Adott egy fennt emlitett traktor hajtotta (kardántengelyen át) szárító, a frekvencia beállítása után a lánginditó kapcsolo elforditisával a gázolajégő nem gyujt be. A dolog érdekessége, hogy a relé ami 24V tekercses nem huz be, tavaly egy cserével végigment hiba nélkül. Most ismét csere után elindult majd 5perc után leallt a lang es nem tudtam eletet verni az égőfejbe. A háromfázisu generator leadja a feszultseget, mindenhol, ahol kell, megvan a 380 es a 220V . Mágneskapcsolok jok.
Merre lehet a hiba?
Sent from my Radar C110e using Tapatalk
Teljes boldogsag utan ott alltam logo orral. Ez a szivas
Sent from my Radar C110e using Tapatalk
Ha benyomod a mágneskapcsolót csavarhúzóval és működik a rendszer, akkor valószínű, hogy a 24 Voltos vezérlő rendszerben kellene a tettest keresni, első ízben tennék egy próbát úgy, hogy a trafó feszültségét megmérném és ha 24 volt körüli akkor húznék egy szál vezetéket direktbe a mágneskapcsolóra persze a mágneskapcsoló tekercsére is rámérnék egy ellenállás mérést, ha működik akkor szépen a vezérlő ágon sípolgatnám ki, hogy mi az ami nem vezet át. Nem ismerem a gépet, de gondolom a gyújtó feszültséget egy másik trafó biztosítja, amit eme mágneskapcsoló kellene, hogy kapcsoljon. Mi az ami vezérli, eldönti, hogy most kell szikráznia és már ég, tehát be lehet fejezni a szikrázást, ugyanakkor az olajszivattyú menjen tovább?
Minden kazánvezérlőnek van ki (be) akadós reteszköre amit lehet hogy nem rezeteltél, ezt a kazánvezérlő blokk kapcsolási rajzán fellelheted, de az is lehet, hogy egy lyukon keresztül kell pl. csavarhúzóval visszanyomni. Jó néven vettem volna ha a szárítóról adsz valami közelebbit (gyártó, típusszám , műszaki adatok stb..) Dokumentáció nincs hozzá, ez egy elég veszélyes berendezés nincs műszaki felügyelet, szakszervíz, gyártói háttér?
A gép olasz
háttér és szerviz Bp. Az olajégő vez siemens
RMO88.53A2 OIL
220-240V~50-60HZ
TSA 5s
Siemens building techmologies
Sent from my Radar C110e using Tapatalk
Elektromoskapcsolasi rajzot nem talaltam benne.
Sent from my Radar C110e using Tapatalk
Én felleltem hozzá minden doksit (a neten.) Van rezet gomb és hibajelzés színes LED villogások. Ha már a vezérlő legalább az AC 230 V tápot megkapja a vezérlő 1,15 pontjain akkor teszteli is magát és villogásokból kiszámolható hogy mi baja van, vagy volt. A 24V DC-t nem értem, mert ez a szerkó direktben van rajt a 230 V-on és a ventillátor-olajszivattyú motor mágneskapcsoló is arról megy (látszólag) a 11. ponton. Külső retesz viszon van bőven, még a tápban is arról megy az 1. pontra is ez a vezérlő tápja. Ha nem boldogulsz ide is feltehetem a doksi kiválogatott részeit, de jó volna egy kis szakmai "ráfejelés" tekintve hogy ez a munkád...... Feltételezem kolléga vagy?
Az építő jellegű tanácsokat szívesen fogadom, a ráfejelés elkerülhetetlen a szakmában, segitseg, amit ezen a forumon kapok felbecsülhetetlen számomra. A kérdésedre a válasz néha már énsem tudom .
Sent from my Radar C110e using Tapatalk
A villogás alacsony frekin volt zöld-piros 3szor, de mikor feltekertük az alajaratot 50-re megszünt. Mágneskapcsolo csavarhuzos "behuzassal" elinditotta a motort, de gyujtani mar nem gyujtott.380 es220 a sorkapcsokon megvolt a gázégőnel. Mikor az első láng kapcsoloját elforditottam piroslampa kigyulladt, de nem gyujtott.
Sent from my Radar C110e using Tapatalk
A kapcsolási rajzot megköszönném, hogy azért"képben" legyek vele de ha linket küldöd azt szivesen veszem.
Sent from my Radar C110e using Tapatalk
A tisztesség szellemében felteszem privát levelezésünk kissé megvágott részleteit
Üdv ujdonsült fórumtárs!
Én egy nyugdíjas "műszaki" vagyok, foglalkoztam kazánautomatikákkal és még ki tudja mivel nem. A szárítóról nem derült ki hogy olajos vagy gázos mert a leírt Rielló és Sienmens vezérlők mást-mást sugalnak. A rezetelésről nem írtál, megpróbáltad egyálltalán és végülis tudnom kéne melyik vezérlővel működik (illetve nem működik?) Bocs a késői reagálás miatt egész nap dolgoztam (hibaelhárításon) viszont legaláb még néhány órát gép mellett töltök. Avezérlő kapcsolási (blokk) rajzát elküldöm, de csak a megfelelőt. A szárítóról megtaláltam az alig valamit mondó ismertetőt abból is próbálok valamit kihámozni. A retesz és vezérlő áramkörökre a segédletben csak utalások vannak a valóságos kiépítettséget fel kell derítened pontról pontra.
Coyoe2 írta
Szép jó estét, az esti emil nem gond késő estig fennt szoktam lenni, korán megyek itthonrol. A gondom annyi, hogy szégyen nem szégyen, de a vezérlővel nem boldogultam, egy retesz itt, egy lángőr az égőfejnél ott, van rajta mágnesszelep 3 is a gázolajkörben egyik tekercs sem huzott de szikra sem volt a fejnél.
Bár a magam éveivel fiatal vok a szakmában szeretem csinálni, a kihivások miatt is, de a szakma "öregjeinek" utmutatása nélkül fejlődni nem nagyon lehet, mifelénk kevés van belőlük. Igy minden tanácsot szívesen fogadok!!!
Persze nem a megoldást kérem tálcán.
Ennyi ömlengés után az igazat megvallva elakadtam a hibánál.
Én küldtem:
A küldött kapcsolási rajz pont a megfelelő, tehát "olajos" a szárító. Azt írtad az összes tápellátás rendelkezésre áll és valószínű védelmi elemek nincsenek leoldva illetve bíztosíték sincs kiolvadva.Vissszaidézve korábbi infódat írtál relécseréről az nem véletlenül a kazánautomatikán belül volt, mert ott lehet 24 V DC és ha az a reteszrelé akkor nem rezetelhehető és a belső tápgerinc sem kerül bekapcsolt állapotba, de ez csak feltételezés. A módszeres hibakeresésnél az automata (15.sz pontjához viszonyítva ) 1. pontjám kell 230 V-ot találni, ha ez nincs a hőmegfutás védelem kapcsolt le ez álltalában csak kézzel állítható vissza. Ha ott meg van táp a 8. ponton kell mérni, ha ott nincs fesz abban a körben lévő érzékelőket kell megvizsgálni ez viszon akármi is lehet mert a kazánvezérlő nem ír elő ilyen elemeket csak fogadja a körben lévő parancsadó jeleket, (ha van mit,) ellenben az oljmelegítő hőmérsékletét figyeli ami ha eddig megfelelő volt a környezeti hőmérséklettől , viszont mos hogy hideg van már nem engedélyezi az üzemet mert rá kell fűteni és ez nics beállítva vagy nem üzemképes. Ha az olajhőmérséklet megfelelő a 4. ponton mérhető 230 V és ez indulási feltétel. Ha a továbbiakban nem indul a berendezés és az 1. és az 5. ponton is feszültség van a kazánautomata hibás, (vagy nics rezetelve.) ha belső rezetgomb nem üzemképes 3. 15. pont rövidrezárásával is rezetelhetsz
Szia várom a fejleményeket !
Coyote2 válasza:
Üdvözletem, nem volt lehetőségem irni, a napokban.
Leszedve az égofej burkolatot egy kesztyü takarása alatt kettő billenokapcsolot talaltam miutan ramértem a nullakapocs es az emlitett 1-es pontra a feszültseg meg volt. A kapcsolót átkapcsoltam majd vissza, nem csinalt semmit. Másnap elsőre elindult, azóta is megy. Úgy beszéltem meg a vezetővel, hogy a szaritások utan átnézzük alaposan, hatha meg lesz a hiba oka.
Ha lefut a nagy száritás dömpig felrakom a kepeket ill. a hiba okozojat. Köszönet a segítségért Simon Endrének!
Sent from my Radar C110e using Tapatalk