motor inditó relé bekötése

Indította Laszló 75, 2016. december 27., 12:45:44 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

Laszló 75

Sziasztok Urak! terménydarálót kéne rendbe raknom , csak nincs hozzá be kötési rajzom aki előttem barkácsolta a gépet az életveszélyesen oldotta meg a problémát ////ilyen apróságok, hogy a földelés nincs be kötve rátett egy sima világitós billenős kapcsoló úgy ,hogy a saruk bármikor hozzá érhetnek a fém részekhez// és a tulaj még ezért az izgalomért fizetett is neki.

Inditó relés bekötési rajzot keresek tud ebben valaki segiteni? Köszönettel Laci

Simon Endre

Adj valami támpontot miféle gyártmány ez mert az eredti állapot visszaállításához azt jó tudni. Átalakítást nem javaslok, mert a motor indítása és védelme a gyártmány szerint adott. Ha netán a fehérvári (zöld) egygombos kamráskapcsolós gép, akkor abban nincs relé és nem is kell és kettős szigetelésü lévén nem is kell "földelni", viszont amennyiben a bekapcsolásnál már morog a billenőkapcsoló helyett egy SSTM-03 bíztonsági kapcsolót ajánlok, ami áramszünetre leold és a hálózat visszatértekor nem ég le a motor. További védelmet jelentő (kis átalakítás) a védőkapcsoló tartótekercsét a segédfázis tekercsére kötve nem lessz öntartása amíg fel nem pörög a motor és beszorulásra  (túladagolásra) is leáll.

Laszló 75

Átalakitani semmi képp nem akarom a régi kapcsolója tönkre ment és életveszélyesen meg barkácsolták , és ujra szeretném vezetékelni uj tokozatot csinálnék hozzá kicserélném a relét is mert be van törve rajta a müanyag burkolata. a tipusa salina kd 131 . biztos nem kettős szigetelésű mert, még rá is irtak hogy kötelező a védöföld. csak kapcsolási rajzot nem találok sehol amivel ujra lehetne vezetékelni. Köszi


Simon Endre

László75
Bíztos hogy a tipust jól adtad meg, nem véletlenül 161?
Nézd már meg a relének (vastag kis menetszámú) áramrelé, vagy (vékony huzalból nagy menetszámú) feszültségrelé tekercselése van addíg nincs értelme a tanácsadásnak és ha van kondi is hány mikrofarádos, üzemi vagy indító, esetleg ha van mindkettő a motorhoz azt is. Ezek ismeretében kiválaszható a Szmihály linkjéből a hozzá(d)illő kapcsolás. No meg esetleg képek a motor kapocslécről, (ha van) meg a  kötések jelenlegi állapotról még akkor is ha látszólag nincs értelme.

Laszló 75

Csináltam pár képet emme remek bekötésrő, majd megpróbálom fel tölteni, a gép tipusa salina kd -161-1,2 Köszönöm!

Üzenet összefûzve: 2016. december 29., 18:45:52 DÉLUTÁN


Simon Endre

A KD-160-as indítokondenzátoros és áramrelés, igaz hogy abban a motor zárt (és a kapocstér is) az "ipari" gép ez meg inkább szerényebb igényekhez való. Amennyiben ez így működött, megtarthatod a kapcsolást, de a javasolt kapcsolót én beépíteném, mert az a felügyelet nélküli gépvédelmet is megodja. Jelenleg az indítókondit a relé lekapcsolja le amennyiben a segédfázis tekercsen  kilakul legalább 150-160 volt (ere húznak a AC230voltos tekercselésű relék,) de sajnos visszakapcsol ha túlterhelés lép fel, vagy hálózatkimaradás után visszatér a tápfeszültség. Ez utóbbi azért veszélyes mert a termény tovább folyik az örlőtérbe és így nem tud elindulni a motor leég és az indítókondi akár felrobbanhat mert nagyon túlhevül.  Bíztonsági kapcsoló esetén nem indító hanem üzemi kondi kell, emiatt az indulás így kicsit lasabb de növelt lessz a motor teljesítménye és a fentírt veszélyek is elhárulnak. A jelenlegi szerelvények felhasználásával is átszerelhető + nyomógomb beépítéssel ami az indításhoz (ujraindításhoz is) használni kell. Döntsd el melyiket választod és én küldöm a kapcsolást és a huzalozási rajzot is. A motor "kapocslécéről" nem ad bíztos támpontot a feltett kép ezt esetleg pótolhatnád.

Laszló 75

Szia! Köszi! Sajnos a kapocslécen sincs semmi rajz két vezeték van meg jelölve Z1 és Z2 de az össze van kötve másik vezetékkel, ami a szintén a motorba megy. Azt tudom a piros kapcsoló az fő kapcsoló jellegű és a csengőnyomóval  lehetett elinditani és le állitása  a piros kapcsolóval kikapcsolásával történik. és nem tudom mi volt a gyári bekötése. Ha ugyenzet a bekötést megy csinálom csak normálisan tokozva főkapcsolóval nyomógombal és egy uj finder 10A relével az nem tudom mennyire lenne tökéletes.

Simon Endre

Bocsánat a figyelmetlenségem miatt, csak tegnap (ma) késői órában olvasgattam vissza a forumon és vettem, hogy van indító nyomógomb is. Azt értem hogy lecserélsz minden leamortizált és alkalmatlan szerelvényt (pl. tokozást,csengőnyomógombot,) de a relé nem látszik annak és ráadásul drága is.
A nyomógomb jószerént az öntartást is indítja így már nem kell agggódni a nem szándékos újraindulás miatt és az eredeti kapcsolás is maradhat. Az a  bíztos, ha bekapcsoláskor a motornak nincs  búgó hangja és csak a gombnyomásra aktiválódik. Amennyiben bekapcsolásra már búg a motor írsz és én küldöm a jó kapcsolást és a huzalozási rajzot is.

Laszló 75