E-on jogszabály változás, főbiztosíték csere, felelősség

Indította dobmar, 2019. november 24., 11:20:33 DÉLELŐTT

Előző téma - Következő téma

dobmar

Tisztelt Igazságügyi szakértő közösség!

Vázolom a helyzetem, és kérem segítségüket, hogy tisztán lássam a lehetséges lépéseimet.

Vásároltunk egy ingatlant (a tulajdonváltás bejelentése még nem történt meg), majd egy héttel rá az E-on villanyóra cserére érkezett.
A villanyszerelő miközben lecserélte az órát észerevette, hogy a főbiztosíték 32 A-es (nem hivatalosan beszerelt, plomba nélküli) viszont a szerződésben csak 10 A van jegyezve.
A jelenlegi szabályzatnak megfelelően a szerelő kiszerelte a 32 A-es-t és 10 A-est tett be helyette.

Kérdeztem az előző tulajdonost, akinek az állítása szerint hivatalosan lett szerelve (plomba híján viszont ez biztosan nem valós).
Jártam az E-onnál, ahol elárulták nekem, hogy 2010.07.07.-én voltak már kint ellenőrizni a szolgáltatótól, már akkor a 32 A-es biztosíték volt használatban. Az akkori szabályoknak megfelelően jelezték a tulajdonosnak, hogy a teljesítménybővítési kérelmet be kell jelenteni, és más teendő nincsen. A tulajdonos be is jelentette, majd hiánypótlásra visszaküldte a szolgáltató, ami végül nem történt meg. További lépés nem történt az ügyben.

Kérdeztem, hogy ha már 2010-ben tudtak a szabálytalan biztosítékról, miért nem akkor jártak el? Mire az volt a válasz, hogy az akkori szabály másképpen szólt, és nem volt akkor kötelező úgy eljárni mint ma.

Két villanyszerelőtől is kaptam már ajánlatot a teljesítménybővítésre, mindkettő ~250 000 Ft-ra ajánlotta meg a rendszer korszerűsítését (a teljesítménybővítéshez minimálisan szükséges módosításokkal).

Legyenek szívesek tapasztalatukkal és véleményükkel hozzászólni, hogy megértsem, hogy valóba nincs e más lehetőségem, mint az önhibámon kívül kialakult helyzetet saját zsebből kelljen megoldanom.

Azóta nem tudunk mosni, sütni, hajat szárítani vagy porszívózni és a szerelők és a szolgáltató elmondása szerint reálisan másfél hónap a minimális átfutása a papírmunkának ha azonnal elindítom a kérelmet.

Véleményük szerint  van e lehetőség arra, hogy az E-on vagy az előző tulajdonos felé jogosan indítsak kérelmet a helyzet megoldására?
Ha látnak erre lehetőséget, legyenek szívesek javaslatot tenni arra, hogy milyen lépéseket tehetek.

Előre is köszönök minden hozzászólást!

Fecó

1. Ha Önök úgy vételeznek villamosenergiát, hogy még nincs szerződésük a szolgáltatóval, akkor biztosan nem tudnak az Eon felé semmit intézni, hiszen semmilyen viszonyban sincsenek.
2. Mivel a régi tulajdonos csak a saját igazát hajtogatja, nem hiszem hogy sok mindent tud tenni, hiszen jogilag már nem az ő tulajdona a ház, csak még él a szerződése a szolgáltatóval.
3. Sajnos a dolog menete a következő, első körben mérőátírás, azután igénybejelentés a nagyobb teljesítményre. Kivárni ennek az idejét, és kifizetni a költségeket.
4. Ha marad elég idő, akkor a régi tulajdonost polgári peres úton kárpótlás kifizetésére kötelezni, hiszen amikor önök megnézték a házat, nem tájékoztatták önöket arról, hogy nem megfelelő a villamos berendezés teljesítménye. Ha a régi tulajdonos bármi ügyet intézett régen, akkor arról adjon elő papírt, mert a szó elszáll...

dobmar

Köszönöm Fecó!

Idézetet írta: Fecó Dátum 2019. november 24., 15:43:21 DÉLUTÁN
1. Ha Önök úgy vételeznek villamosenergiát, hogy még nincs szerződésük a szolgáltatóval, akkor biztosan nem tudnak az Eon felé semmit intézni, hiszen semmilyen viszonyban sincsenek.
2. Mivel a régi tulajdonos csak a saját igazát hajtogatja, nem hiszem hogy sok mindent tud tenni, hiszen jogilag már nem az ő tulajdona a ház, csak még él a szerződése a szolgáltatóval.
3. Sajnos a dolog menete a következő, első körben mérőátírás, azután igénybejelentés a nagyobb teljesítményre. Kivárni ennek az idejét, és kifizetni a költségeket.
4. Ha marad elég idő, akkor a régi tulajdonost polgári peres úton kárpótlás kifizetésére kötelezni, hiszen amikor önök megnézték a házat, nem tájékoztatták önöket arról, hogy nem megfelelő a villamos berendezés teljesítménye. Ha a régi tulajdonos bármi ügyet intézett régen, akkor arról adjon elő papírt, mert a szó elszáll...

1. Értem, és jogos.
2. Viszont az ő szerződési idejük alatt maradt félbe az ügyintézés, és amikor a szabály változott, a szolgáltató nem járt el a saját előírásának megfelelően. Az adatbázisában rögzítve van, hogy jogtalan főbiztosítékkal van (volt) szerelve az óra. Fogadjuk el, hogy azért, mert pont azután érkeztek villanyórát cserélni amikor már megvettük az ingatlant, azért nekünk kell fizetnünk?
3. Értem.
4. Már egy éve a házban lakunk (eddig béreltük), tehát gond nélkül használtuk a villanyt. Nem merült fel bennünk, és nem tájékoztattak arról, hogy nem hivatalos a főbiztosíték. Ha van is papírja arról, hogy intézett ezzel kapcsolatban ügyet, ha nem pótolták a hiányt a bejelentéshez, akkor mire mehet a papírral?

Fecó

2. Tudjuk-e pontosan milyen szabály változott? Én a következőt veszem ki ebből:
Gyanítom a régi tulajdonos kérésére valaki illegálisan felbővítette a kismegszakítót 32 A-re. (jogtalan teljesítménybővítés). Mikor ez a szolgáltató számára kiderült, jóindulatúlag jelezték a tulajdonosnak a problémát, nyilván lehetett volna jegyzőkönyvet is felvenni, hiszen plombahiány is volt, de nem akartak bajt. És mivel 32 A alanyi jogon jár (ha villamosan megfelelő a mérőhely) úgy is elintézi a tulaj, gondolták. Nos a tulaj beadta az igényt, ez lehet, de valami "hiánypótlás" miatt elakadt? Gyanítom már akkor ő is megtudta, hogy regisztrált szerelő, mérőhely felujítás, stb. szükséges (az általad említett árakon), ezért feladta, és minden maradt a régiben. Egészen a mérőcseréig. Sok esetben ezt a munkát alvállalkozók bevonásával végzik a szolgáltatók. Igen komoly kötbér van, ha valami szabálytalanság marad utánuk. Ezért mindent alaposan ellenőríznek, mielőtt a zárópecsétet elhelyezik. És itt bukott meg végleg a dolog, mert ez a kolléga már nem volt elnéző, és nem akarta szentesíteni a zárópecsétjével a 32 A-t, hanem felrakta a szerződéses kismegszakítót, és lelépett. Így nyugodtan alszik. Pont az ehhez hasonló dolgok miatt lenne jó mihamarabb átiratni a mérőt, amihez a szolgáltató csinál általában egy helyszíni szemlét. Itt minden kiderül, és a szolgáltató a régi tulajt fogja felelősségre vonni. Viszont évek multával ez már nehezebb, hiszen ő meg azt mondja, amikor eladta, minden rendben volt, te csináltad a szabálytalanságot. Érdekességképpen, hiába fizeted a számlákat, ha nem történik meg az átírás, a szolgáltató "jogtalan vételezés" címszóval felfüggesztheti a szolgáltatást is...

Tapatalkkal küldve az én HTC U11 eszközömről


dobmar

Idézetet írta: Fecó Dátum 2019. november 24., 22:07:28 DÉLUTÁN
Pont az ehhez hasonló dolgok miatt lenne jó mihamarabb átiratni a mérőt, amihez a szolgáltató csinál általában egy helyszíni szemlét. Itt minden kiderül, és a szolgáltató a régi tulajt fogja felelősségre vonni.

Lényegében ebben bízom! Viszont ez akkor lett volna igazán tiszta, ha az óracsere előtt sikerül a tulajdonosváltás és bejelentés (ez a mi pechünk). Így a helyszíni szemle alkalmával már nem lesz mire felelősségre vonni...
Az óracsere alkalmával a szerelő a bizonylaton feltüntette az új 10 A biztosíték cserét, viszont arra nincs utalás, hogy mit cserélt le.

Bízom benne, hogy a korábban rögzített 32 A a rendszerükben elég lesz ahhoz, hogy eljárjanak. Vagy esetlegesen a szerelő személyes elmondása is szóba jöhet.

Mindenesetre köszönöm a hozzászólását, és igazán megtisztelő, hogy az 1000. hozzászólását a nekem írt válasszal töltötte be  :)

Fecó

Ön már nem tud semmit tenni, az Eon most tette tisztába a mérőhelyet, ez így, ebben az állapotban fog az Ön nevére kerülni. Próbáljon meg az ügyfélszolgálaton érdeklődni, esetleg ha csak 20-25 A-t igényelne, hátha nem kérnek teljes felújítást, így kicsit kényelmesebb lenne. Természetesen a mérőhely és lakáselosztó szakember általi ellenőrzése így se maradjon el...

dobmar

Köszönöm !
Ha mégis sikerül valamit intéznem, akkor megírom.

Fecó

Rendben, én is kíváncsi vagyok.

Tapatalkkal küldve az én HTC U11 eszközömről