viszont hogy közvetlen a közelébe tegyem az nállam nem lenne valami nyerő ötlet! Vízes helységbe nem szívesen raknák be ÁVK-t de még kötődoboz se található nállam vízeshelységekben!:)
Viszont egy olyan érdekelne hogy nappaliról és éjszakairól is szeretném müködtetni a Bojlert ezt hogyan a legésszerűbb meg oldani?
Valami olyan kapcsolás kellene hogy ha nappali árammról  be akarom kapcsolni a Bojlert és netántán abban az időben kapcsolna be a vezérelt is akkor a kettő véletlen se találkozon :) Nappaliról és vezéreltről is külön külön ármvédőt kapna müködhetne a dolog így? Nem csináltam még ilyet várom a válaszokat :P

980POWER

Meg lehet oldani manuálisan eme szerkezettelhttp://www.tracon.hu/product/SVK2-32, ha csak időszakosan akarod nappaliról melegíteni a vizet. (pl. javítás után, de én nem költenék 3-5 évi egyszeri használat miatt rá) Illetve meg lehet oldani két kontaktorral vagy mágnes kapcsolóval, automata átkapcsolásúra, alap esetben nappalin van, ha pedig a vezérelt megjön, át kapcsol. nem javaslom, mert felmelegít a nappaliról és mire a vezérelt kapcsol, már nem fogja használni. Egy 120 literes 180 Wattos bojler 3 embernek elég, 4 embernél már határeset, érdemesebb nagyobb bojlert választani. Ha nagyobb a bojler, a hőfokon lehet lejjebb venni és kevesebb lesz a felhasznált energia.
Az automata átváltást inkább az elektromos tűzhelyeknél tudom elképzelni hatékony megoldásként. (esetleg világításnál, de ha, kapcsol, akkor villan a lámpa)

Gyurmaúr(fi-relé)

Én pedig mindeképp javaslom, mert személyes tapasztalat, hogy pl. ELMŰ területen tényleg csak éjszaka van "éjszakai", illetve délután 1 óra időtartamra, épp ezért mindenképp érdemes megcsinálni a 2 kontaktorost, természetesen ki lehet tapasztalni, mikor adnak -ez főként az e.on esetében érdekes- vezéreltet és az érkezés előtt mondjuk 2-3 órával már lekapcsolni a bojlert a mindenképp kötelező leválasztó kapcsolójával, mely ugye a kontaktorok után van! Majd amint megérkezett a vezérelt, akkor felkapcsolni, így elkerülhető a "felesleges" áramfogyasztás. Viszont a FÁZISAZONOSSÁGRA mind 1, mind 3 fázisú betáp esetén fokozottan figyelni kell, azaz ha mondjuk a vezérelt L1 betápú, akkor a 3 fázisú 24h-s betápnak is L1 fázisától kell jönni a feszkónak!! Ha pedig mind 2 betáp 3 fázisú, akkor értelemszerűen azonosnak kell lenni L1-L2-L3-nak!!! Íme a 2 kontaktoros okosság: