Panel kiselosztó csere

Indította oxin, 2021. július 22., 19:46:51 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

oxin

Sziasztok!
Kezdő vagyok még a szakmában így bocsánat ha amatőr a kérdés.
Panellakás kielosztójába 3db vezeték lép be, 1fekete, 1kék, 1zöldsárga. Tisztasor, hogy a fekete a fázisvezető. A konkrét esetben (csatolom a képet), a nulla és a földelő sín össze van kötve, így én úgy értelmezem a helyzetet, hogy a kék egy PEN vezető amit ott bontottak PE+N-re a zöldsárga pedig a földelőszondától jövő földelővezeték. Avagyúgy kellene kezelnem a dolgot, hogy a kék az N vezető, a zöld meg PE amire remélhetőleg korábban valahol rá van kötve egy szonda vagy betonalap földelö stb. Miből tudom megállapítani ezt ?

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv, D

oxin

Itt egy másik kép egyben nem ment fel..

Sztrogoff

Vannak még variációk. Például, ha ez nem az eredeti elosztótábla volt, akkor ezt áthidalóval vették, amit az esetben, ha külön nulla- és védővezető jön be, ki kellett volna venni. De ez az a tudásszint, amit egyesek esetleg bátorsággal pótoltak.
Ezt a lépcsőházban lehet elemezni, ahol a lakásokhoz szétágazik, de előfordulhat, hogy le is kell menni a földszintre.

Régebben rögtön jelentkeztek olyan fórumtagok, akik mondták, hogy bizonyos városban a bizonyos lakótelepen a bizonyos emeletesek hogyan voltak szerelve.

Sztrogoff

Megnyugodva olvasom, hogy a facebookos csoportban is azt ajánlják, amit én.
Sosem értettem ezt a mindenhol megkérdezem irányzatot.

oxin

Köszönöm a választ és a segítséget! Úgy láttam itt nem túl nagy az élet ezért próbálkoztam máshol is. Nem a válasszal volt problémám vagy ilyesmi ,nagyon hálás vagyok érte csak úgy gondoltam ha többen fűzik hozzá a gondolatukat abból többet megtudhatok.

S/K

Idézetet írta: oxin Dátum 2021. július 23., 23:08:28 DÉLUTÁN