Nagy teljesítményű elektromos autó töltő otthon

Indította nova, 2018. január 21., 15:35:37 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

nova

Az elektromos autók egyre jobban terjednek. Szerintetek ezek töltésére szolgáló invertereknek tápellátására érdemes felkészíteni garázsunkat?
Gondolok itt arra, hogy az akkumulátor teljesítmények valószínűleg nőnek a jövőben. Jelenleg konnektorba csatlakoztatható töltőket használnak.
10-16 amper teljesítmény felvétellel. Ez is már indokolhatja külön áramkör kiépítését ezen töltök számára.
Viszont ha növekszik a beépített akkumulátor kapacitás a jövőben, akkor a feltöltéséhez használatos elektromos hálózatnak is ki kell szolgálnia.
Nagyobb energiaigénye lehet ezen autóknak.

Elektromos autó töltök


Azt sem érdemes elfelejteni, hogy ezen autók egész éjszaka a töltőre vannak általában csatlakoztatva. Tehát a hálózat igénybevétele fokozottabb lesz a jövőben valószínűleg.

Mit gondoltok erről?
Villanyszerelõ fórum szabályzat - Kezdő fórumozók figyelmébe! - Közlemények

Privát üzenet funkció nem szakmai kérdések megválaszolására van fenntartva!

nova

Egy kis adalék:
Tesla töltő 1 fázison 80A áramfelvétel. Ezt már nem dugják be a normál konnektorba. :)

Tesla elektromos autó fali töltő


Villanyszerelõ fórum szabályzat - Kezdő fórumozók figyelmébe! - Közlemények

Privát üzenet funkció nem szakmai kérdések megválaszolására van fenntartva!

Simon Endre

Ki az aki otthon tölt, mivel a fizetős(!) parkolókban ingyenes töltés is hozzáférhető. Nézetem szerint ilyen csak a rózsadombi háziasszonyoknak lesz a menő bevásárlóautóhoz, ott meg van hozzá "amper".
Erről a fali töltőröl még az sem tudott hogy egyálltalán töltő, vagy csak egy csatlakozó mert a mérete alapján nem tisztázható, habár az integrált technológia sok mindenre képes. Az az információ hogy a batáp lehetősége szerin kell csak "szetapolni" igen csak meglepő.

Üzenet összefûzve: 2018. január 23., 16:45:09 DÉLUTÁN

Vilanyautó lapból kimásolva !

EVSE vagy töltő?
Az EVSE betűszó az angol Electric Vehicle Supply Equipment kifejezés rövidítése, amit szó szerint Elektromos Járművet Tápláló Eszközként lehetne fordítani. Ennek persze így nincs semmi értelme, ezért nem is használjuk magyarul, de az angol nyelvterületen is inkább csak a tudálékos vagy nagyon szakmai körökben bonyolítják túl a beszélgetést ezzel a négy betűvel. Az EVSE tulajdonképpen az az eszköz, amit mi és szinte mindenki más is (a nálunk is nagyobb kockákat leszámítva) egyszerűen csak elektromos autó töltőnek hív. EVSE tehát az a doboz, amit az autóhoz adnak, hogy a rajta lévő egyik kábelt a konnektorba, a másikat pedig az autóba bedugva feltölthessük az autónk akkumulátorát. Ugyanilyen EVSE a falra szerelhető és fixen beköthető töltő is, de EVSE a közterületeken található ELMŰ oszlop is.


Gyurmaúr(fi-relé)

Mint ahogy a vérbeli villanyos berendezésekhez, mint pl. átfolyós vill bojler, fahasító, nagybetűs MOSÓGÉP, kőrfűrész, toronyfúró, stb 3 fázis dukál, úgy egy valamirevaló E autó töltéséhez is! Így ugyanis már 16, de "legrosszabb esetben" 25A-el kényelmesen, gyorsan feltölthető a legtöbb E autó akksija otthon is. Épp ezért aki E autót szeretne és kertes házban, vagy kisebb társasházban lakik (a panel nyomortelepek népének még jó ideig elérhetetlen álom lesz az E autózás, ezt jobb tudomásul venni) , nos az mindenképp 400V  3 fázisban gondolkodjék!

S/K

Elektromos autózni a nép nem akar. Elektromos autót az ipar nem akar.  Elektromos autók töltőhálózatához nem "tyúkbél" kell, ezáltal rengeteg energia. Ami nincs. (lásd M7 szfehérvári pihenőben a töltő, - +30 fok felett nem használható mert az energia az épületnek kell-, veszprémi villámtöltő- télen nem használható mert az energia az aluljáró fűtésre, jegesedésmentesítésére kell. Talán már át lett kötve máshová ha jól értesültem).
Meghatározott villámtöltések után szükséges egy teljes 8-12 órás feltöltés, mert ha nincs akkor ugrott a garancia az "akkucsomagra" ami az autó értékének a fele.
Nincs sok elektromos autó de már láttam "veszekedni" töltőnél embereket. ...és ahogy az emberiség működik egyre több elautó lesz kevés töltő, de annál több csípőfogóval járó elautó tulajdonos.
Mi szól az elautó mellett? Ingyenes a parkolás? :D meddig? Különböző adók és fizetések elengedése? meddig? (Úgy mint a földgáz 70-80-as évek? Mindenki vezesse be mert olcsó a gáz...) Töltés ingyenes? :D Ugyanúgy kifizeti ő is meg mindenki az erőmű megtermelt energiaelszállítását meg üzemeltetését stb. (lásd villanyszámla magyarázat)
Javítása? Egy elautó áramtalanítása több mint két óra és utána lehet keresni a hibát. Ha nem kell hozzá feszültség.
Elautó kigyullad, eloltják?  mostani felszereléssel és tudással nem nyúlnak hozzá. És ez nem a tűzoltók hibája. (lásd napaelemes házak...)
Megtörtént eset: sürgősen tölteni kellett volna az elautót a városban. Belváros. Az autó tulajdonos jól ismerte a töltőpontokat de három óra autózás után benzint tankolt. Amíg azt mondják hogy a töltés ingyenes, de a töltő egy mélygarázsban van és a garázs használata díjköteles...
Jelen esetben 3 óra töltés, 3eFt lett volna a garázs használati díja.

nyaki

A mai világban semmi nincs ingyen, ezt tudomásul kell venni. Legfeljebb nem az fizeti ki, aki éppen igénybe vesz. :-\

nova

Nyilván az ingyenesség (parkolás, töltés) csak egy bevezető időszakban van jelen. Gondolom én ha elterjednek az elektromos autók, akkor a végső cél, hogy otthon töltőre csatlakoztatjuk, és reggel feltöltött autóval indulunk. Csak ha megnövekednek az akkumulátor kapacitások, akkor a feltöltéséhez is komolyabb villamos energia mennyiségre lesz szükség. Nyilván nem egyik pillanatról a másikra terjednek el (ha egyáltalán elterjednek tömegesen), de a lakossági közületi hálózatok vajon mennyire vannak felkészülve ilyen jellegű igények kiszolgálására?

Villanyszerelõ fórum szabályzat - Kezdő fórumozók figyelmébe! - Közlemények

Privát üzenet funkció nem szakmai kérdések megválaszolására van fenntartva!

Sztrogoff

Hát, gondolkozzunk, mondja a Borsodi reklám. :) A Wiki szerint a legkisebb Tesla akku kapacitása 75 kWh. Otthon este bedugni, és reggel vidáman autózni? Ahhoz kell mondjuk 7-8 kW. Ha ez elterjedt lenne, visszajutnánk oda, ahol a gáz bevezetése előtt álltunk a hőtárolósok miatt, az utcai légvezeték sodronya nem nappal, hanem éjjel nyúlt le fejmagasságig. :) Persze, nem mindenki és mindennap merítené le autóját még a teslások közül se, ésígytovább.

nova

Nyilván azt is hozzá vehetnénk, hogy a decentralizált elektromos hálózat részeként napelemes rendszer is van az adott házakban. Ezáltal persze nem csökkenne a hálózat terhelése. :)
De igen érdekes lenne, ha az esti csúcsban még ezek a töltők is a hálózatra lennének kötve.
Villanyszerelõ fórum szabályzat - Kezdő fórumozók figyelmébe! - Közlemények

Privát üzenet funkció nem szakmai kérdések megválaszolására van fenntartva!

nova

Nem éppen a magyar valóság, de Amerikában is kérdéses a hálózat terhelhetősége elektromos autók töltésével kapcsolatban. Itt plusz akkumulátorokkal és napelem rendszerrel kompenzálják részben a szükséges teljesítményt.
Egész felhasználóbarát módon megjelenített folyamat ábrákkal a mobiltelefonon.




Az alábbi cikk is az általam felvetett témával foglakozik.
Erre kevesen gondolnak akik elektromos autóra vágynak


A cikkben olvasható, hogy az áramszolgáltatók egyenlőre nem foglalkoznak a kérdéssel, hiszen elegendő tartalék áll rendelkezése. Azért érdekes lenne, ha tényleg robbanásszerűen terjedni kezdene ez a technológia valamilyen oknál fogva, akkor hogyan reagálna erre a villamos hálózat?
Villanyszerelõ fórum szabályzat - Kezdő fórumozók figyelmébe! - Közlemények

Privát üzenet funkció nem szakmai kérdések megválaszolására van fenntartva!