Sziasztok! Aki esetleg ráismerne erre a típusra... a mellékelt képről szeretnék megtudni információkat, paramétereket, mivel az adattáblája nincs meg, a jelenlegi tulaj semmit nem tud róla.
Ez egy 3 fázisú köszörű, a képen látható, hogy delta kapcsolásban. Ha lehet 1 fázisról szeretné üzemeltetni, de Jelen pillanatban abban se vagyok biztos, hogy működőképes lenne 1 fázisról(//)
Szia!
Ebből a tipusból 30-40 év alatt gyártottak x2 félét eddig láttam 0.75kW de 4kW méretben is. Természetesen 1fázis és 3fázis ,3fázis csillag/deltával is.
Valami fogódzó célszerű lenne méretek stb.
Ha ez igy volt deltában --milyen dugvillája volt? Mert 3x220V és 3X 380/220 V is lehetne.
Amit tehetsz ; kipróbálod , áramot-melegedést mérsz -----és vagy --vagy se ?
Szia!
Az előbb nem olvastam az 1fázisú részt;
Ha igy deltában hagyod --akkor a 230V nulláját kösd az első átkötéshez , a fázist a 2ikhoz, a Kondenzátort a 3 hoz .
A kondenzátor másik végét N-vagy L a forgásiránytól függően.
Mivel a motor mérete ismeretlen a kondi értékét próbálgatással lehet meghatározni. kb 10 --60uF között.
S utána melegedést/áramfelvételt nézni.
Természetesen csodát ne várj , mert a 3f motor 1f üzem esetén a 30-50% teljesitményt hozza .
Fontos, hogy a kondi feszültség értéke, legalább 500/550V legyen.
Köszönöm az eddigi válaszokat!
Itt van egy kép ami méret, súly, kapcsoló, küllem (tudom, hogy nem tuti az azonosság) alapján elképzelhető, hogy ez a tipus lesz.
Egy kérdés még! Üzemi vagy indító kondi legyen??
Képek
Tisztelt Szakik!
Az alábbi kérdésemre keresgéltem választ a neten, de nem találtam. A villanymotorok (3 fázisú) adattábláján található adatokat behelyettesítettem a képletbe (P=√3×U×I×cosφ) és nem egyezik az eredmény. Körülbelül 10%-al nagyobb teljesítménynek kellene lenni, vagy az üzemi áram értékének kellene alacsonyabbnak lenni. Mi ennek a magyarázata?
Segítséget előre is köszönöm.
Az, hogy motornál a teljesítmény az a tengelyen leadott mechanikai teljesítmény. A felvett névleges áram meg a felvett áram. A felvett névleges áramból számolható (látszólagos) teljesítményből lejönnek a veszteségek meg a meddő miatti szögeltérés. Magyarul a hatásfokkal is és a cos fi-vel is szorozni kell (utóbbit látom alkalmazod). Kis motornál ezek kisebb számok, mondjuk akár 0,7 is lehet, nagy motornál meg jobban közelítenek az egyhez. Modern motorkatalógusban is látható ez:
https://www.motor-systems.hu/downloads/ms_villanymotor_katalogus.pdf
12. oldaltól.
Köszönöm szépen Sztrogoff. Így már világos.