Villanyszerelő Szakmai Fórum

Általános témák => Általános beszélgetések => A témát indította: Laszló 75 Dátum 2016. december 27., 12:45:44 DÉLUTÁN

Cím: motor inditó relé bekötése
Írta: Laszló 75 Dátum 2016. december 27., 12:45:44 DÉLUTÁN
Sziasztok Urak! terménydarálót kéne rendbe raknom , csak nincs hozzá be kötési rajzom aki előttem barkácsolta a gépet az életveszélyesen oldotta meg a problémát ////ilyen apróságok, hogy a földelés nincs be kötve rátett egy sima világitós billenős kapcsoló úgy ,hogy a saruk bármikor hozzá érhetnek a fém részekhez// és a tulaj még ezért az izgalomért fizetett is neki.

Inditó relés bekötési rajzot keresek tud ebben valaki segiteni? Köszönettel Laci
Cím: Re:motor inditó relé bekötése
Írta: Simon Endre Dátum 2016. december 27., 14:13:46 DÉLUTÁN
Adj valami támpontot miféle gyártmány ez mert az eredti állapot visszaállításához azt jó tudni. Átalakítást nem javaslok, mert a motor indítása és védelme a gyártmány szerint adott. Ha netán a fehérvári (zöld) egygombos kamráskapcsolós gép, akkor abban nincs relé és nem is kell és kettős szigetelésü lévén nem is kell "földelni", viszont amennyiben a bekapcsolásnál már morog a billenőkapcsoló helyett egy SSTM-03 bíztonsági kapcsolót ajánlok, ami áramszünetre leold és a hálózat visszatértekor nem ég le a motor. További védelmet jelentő (kis átalakítás) a védőkapcsoló tartótekercsét a segédfázis tekercsére kötve nem lessz öntartása amíg fel nem pörög a motor és beszorulásra  (túladagolásra) is leáll.
Cím: Re:motor inditó relé bekötése
Írta: Laszló 75 Dátum 2016. december 27., 14:26:12 DÉLUTÁN
Átalakitani semmi képp nem akarom a régi kapcsolója tönkre ment és életveszélyesen meg barkácsolták , és ujra szeretném vezetékelni uj tokozatot csinálnék hozzá kicserélném a relét is mert be van törve rajta a müanyag burkolata. a tipusa salina kd 131 . biztos nem kettős szigetelésű mert, még rá is irtak hogy kötelező a védöföld. csak kapcsolási rajzot nem találok sehol amivel ujra lehetne vezetékelni. Köszi
Cím: Re:motor inditó relé bekötése
Írta: szmihaly Dátum 2016. december 27., 19:07:44 DÉLUTÁN
Google a barátod.....! De kezdésnek: https://www.google.hu/search?q=ind%C3%ADt%C3%B3+rel%C3%A9+bek%C3%B6t%C3%A9se&biw=1280&bih=618&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiniuT5-pTRAhVLXBoKHTgPDBUQsAQIHA
Cím: Re:motor inditó relé bekötése
Írta: Simon Endre Dátum 2016. december 27., 20:11:15 DÉLUTÁN
László75
Bíztos hogy a tipust jól adtad meg, nem véletlenül 161?
Nézd már meg a relének (vastag kis menetszámú) áramrelé, vagy (vékony huzalból nagy menetszámú) feszültségrelé tekercselése van addíg nincs értelme a tanácsadásnak és ha van kondi is hány mikrofarádos, üzemi vagy indító, esetleg ha van mindkettő a motorhoz azt is. Ezek ismeretében kiválaszható a Szmihály linkjéből a hozzá(d)illő kapcsolás. No meg esetleg képek a motor kapocslécről, (ha van) meg a  kötések jelenlegi állapotról még akkor is ha látszólag nincs értelme.
Cím: Re:motor inditó relé bekötése
Írta: Laszló 75 Dátum 2016. december 29., 12:26:11 DÉLUTÁN
Csináltam pár képet emme remek bekötésrő, majd megpróbálom fel tölteni, a gép tipusa salina kd -161-1,2 Köszönöm!

Üzenet összefûzve: 2016. december 29., 18:45:52 DÉLUTÁN

Cím: Re:motor inditó relé bekötése
Írta: Simon Endre Dátum 2017. január 01., 13:56:21 DÉLUTÁN
A KD-160-as indítokondenzátoros és áramrelés, igaz hogy abban a motor zárt (és a kapocstér is) az "ipari" gép ez meg inkább szerényebb igényekhez való. Amennyiben ez így működött, megtarthatod a kapcsolást, de a javasolt kapcsolót én beépíteném, mert az a felügyelet nélküli gépvédelmet is megodja. Jelenleg az indítókondit a relé lekapcsolja le amennyiben a segédfázis tekercsen  kilakul legalább 150-160 volt (ere húznak a AC230voltos tekercselésű relék,) de sajnos visszakapcsol ha túlterhelés lép fel, vagy hálózatkimaradás után visszatér a tápfeszültség. Ez utóbbi azért veszélyes mert a termény tovább folyik az örlőtérbe és így nem tud elindulni a motor leég és az indítókondi akár felrobbanhat mert nagyon túlhevül.  Bíztonsági kapcsoló esetén nem indító hanem üzemi kondi kell, emiatt az indulás így kicsit lasabb de növelt lessz a motor teljesítménye és a fentírt veszélyek is elhárulnak. A jelenlegi szerelvények felhasználásával is átszerelhető + nyomógomb beépítéssel ami az indításhoz (ujraindításhoz is) használni kell. Döntsd el melyiket választod és én küldöm a kapcsolást és a huzalozási rajzot is. A motor "kapocslécéről" nem ad bíztos támpontot a feltett kép ezt esetleg pótolhatnád.
Cím: Re:motor inditó relé bekötése
Írta: Laszló 75 Dátum 2017. január 05., 19:51:52 DÉLUTÁN
Szia! Köszi! Sajnos a kapocslécen sincs semmi rajz két vezeték van meg jelölve Z1 és Z2 de az össze van kötve másik vezetékkel, ami a szintén a motorba megy. Azt tudom a piros kapcsoló az fő kapcsoló jellegű és a csengőnyomóval  lehetett elinditani és le állitása  a piros kapcsolóval kikapcsolásával történik. és nem tudom mi volt a gyári bekötése. Ha ugyenzet a bekötést megy csinálom csak normálisan tokozva főkapcsolóval nyomógombal és egy uj finder 10A relével az nem tudom mennyire lenne tökéletes.
Cím: Re:motor inditó relé bekötése
Írta: Simon Endre Dátum 2017. január 08., 16:40:46 DÉLUTÁN
Bocsánat a figyelmetlenségem miatt, csak tegnap (ma) késői órában olvasgattam vissza a forumon és vettem, hogy van indító nyomógomb is. Azt értem hogy lecserélsz minden leamortizált és alkalmatlan szerelvényt (pl. tokozást,csengőnyomógombot,) de a relé nem látszik annak és ráadásul drága is.
A nyomógomb jószerént az öntartást is indítja így már nem kell agggódni a nem szándékos újraindulás miatt és az eredeti kapcsolás is maradhat. Az a  bíztos, ha bekapcsoláskor a motornak nincs  búgó hangja és csak a gombnyomásra aktiválódik. Amennyiben bekapcsolásra már búg a motor írsz és én küldöm a jó kapcsolást és a huzalozási rajzot is.
Cím: Re:motor inditó relé bekötése
Írta: Laszló 75 Dátum 2017. január 30., 19:17:20 DÉLUTÁN
Köszi a segitséget ! megoldottam :)