Üdv Mindenkinek!
Szeretném megkérdezni, hogy.......
Milyen értékű , és karakterisztikájú betétet alkalmazunk ha a motor névl. áram mondjuk 28A?
Én úgy tudom , hogy aM, gM betétek estén a motor névlegeséhez a legközelebbi értékűt kell venni, példánkban akkor 35A aM !
A gG,gL betétek esetén a motor névlegeséhez legközelebbi, nagyobb értékre kerekítünk (35A) majd két értékkel nagyobbat alkalmazunk (40A, tehát 50A gG-t)!
Vezetékek védelménél ha pl. 68A folyik az áramkörben akkor kisebb betétet alkalmazunk 63A gG-t!
Köszönöm a hozzászólásokat!
Tamás
Amennyiben a hajtott berendezés tehermentesen iinditható és kis tömegü forgó rendszere van és a motor alacsony fordulatú, akkor a névleges áramba tartozó érték felett egy osztállyal nagyobbat, ha nehéz indítású a berendezés akkor még egy osztállyal magasabbat kell választani, természetesen lomha betét szükséges. A motor leégése ellen a beépített, (termisztoros, klixonos) vagy soros áramú (hőkioldós) védelem kell szolgáljon. A beépített védelem imteligensebb, mert a valós hőálapotnak megfelelően viselkedik.
A minta esetben a kb.28 A-es motoráramnál ami a 25A-es osztályban közelit, tehát sima indításnál 35 A-es nehéz indításnál 50 A-es betét alkalmazandó. Sokat indított gépeknél a bizti néhány száz indítás után kiszenved, mert beötvözödik a olvadószálba az wood fém ami a lomha jelleget létrehozza és indokolatlanul is kiold. Ilyen helyeken lágyindítót, de még inkább frekvenciaváltót kell alkalmazni.