Fogyasztásmérő helyek engedélyeztetése, mit lehetne jobbá tenni?

Indította Novill, 2013. április 04., 19:12:55 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

NagyPS

Nekem csak egy de szerintem mindenkinek előnyös javaslatom volna szolgáltatótól függetlenül, a reg szerelőknek legyen külön fenntartott kapcsolattartó vagy ügyintéző, akihez be lehet juttatni az igényeket ha a megbízó minket hatalmaz fel a teljes ügymenet lebonyolításával.

Indok:
- mi minden adatot tudunk előre
- a papírok megvannak egyszerre kivéve ha fizetni kell a bővítéskor.
- nem kellene az ügyfélszolgálatosokat ezzel pluszba terhelni, egy két nap múlva bemegyünk a kész papírokért ha kell
- a kapcsolattartó azonnal tudna adni ki olyan anyagokat amik nekünk szólnak és napra készebbek lennénk
- náluk elérhetővé tenni miden olyan dokumentációt és egyéb nyomtatványt ami szakmai
-- belső műszaki előírások szabályok
-- nyomtatványok amiket normál ügymenetben nem használnak
-- minták a kiköltésre
-- tarifák a szolgáltatóknál (kiszállási díjak, egyéb esetekben felszámolt díjak) táblázatban sokszor kérdezik mi mibe fog kerülni és választ sokszor nem tudjuk a szabályzatokban kikeresni nem egy perces munka

Pontosan leírni részünkre, hogy a szabványban megfogalmazott előírásoktól hol és milyen módon térnek el pld h tarifánál vagy geo nál a mérőhelyet milyen kábelezéssel lássuk el mert a mérőknek 1-es vezeték kell pld de erről sehol sincs papír. Vagy ha valahol kell minden napszaki, vezérelt, H akkor azt hogyan kérik a mérők sorrendje a kábelezés stb.

Novill

Gyűjtögetem az észrevételeket, melyeket név nélkül továbbítom pénteken reggel, de hozzájárulását adja az illető azzal együtt. Gondolom többen kaptak kör email az egyik kolléga válaszát, melyben megfogalmazza az elérhetetlenségeket, eltérő követelmények támasztása területen belül is,stb. Ezért jó ha mindenki feltárja a véleményét ami hátráltatja a munkánkat. Ha ez nem történik azt hiszik még  minden rendben van, ha valaki hibázik etikai bizottság, majd törlés következik be a félre értések és információ hiányok végett.

A MEE-VET honlapon található cikk:

Tájékoztatás

Hírek, 2013. ápr 1.

Március 19-én egy azonosítatlan e-mail címről elektronikus levélben kereste meg társaságunkat vélhetően egy regisztrált szerelő kolléga, ,,Fegyver az áramszolgáltatói önkény ellen!" tárgyban. Köszönettel megkaptuk a levelet és – mivel a levél címzettjei felölelik a szakma jelentős részét – úgy döntöttünk, hogy a részletes választ a MEE VET hivatalos honlapján jelentetjük meg nyílt levél formájában.


Elöljáróban néhány alapvető rendezőelvet szükséges előre bocsátani az azonos platform megteremtése érdekében.
•Az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport érdekelt és együttműködő a regisztrált villanyszerelői rendszer működtetésében. Tehát nem szembenálló, hanem együttműködő partnerek vagyunk, a felhasználókat (fogyasztókat) is ideértve.
•Társaságcsoportunk kizárólag etikus eljárásokban érdekelt, ezért nem kíván erkölcstelen belső, vagy külső munkavállalókkal együttműködni.
•Problémák esetén megoldást keresünk. A problémák lehetnek egyedi konkrét, vagy rendszerszintű általános hibára visszavezetőek. Egyedi hiba esetén, csak pontos adatszolgáltatás esetén van lehetőség megoldást adni. Tehát a kik, hol, mikor, mivel, mit tettek kérdéseket meg kell válaszolni, hogy az egyéni felelősségek, hibás gyakorlatok megszüntethetőek legyenek.

A levelében leírtak rendszer szintű problémát nem említenek.

Az említett korrupciós eseteket, vagy sérelmes eljárást, pontos adatszolgáltatás esetén természetesen kivizsgáljuk és a bizonyítást követően az érintett belső munkatárssal szemben felelősségre vonást, vagy akár elbocsátást kezdeményezünk. Vétkes regisztrált villanyszerelő esetén kezdeményezzük annak kizárását az etikai kódex alapján.

A levél további részében általánosságban a fogyasztásmérő hely, regisztrált villanyszerelő által, előre ismert követelményektől eltérő, azaz hibás kivitelezése esetén lefolytatott eljárást taglalja, és több ponton téves állításokat tesz. Ez sokakban zavart kelt, ezért fontosnak tartjuk azok pontosítását és a helyes eljárás közvetítését.

Amennyiben a bekapcsolást megelőző ellenőrzés során az ismert követelményektől való eltérést tapasztalnak munkatársaink, azt a B-0176/03 jelű hibajegyzéken rögzítik és átadják a feltárt hibák javítása érdekében. Bekapcsolásra csak az ismert és MEH által is elfogadott követelménynek megfelelő mérőhely kialakítása esetén van lehetőség. A regisztrált villanyszerelői rendszerben tevékenykedő szerelőkkel szemben éppen az az elvárás, hogy ismerjék a mérőhely kialakításra vonatkozó műszaki és folyamatbeli előírásokat, hogy az e-mailben említett hibás kivitelezések ne álljanak elő, mert a felhasználók az Önök munkavégzését is társaságunk tevékenységével hozzák összefüggésbe. Így a pozitív megítélés miatt mindannyiunk érdeke a hibák elkerülése. Munkatársaink munkavégzését minőségbiztosítási rendszerünkön keresztül folyamatosan kontrolláljuk és megtesszük a szükséges intézkedéseket. E rendszer épít a Regisztrált villanyszerelők jelzésére, így kérjük, ha konkrét észrevételük van, azt a fenti részletességű adatszolgáltatással irányunkba tegyék meg, hogy a szükséges eljárást lefolytathassuk. Mostani általános jelzés alapján is elgondolkodunk, hogy milyen lépések megtétele szükséges a regisztrált villanyszerelői rendszer színvonalának belső rendszerünkhöz hasonló emelése érdekében.

A B-0431/04 jelű felszólító nyomtatvány a megalapozatlanul állított kötelezettségeket a hálózati engedélyesre nézve nem keletkezteti. A nyomtatvány, mint azt figyelmesen elolvasva láthatjuk a hálózati engedélyes megbízásából tevékenykedő szerelő felhasználási helyre történő bejutását hivatott segíteni, felkérve a felhasználót vagy annak megbízottját, hogy 10 napon belül vegye fel a kapcsolatot társaságcsoportunkkal a munkavégzés jövőbeni elvégzésének időpont egyeztetése miatt. Belátható tehát, hogy az állítás információ hiányon vagy téves ismereten alapul, valamint rendszer szinten zavart keltő cselekedetre buzdít. Ismételten felhívjuk figyelmüket, hogy információhiány vagy jobbító szándékú javaslat esetén lehetőségük van akár a MEE VET szervezetéhez, akár társaságunkhoz fordulni, amint azt a képzéseken és regisztrált villanyszerelői fórumokon folyamatosan kommunikáltuk. Az ismerethiány nem baj, ha a cselekvés előtt pótoljuk azt, de a téves ismeret zavart okoz. Kérjük ezek figyelembe vételét! Igény esetén továbbra is állunk rendelkezésre

helcs

Jó lenne látni ezt az azonosítatlan E-mail-t. Erről hátha eszünkbejut még néhány gondolat.

Gyurmaúr(fi-relé)

Ez itt mind szép és jó, amit a MEE-Vet site-on leírt az ELMŰ meg ÉMÁSZ, csakhát az ÉLET sok esetben másként folydogál, mint ahogy azt a Váci úton, ill Miskolcon látják... Megaztán, itt an az ország 2/3-án szolgáltató e.on, illetve a főkolompos EdF-Démász, azon belül is az e.on Édász, a Dédász, Titász és ezeken belül az egyes megyei igazgatóságok, aztán azokon belül a területi igazgatóságok. Szóval, azért ne vigyorogjunk elégedetten, hogy "na mi aztán mindig, mindenben maximálisan a MEH, ill a törvények, meg a "kinti" policy, a -mellesleg- nem keveset csengető ügyfeleink elvárásainak szellemében ténykedtünk, ténykedünk és fogunk ténykedni, Isten minket úgy segéljen, meg egyéb közhelyek..." Leszögezem; én maximálisan a minőségi, azaz a PPP (Precizitás, Pontosság, Pedantéria) szellemében élek, gondolkodom, szerelek akár mérőhelyet is, de azt tényleg vérforralónak tartom, hogy ugyanaz a felépítésű mérőhely az egyik helyen gratulációt, vállveregetést (esetleg zacsi emelést) ér, míg a másik helyen (értsd: másik szolgáltatónál) már homlokráncolást, imádkozást, könyörgést, szájkaratét! Épp ezért van az, hogy én mindig, mindenhol egyeztetek egy helybéli, a szolgáltatóval meghitt kapcsolatban álló kollégával, mert inkább csiszolok, módosítok a szerelési szokásaimon, mintsem hogy 2-szer kelljen, esetleg némi selejttel kiépíteni egy -egyébként tök triviális szerelésnek minősülő- mérőhelyet.   ;)

helcs

Mivel az az ominózus E-mail csak nem akar nyilvánosságra kerülni elmondok én egy gondolatot a regisztrációs rendszerről. Mivel a szolgáltatók szerződött vállalkozói gyakorta folytatnak egyébb épületvillamossági szereléseket is pl. mérőhely kialakítást, előfordul az az eset, hogy az út egyik oldalán ők éppen mérőhelyet szerelnek, ahogy én a másik oldalon, holnap pedig ők nem kapcsolják be az enyémet, pedig pont olyan mint az övék. Gyakorta előfordul, hogy mivel az autóikon az ÉMÁSZ szerződött vállalkozó feliratt szerepel, munkakörükben nem szereplő, céges regisztrációjuk alapján nem végezhető munkálatokat is elvállalnak, elvégeznek. Magyarul lenyúlják az enyémet.
Céges regisztrációval rendelkező villanyszerelő nem készíthet mérőhelyet csak ha a munkát a cég vállalta. Hétvégeken maszekolnak, aztán a kisfőnök valahogy lebélyegzi az okmányokat. Van amikor nem sikerül áttolni a dolgot, ekkor jön a fogyasztó, hogy kéne neki kivitelezői nyilatkozat, megy csatlakozási műszaki dokumentáció stb...
A pénzt nekik adta, a felelősség meg az enyém lehet.

Novill

Sajnos nekem is nyúltak le már több munkát is az EON-k, ebből a szempontból az ELMÜ -k szerencsére a tapasztalatom szerint nem nyúltak le munkát még. Itt még egy automatát se cserélnek le a fogyasztónál a mért oldalon szerencsénkre  :).

NagyPS

Amit még hozzá tennék mint lehetséges felvetés. A szolgáltatók tegyék már meg azt hogy az ügyfélszolgálatosokkal tudatosítsák, hogy az ő részükről kiadott költségeken kívül van még a reg. szerelőnek fizetendő szabadpiaci költség rész is. Sokszor találkozok olyannal, hogy csak papírt kell aláírni és ezért mért is kérek pénzt mert azt mondták nekik ez nem jár költséggel. Nehéz elmagyarázni a piac felépítését, és működését. Jó volna ha a honlapokon is fenn volna egy ábra ki hogy kapcsolódik egymáshoz és ezeknek külön is kell fizetni ha valamit kér az előfizető.

JUVILL


Mikor indult a regisztrációs villanyszerelő képzés, akkor az volt az álláspont, hogy a műszaki követelmények azonosak lesznek országos viszonylatban az áramszolgáltatók területén. Most a regisztráció ugyan országos jellegű, de mégis van különbség a megvalósításokat illetve az E.ON, ELMŰ - ÉMÁSZ, DÉMÁSZ területén.
Hogyan lehetne ezeket egységessé tenni?
Amennyiben nem lehet akármilyen műszaki megfontolásból, van-e arra lehetőség, hogy a konkrét megoldások tekintetében - akár kifüggesztve, akár a szolgáltatók honlapjain, tájékozódni lehetne a fogyasztásmérő helyek kiépítése céljából.
(én legalább is eddig nem találtam ilyet)
Ne a műszaki átadás - átvétel ideje alatt kelljen ezekkel szembesülni.

helcs

Nem csak szolgáltaónként vannak eltérések, hanem területen belül is a szerződött szerelők között. Ilyenek pl. fővezeték csövezése nincs sehol leírva, hogy csak Mü I lehet.
A tetőtartó vascsövének nem kell a fogy.mérőig leérni. A tetőtartó kikötésére vonatkozó eljárás, számítás benne van az MSZ 447-ben és a reg szerelők kézikönyvében, nem pedig "szerintem ezt ki kell kötni". A földelés nem biztos, hogy a mérőhely alatt van, nem kell, hogy ott legyen, nem a mérőhelyhez, hanem a PEN sínhez van rendelve. (amikor azt mondtam, hogy PEN sín borzasztó furcsán nézett egyikük.) Biztosan sorolhatnánk még...

JUVILL


Folytassuk.
Van ahol csak utcafrontról leolvasható mérőhelyet vesznek át, van ahol csak gázcső lehet a tetőtartó csöve MŰ I 36-os védőcsővel bélelve, és van ahol ezektől eltekintenek.
Ezért is kellene egységes álláspont az áramszolgáltatói területeken.