Villanyszerelő Szakmai Fórum

Általános témák => Általános beszélgetések => A témát indította: Zerido Dátum 2018. január 07., 12:45:36 DÉLUTÁN

Cím: Antik villanymotor beüzemelése
Írta: Zerido Dátum 2018. január 07., 12:45:36 DÉLUTÁN
Kedves mesterek!

Van egy egyfázisú, antik villanymotorom. A megfelelő bekötés érdekében kérnék segtséget.
Egyszer egy szaki kimérte nekem, hogy milyen indítókondi kell hozzá. Mellékelt képet csatoltam a kapott szerkezetről.
A bekötéssel kapcsolatban is kaptam jótanácsot, de sajnos olyan régen volt, hogy halvány emlékekkel nem ugranék neki.
A problémám az, hogy a szokásos hatos kimenet helyet, itt csak három jelöletlen vezeték lóg ki a motorból.
A segítséget előre is köszönöm!
Cím: Re:Antik villanymotor beüzemelése
Írta: Simon Endre Dátum 2018. január 07., 20:41:52 DÉLUTÁN
Használni is akarod vagy csak múzeumi tárgyként szolgál, mert ha vasmagja nagyon rozsdás irtó veszteségesen üzemel és melegedni is fog. Ha olajszelencés siklócsapágya van akkor csak disztárgynak ajánlom. A kapocssávot és az érintésvédelmet meg kell csinálnod még a próbához is a "dizájnos" kapocsteret meg csak indokolt esetben. a tekercsek ellenállás adatai nélkül nics használható kapcsolási javaslat, jobb esetben a korábbi szakit keresd fel újra, vagy jelölt végekkel mérd meg a három lehetséges tekercsellenállás adatot.
Cím: Re:Antik villanymotor beüzemelése
Írta: Zerido Dátum 2018. január 07., 21:25:25 DÉLUTÁN
Nagyon köszönöm a választ! A motor vasmagja kitűnő állapotban van. Valószínű, hogy "olajszelencés siklócsapágya" van, mivel mindkét oldalon látszik egy kenőgyűrű. Miért nem ajánlja egy ilyen megoldással rendelkező motor használatát?
Cím: Re:Antik villanymotor beüzemelése
Írta: Simon Endre Dátum 2018. január 09., 01:01:06 DÉLELŐTT
A kenőgyűrüs az még hagyján, de a "nyitott" szelencéssel foglalkozni kell (szennyezdésre, kenőanyagra figyelni.)

Üzenet összefûzve: 2018. január 09., 21:33:53 DÉLUTÁN

Bíztos hogy ilyen a csapágy?
Még nem adtál meg mérésadatokat.