Kedves mesterek!
Van egy egyfázisú, antik villanymotorom. A megfelelő bekötés érdekében kérnék segtséget.
Egyszer egy szaki kimérte nekem, hogy milyen indítókondi kell hozzá. Mellékelt képet csatoltam a kapott szerkezetről.
A bekötéssel kapcsolatban is kaptam jótanácsot, de sajnos olyan régen volt, hogy halvány emlékekkel nem ugranék neki.
A problémám az, hogy a szokásos hatos kimenet helyet, itt csak három jelöletlen vezeték lóg ki a motorból.
A segítséget előre is köszönöm!
Használni is akarod vagy csak múzeumi tárgyként szolgál, mert ha vasmagja nagyon rozsdás irtó veszteségesen üzemel és melegedni is fog. Ha olajszelencés siklócsapágya van akkor csak disztárgynak ajánlom. A kapocssávot és az érintésvédelmet meg kell csinálnod még a próbához is a "dizájnos" kapocsteret meg csak indokolt esetben. a tekercsek ellenállás adatai nélkül nics használható kapcsolási javaslat, jobb esetben a korábbi szakit keresd fel újra, vagy jelölt végekkel mérd meg a három lehetséges tekercsellenállás adatot.
Nagyon köszönöm a választ! A motor vasmagja kitűnő állapotban van. Valószínű, hogy "olajszelencés siklócsapágya" van, mivel mindkét oldalon látszik egy kenőgyűrű. Miért nem ajánlja egy ilyen megoldással rendelkező motor használatát?
A kenőgyűrüs az még hagyján, de a "nyitott" szelencéssel foglalkozni kell (szennyezdésre, kenőanyagra figyelni.)
Üzenet összefûzve: 2018. január 09., 21:33:53 DÉLUTÁN
Bíztos hogy ilyen a csapágy?
Még nem adtál meg mérésadatokat.