Üdvözlet a Szakiknak!
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy adott egy 8 lakásos szoci otthon.
Régi gázbojlerek voltak fent, és most cserések lesznek. Helyettük 50 L villanybojlerek kerülnek.
Meglévő teljesítmény jelenleg 3X32A +1X16 vezérelt
Minden lakásnak van fatokozatban 1f nappali 16A. Kérdés az lenne,hogyan lehetne ezt kivitelezni szabványosan?Illetve a lehető legköltséghatékonyabban megoldás is érdekelne.
Előre is köszöntem!
Szabványosan még csak-csak, de költséghatékonyan... :-\
Legjobb esetben is a vezérelt 3x16A-re szükség lesz és minden lakásba el kell majd vinni a legalább 1x10A vezérelt táplálást és minden lakáshoz ki kell építeni egy további almérőt.
Ha a főbetáp is fadobozban van, akkor pedig a szabványosítás elkerülhetetlen lesz.
Akkor gondolom ezt terveztetni is kell... És valószínű akkor a fa szekrény sem fog megfelelni :(
Igen, jól gondolod.
Sziasztok!
FI relé beszerelése előtt állok (tudom, aknamező ;D ) és hallgatva Fecó-ra, veszek egy újat, de milyet? AC-set vegyek, vagy inkább A-sat?
Mért fővezeték: 2x2,5mm2 MFal 1P B16A az órában és egy külön piros (szemmértékkel) 16-osra tippelt földelés.
Ezt a B16A-t kellene 1P C25A-re vagy 1P C32A-re cserélni, amit kinéztem: https://www.se.com/hu/hu/product/R9R11240/resi9-%C3%A1ram-v%C3%A9d%C5%91kapcsol%C3%B3%2C-ac-oszt%C3%A1ly%2C-2p%2C-40a%2C-30-ma/
Jó lehet ez?
Másik kérdésem:
Hol a csodában hozták be ezeknek a '74es panel lakásoknak a betápját? Szereltetek már ilyet? Valami fém burkolat van a falon és abból jön ki a mért fővezeték, a villanyóra pedig a lépcsőházban a másik 3 lakásé mellett. Lehetséges hogy egy szürke színű műanyag csatornában jön be az elosztó tábla fölött? Mire készítsem fel a regisztrált szerelőt lelkileg?
Valószínű győri-II. panelben laksz ott vagy 1(3)fekete 4-6-os alumínium és egy 10-es sodrott alumínium vezeték érkezik a fogyasztásmérőtől. Ez a10-es PEN ként szolgál (akkor még szabványos volt) most úgy tudod "továbbhasznosítani" hogy a 10-es sodrottat PE ként alkalmazod ha van még két fekete és akkor az egyikből nullát fabrikálsz ehhez regisztált szerelő és plombabontás kell, ha csak egy fekete van akkor a 10-es sodrott nulla (marad) és a külső vetetékcsatornában vagy csőben utánhúzol egy 6-os S/Zrézvezetéket és a mérőszekrény PE pontjáról hozol érintésvédelmet. Szerintem nem szükséges a saját mért főelosztódnál PEN sínt kialakítani, ha csak nincs lehetőséged (szándékod) lakás EPH kalakítására, mert akkor ezeket össze kell kötni még az ÁVK előtt, innen leoszthatod az érintésvédelmeket. Az ÁVK után a nullát szigetelten kell szerelni.
Idézetet írta: Simon Endre Dátum 2019. április 20., 17:39:09 DÉLUTÁN
Valószínű győri-II. panelben laksz ott vagy 1(3)fekete 4-6-os alumínium és egy 10-es sodrott alumínium vezeték érkezik a fogyasztásmérőtől. Ez a10-es PEN ként szolgál (akkor még szabványos volt) most úgy tudod "továbbhasznosítani" hogy a 10-es sodrottat PE ként alkalmazod ha van még két fekete és akkor az egyikből nullát fabrikálsz ehhez regisztált szerelő és plombabontás kell, ha csak egy fekete van akkor a 10-es sodrott nulla (marad) és a külső vetetékcsatornában vagy csőben utánhúzol egy 6-os S/Zrézvezetéket és a mérőszekrény PE pontjáról hozol érintésvédelmet. Szerintem nem szükséges a saját mért főelosztódnál PEN sínt kialakítani, ha csak nincs lehetőséged (szándékod) lakás EPH kalakítására, mert akkor ezeket össze kell kötni még az ÁVK előtt, innen leoszthatod az érintésvédelmeket. Az ÁVK után a nullát szigetelten kell szerelni.
Köszönöm a segítséget!
Nem tudom mit jelent a győri-II. panel, én akkoriban még nem éltem, viszont nem valami vaskos a bejövő vezeték. Olyan 2x2,5-es Mfal, mint ami a falakban volt a dugaljakhoz vezetve.
A piros vezeték vaskosabb, lehet 10-es, de tuti hogy sodrott. Megpróbálok egy képet keresni, hogy milyen jön be a biztosíték táblára:
Csatolt kép.
Remélem így érthetőbb, ilyen jön be az FKA táblába (persze ki lesz cserélve hamarosan a tábla), az egyik oldala rá van kötve a N sínre, a fázis pedig egy megszakító aljába és onnan van most (ideiglenesen) 6-os Mkh-val végig fűzve a megszakítók alsó kapcsain. Az új elosztóba villás sínt fogok venni, már ki van nézve, csak előbb szeretném ezt a mért fővezeték mizériát lezárni...
Igazság szerint abban reménykedem, hogy a komplett álmennyezetet nem kell lebontani hozzá...
Sziasztok.
Fénycsöves lámpatestnél ahol van előtét elektronika és tápegység is ott hogy kell összekötni ezeket?
Küldök néhány példát mit mivel kell "összehozni" természetesen a 18W-os és a 36W-os is tartozékaival szakszerű. Az elektronikus előtétes nem barkács kategória és nem jellemző, hogy a kapható részegységek alapanyagként inkább a pótláshoz, javításhoz szolgálnak. Az egycsapos (gyújtócsíkos) fénycsövek kihalóban vannak. Volt valamikor azt hiszem a "hámoriban" stroboszkópia esetére fázistoló kapcsolás ha nem állt rendelkezésre háromfázisú táplálás. Ez 90 fokos fázistolást csinált soros LC tagokkal a kondenzátor értéke nagyon kritikus volt.
Jó estét
Mit jelent a kismegszakítón a 6ooo alatti 3-as?
Az energiakorlátozási osztály fokozata.
Gyakorlatilag arról van szó, hogy előbb kikapcsol, mint ahogy a szinusz félhullám elérné a csúcsát.
Kissé utánanéztem a konkrét számoknak, bár így estefelé már nem nagyon fog az agyam. :D
Tehát a szabványban meg vannak adva, hogy melyik osztályhoz, milyen zárlati áramra jó, milyen névleges áramerősségű, milyen karakterisztikájú kismegszakítón egy bizonyos ilyen energiakorlátozási osztály esetén mekkora energia mehet át.
Például a gyanúba vett kismegszakító 4500 A-t bírna megszakítani. Mert ugye az el nem halványított kismegszakítón nem 6000 van. :) Namost, a 4500 A esetén egy szinusz félhullám alatt kb 150 000 A2sec energia megy (menne) át, de a 3 szám a keretben azt jelenti, hogy a szabvány szerint ebben az esetben (4500 A független zárlati áram, B16 kismegszakító) úgy szakít meg, hogy maximum csak 25 000 A2sec megy át. Azaz, mikor a szinusz még csak felfelé megy, akkor valamikor már durrki.
Ilyen áramkorlátozó jelenség az olvadóbiztosítóknál is van.
https://www.villanylap.hu/lapszamok/2007/aprilis/650-a-kismegszakitokrol
(https://www.villanylap.hu/lapszamok/2007/aprilis/650-a-kismegszakitokrol)
Ma bekötöttünk egy fürdőszobába egy pára érzékelős élszívót a rajzon levő S-kontakt a pára érzékelő kontakt.? Az égőről tápláltuk null-fázis a kapcsoló felkapcsolva nem indult de gondolom így is kell csak akkor működik mikor nagy gőz van a fürdőben?
Szerintem kell neki fix fázis, és az s bemenet érkezik a lámpától, ennek lekapcsolása esetén fut a késleltetés. A pára esetén meg magától indul, szellőztet, megáll.
Tapatalkkal küldve az én HTC U11 eszközömről
A páraérzékelőnek sajnos jelentősen több idő kell a felálláshoz, mint monnyuk egy időzítőnek, ezért fix fázis nélkül szinte használhatatlan lesz eme szolgáltatás.
Tudok adni fix fázist is mivel az égőhöz ami a plafonon van három szál megy csak gondoltam mikor be megy borotválkozni vagy mosakodni és nem zuhanyzik ne működjön a ventilátor mivel elégé zajos működés közben és csak pára esetén zuhanyzáskor kapcsolna.
Akkor hagyd ki az s sorkapcsot, és így csak párára megy...
Tapatalkkal küldve az én HTC U11 eszközömről
Idézetet írta: faxelektro Dátum 2020. augusztus 27., 20:21:18 DÉLUTÁN
Jó estét
Mit jelent a kismegszakítón a 6ooo alatti 3-as?
Szia!
Nagyon kevés kismegszakitón van feltüntetve--Áramkorlátozási osztály ? többet nem találtam róla.
Kismegszakító beazonosítása:
A kismegszakítón látható fontosabb jelölések és azok értelmezése. A kismegszakító szimbóluma és annak értelmezése.
Kismegszakító névleges értékei: 1. Kioldási karakterisztika. Azt mutatja meg hogy a késleltetés nélküli kioldó, a névleges áram (In) hányszorosára van állítva. | 2. Kismegszakító névleges árama In. Az az áram melyet folyamatosan lekapcsolás nélkül képesnek kell lennie vezetni. |3. Névleges üzemi feszültség. | 4. Névleges üzemi frekvencia. | 5. Maximális megszakító képesség amperben. | 6. Áram korlátozási osztály.
Kismegszakító szimbólumán látható jelölések: 7. elektromágneses zárlati kioldó jelölése (nem minden esetben van feltüntetve). | 8. Termikus kioldás jelölése (nem minden esetben van feltüntetve). | 9. Nyitott állapotban a mozgó és álló érintkezők távolsága megfelel a szigetelési és leválasztási követelményeknek. | 10. A kismegszakító szimbólumán található legfontosabb jelölés az X. Az X jelöli, hogy a készülék önműködő. Amelyik megszakítón nincs X az nem önműködő védelmi készülék!
...csak hogy legyen minden egyben. :)
"10. A kismegszakító szimbólumán található legfontosabb jelölés az X. Az X jelöli, hogy a készülék önműködő. Amelyik megszakítón nincs X az nem önműködő védelmi készülék!"
Önműködő és nem önműködő kismegszakító??? Mi az, hogy nem önműködő kismegszakító? Az áram mágneses és termikus hatására "önműködik"
Az önműködő jelleg a magától visszaálló bimetálra és a zárlati solenoid mozgó vasmagjára vonatkozik. Ezek működését követően, az alaphelyzetbe állításra nincs szükség.
Jó estét
Sajnos vissza kell térjek egy két honappal régebbi kérdéseimhez a Fairland Inverter Plus Full inverter Medence Hőszivattyú IPHC56 kapcsolatban mivel két hónapja szuper jól működik a panzió vendégeit kiszolgálva de ma este hívott a tulaj hogy meg ált a kijelzőn F9 van ki jelezve és nem indul a ventilátor csak próbálkozik jobbra balra de nem indult el. Mondtam kapcsolja ki majd reggel meg nézem de sajnos még azt sem tudom mihez kezdjek ilyet nem javítottam . A könyve szerint az F9-ventilátor motor hiba,hogy tudom ezt ki mérni ha esetleg cserélni kell ha valaki ismeri a működését jó volna valamilyen útba igazítás. Az általános hibakeresésnél csak olyan van,hogy ventilátor üzemel de nem elégé melegít-párologtató eldugult
-levegő kimenet eltömődött
-3perces indítás késleltetés
Köszönöm a segítséget
Lehetséges,hogy a ventilátor motor kondenzátora van meg halva mert próbál el indulni jobbra is balra is vagy az elektronikája?
A ventilátor fordulatszámát is inverter szabályozza. Elsőként akadálymentesen lehet-e kézzel forgatni a ventilátort, csatlakozók stimmelnek-e, a hő és a nyomásérzékelőké is? Előfordul, hogy a panelnek is van saját hibajelzője. Az F kezdetű hibakódok úgy emlékszem kommunikációs hibára szoktak utalni, de ez gyártófüggő. Gondolom ennek is van szakszervize fel kell hívni őket, érdekeseket szoktak mondani, amúgy meg ez még garanciális lehet. Panelt, ha nem műszerész az ember meg se próbálja kisilabizálni. Most vagyok úgy klímával, hogy 2 egyformának ugyan az a hibája kaptam új panelt, nem működik vele, már inkább kompletten le cseréltük az egyik klímát, mert az szezon elején állt le, azóta se sikerült kideríteni mi a baja. 3 évesek, még garisak, de az ügyfelek szeretnék használni is nem csak nézegetni. A szerviz váltig állítja, hogy a kültéri panel a hibás, de hiába a csere, nem megy vele, most van 3 panelom, de egyik se indítja be és mindig F8 hibát ír ki, sajnos kifogytam az ötletből.
A régi on/of klímákban kondi csere vagy a relé helyett mágneskapcsoló meg szokta oldani a dolgot, de az inverteres az kombináltabb elektronikát használ.
Le ellenőriztem a ventilátor könnyen forgatható kézzel a csatlakozásokat viszont nem néztem meg mivel nem szedhetem szét mert garanciás gondolom ki hívják a szervizelőt mert már két napja nem hívott a tulajdonos.
Ki cserélték a panelt most működik a ventilátor a tulaj szerint hosszabb ideig melegíti fel a medencét az éjszakai lehűlés után de most már a szezon vége majd garanciában van és meg nézeti a telepítővel.
A képeken látható akkumulátor a elektromos biciklim akuja kb. egy éves és négy darab van összekötve valami gond van mert nem tartja az áramot három-négy km-után már merül le nem tartja az áramot és be teszem tölteni piros két ora múlva már zöld hol mikor jól működött nyolc órát is töltötte.Hogy tudnám pontosan ki mérni,hogy mindenik rossz-e vagy nem ha nem muszáj nem vennék négyet csak amennyit szűkséges.
Idézetet írta: faxelektro Dátum 2020. szeptember 13., 18:52:36 DÉLUTÁN
A képeken látható akkumulátor a elektromos biciklim akuja kb. egy éves és négy darab van összekötve valami gond van mert nem tartja az áramot három-négy km-után már merül le nem tartja az áramot és be teszem tölteni piros két ora múlva már zöld hol mikor jól működött nyolc órát is töltötte.Hogy tudnám pontosan ki mérni,hogy mindenik rossz-e vagy nem ha nem muszáj nem vennék négyet csak amennyit szűkséges.
Szia!
Természetesen kimérheted ;
Feltöltöd---lemerités Stopper,Voltmérő , izzók . MindenAkkut egyesével.
Ha van LitoKala töltőd----- ezt megcsinálja helyetted.
Én viszont 4 akkut cserélnék. Mert a kapacitás mAh max +/- 5% belül.A belső ellenállás is 5% belül, s a töltési végfeszültség is egyformára választandó.
Persze eljáthatsz ,egy cserével is ,de a soros töltőjét cseréld le olyanra ami egyesével tud tölteni.
Talán ez a legjobb megoldás...
Idézetet írta: pkajos Dátum 2020. augusztus 29., 23:26:19 DÉLUTÁN
"10. A kismegszakító szimbólumán található legfontosabb jelölés az X. Az X jelöli, hogy a készülék önműködő. Amelyik megszakítón nincs X az nem önműködő védelmi készülék!"
Önműködő és nem önműködő kismegszakító??? Mi az, hogy nem önműködő kismegszakító? Az áram mágneses és termikus hatására "önműködik"
Itt pusztán arról van szó, hogy az x a szabványos rajzjeleknél a megszakító funkció kiegészítő jele a kapcsoló funkción. A megfogalmazás egy kicsit szerencsétlen, de ha zárójeleznénk, nem azt akarta érteni, hogy NEM(önműködő), de védelmi készülék, hanem azt, hogy NEM(önműködő védelmi) készülék, hanem például kapcsoló, vagy bármilyen készülék.
Hát úgy szabványos rajzjel, hogy éppen már 5 éve nincs érvényben, de nincs helyette más az MSZT szerint.
Köszönöm!
"NYAKI" válasza, magyarázata kicsit más volt.. :)
Ez utóbbi szimpatikusabb, én is így sejtettem.
T Faxelektro!
Nekem is ZTECH 36V-os kerékpárom van.5éves, az első akku széria 3,5évet bírt ki sok igénybevétellel.Tavaly vettem 3db. újat, új töltővel. Ebből egy db. 1évig funkcionált.Pótoltam 1db.új beiktatásával, azóta minden rendben.
Az akkukat terheld meg egy 12V/45W-os járműizzóval és mérd meg a feszültséget.Ha lemegy 8-9V-ra az a rossz, lehet, hogy csak 1 rossz van a 4-ből.Szétszedni nyűgös és nehezen javítható.Gyártási hiba lehet!
Köszi a segítséget
Négy darab akkumulátor van az a kérdésem,hogy egyenként terheljem meg vagy az egészet összekötve?
Idézetet írta: faxelektro Dátum 2020. szeptember 17., 20:13:25 DÉLUTÁN
Köszi a segítséget
Négy darab akkumulátor van az a kérdésem,hogy egyenként terheljem meg vagy az egészet összekötve?
Az új aksikat beépítés-használat előtt is célszerű egyenként bemérni. A bemérés legyen két fázisú. Az egyik, teljes feltöltés után, /a kereskedő raktárban ki tudja meddig állt, volt-e havonta csepptöltése/ 3óra pihentetés után zselés aksin terhelés nélkül illik 13V-ot mérni. Ha csak például 12,6V, akkor kapacitása már csak 60% körüli. Másik terhelés teszt, valami ellenállással például 3percig 1A (12ohm/10W) terhelni és a 4db aksi feszültsége azonos mértékben csökken, akkor várhatóan egyformák. Ha a négy soros aksiból egy kilóg, az lerontja a többi kapacitását/áramát. A további merülésben a gyengébb fokozattan fog romlani.
Be mértem a régi aksikat a YATO-YT-8311 műszerrel amit egy kolléga adott és sajnos három esetben a sárga led-gyenge és egy estben a piros led -rossz gyúlt ki tehát ujjak vásárlása következik.
T Faxelektro!
Én azért egyenként megterhelném az akksikat (Pb),nem zselés,ezt a súlyából is érezheted. És kizártnak tartom, hogy 3db. egyszerre 1év használat után tönkremehet.Legalábbis ritka eset.Sajnos csak fél év garancia van rá, így cserélni nem fogják.El lehet küldeni a gyártónak és a fogyasztóvédelemnek is jelezheted.Türelem kérdése! A csatlakozó saruk forrasztottak?És a 48V-os töltővel sorosan töltsd.Egyik Kolléga az egyenkénti töltést javasolta, de ez nem igazolható megoldás.Hiszen akkor mindegyik akku más-más töltöttségi állapotban lesz!
Köszönöm a segítséget, holnap meg próbálom ahogy mondod.
Egy ATTACK DP strandard/profi fa-elgázasito használt kazánt vásárolt egyik barátom és meg kért nézzem meg mivel a vezérlőből kijön négy 3x1,5 kábel és nem tudja mire kell kötni azokat. Ha valaki ismeri küldene egy bekötési rajzot vagy valamilyen információt?
Köszönöm
Az attól függ milyen vezérlő van benne és milyen módon köti a fűtési rendszerbe. A panelon rajt vannak a szimbólumok mi mire jó.
Egy rádió frekvenciás kapcsolót ajánljatok mivel egy lakásban ahol szereltük a villanyt egy szobában az ajtó mögé került a kapcsoló és minden ki van festve ne barmoljuk szét a falat
Köszönöm az ár nem gond.
A képen látható háromfázisos motor négy eres kábellel volt bekötve és ki kell cseréljem egy hosszabb kábelre a dugaljba öt eres rendszer van .Milyen kábellel kössem be négy vagy öt eressel ha ötössel akkor az ötödiket földelést vagy nullt hová kössem?
Ez azét elég alapdolog. A motorba a 4 eres kábel, a dug villánk a "N" pólusa üresen marad.
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy hol lehet találni Felelős műszaki vezetőt? Egyszerűen nem találunk senkit, vagy nehezen reagálnak. Mi történt?
Ők is elemzik az új 40/2017-et[emoji2]
Tapatalkkal küldve az én HTC U11 eszközömről
Kedves Szakik!
Egy gérfűrészben található a képen látható kis trafó, mely a lézert és a kijelzőt látná el 6 V-os feszültséggel. Sajnos ez megadta magát és lehet, hogy én vagyok a béna, nem találtam a neten ehhez hasonlót sem. Ha valaki tudna segíteni ezzel kapcsoltba egy linkkel az megköszönném.
lenne még egy kérdésem, mivel labor táppal teszteltem, hogy egyébként csak ez e a baja és az volt az észrevétel, hogy a táp kijelzője szerint 125 mA-t vett fel, ha minden be volt kapcsolva (lézer és kijelző háttérvilágítás). A trafóra meg csak 100mA van írva. Nem problémás ez az érték?
Köszönöm a válaszokat.
Jó estét
Javított valaki a képeken látható orosz gyártmányú varrógépet? A gond hogy a konnektorban bedugva azonnal indul és a pedál nyomásra nem reagál egyáltalán gondolom a pedállal kellene induljon és a fordulat is változzon.
Az a javaslatom,hogy írd be a keresőbe: "Varrógép motorok" és talán segít. Nekem segített!
Jó estét
Egy FAIRLAND IPHC 55 inverterrel kapcsolatos kérdés lehetséges, hogy a medence szűrő pumpáját az inverter kapocstábláján levő P1-P2 pontról vezérelné az inverter?
Hali!
Igen.
Üdv!
Két dologra gondolni kell.
1. Ha a hőszivattyú vezérli a medence szivattyút akkor áramszünet esetén a hőszivattyú a beállított értéket (vízhőfok, idő, stb) megjegyzi és "nullázás" nélkül újraindul, míg a medence szivattyút újra kell indítani. A hőszivattyú a medence szivattyú betápját szakítja meg, tehát áramszünetnek veszi.
Ezt úgy oldottam meg egyszerűen hogy a medence szivattyú elektronikáját kikötöttem. Nem lehet beállítani hőfokot meg időt, de ez úgy is okafogyott.
2. Ha csak a medence szivattyút akarják üzemeltetni akkor nem tudják. (pl tisztítás)
Erre árulnak 80-120eFt-ért "elektronikát", ami egy 6 modulos kiselosztó és egy relé, biztosító, főkapcsoló és egy átkapcsoló.
Ezt megoldottam egy laikus felhasználónak 2 db csapfed.dugaljal. Egyik a vezérelt (amit a hőszivattyú vezérel) a másik fix. (állandó)
Ha csak a medence szivattyút akarják használni akkor át kell dugni a fix betáplálásúba.
Köszönöm a segítséget és megpróbálom visszakötöm a P1-P2 -re a pompa vezérlését az inverterröl be rakok egy két pólusú kapcsolót 1-0-2 egyik pozícióban fog működni az inverteres vezérlés a másik meg kézi valóban ugyan az ami te a két dugaljjal meg oldottál pumpa egy Tracon-Electric mágnes kapcsolóról működik.
Egy Mr-Gardener 400W/7000l/h talp szivattyún található rajz szerint csak megdöntve lehet helyezni vagy mit jelent a két rajz mert hem találtam semmi dokumentációt ?
A jelölés azt jelenti hogy alacsony szint (vízszint) esetén a bennszorult levegő etávozását mindenképp bíztosítani kell a szivattyuból.
A képeken látható kinai csoda motor jól van-e bekötve mert a jelöléseken nem lehet eligazodni és a rajzon szereplö jelölések nem találnak a kapocstáblán a jelölésekkel.
Sziasztok!
Új vagyok, de végső kétségbeesésembe találtam erre a fórumra! Másfél éve küzdök....élek egy 54 nm-es lakásban, nincs családom, szóval nem vezetek nagy háztartást. Havonta 32 ezer forintos számlák jöttek rendre, majd egy 50 ezres már..tavasszal kértem egy 8 ezres átalányt, most szombaton kaptam erre egy 200 ezres elszámolót. Volt a villanyszerelő, próbáltam jelenteni mindenütt, de teljesen tehetetlen vagyok. Persze megy a hűtőm, a tv. a laptop, a bojler. Elektromos fűtésem van, amit nem kapcsolok be, a konektrból is ki van minden húzva, még télen is csak egyetlen panelt használok. Mit tudok tenni, mert már az agyvérzés határán vagyok
Kedves Viktória!
Mi a kérdés?
A havi 32 000 Ft-os számlák diktálással készültek, vagy valami alapján átalányként küldték?
Nem értem, miért kértél havi átalánynak 8 000 Ft.-ot ha 32 000 Ft. sem volt elég a havi fogyasztásra?
Szerintem először is ellenőrizni kellene az elfogyasztott és elszámolt mennyiségeket KWh-ban, mert ezekkel a Forintokkal nem tudunk mit kezdeni. Jók a mérőállások?
Én azt szoktam javasolni, hogy minden héten, akár minden nap ugyanabban az időpontban feljegyezni a mérőállást, így lehet számolni akár a napi fogyasztást. Ellenőrizni lehet, hogy reális-e, és mennyire jön ki havi szinten. Sajnos akár egy olyan dolog, mint egy villanybojler, ha jó vízköves már, és nappali tarifán is üzemel, simán havi 20 000 Ft.-ot is elvisz. Nem szabad ebbe az átalányba belenyugodni, menet közben is fiogyelni kell a fogyasztást, mert jön a meglepetés. És most ha átugrassz a rezsicsökkentett ár fölé, akkor meg pláne...
Egy 54m2-es lakás villamos fűtéssel- különösen nagyobb belmagassággal, "drága mulatság"- főleg, ha az energia a nyílászárókon .. ajtón, ablakon, felső lakásnál még a födémen, a tetőn "elballag" a forintokkal együtt.
A bojler nagy energiafaló, ahogy már Fecó írta.. de pontosan milyen a villamos fűtés?
Abból van többféle is, jó, rosszabb, még rosszabb. Talán 1 jó hír, hogy itt a "veszteség" is melegedést okoz.
A hűtők nagyon "alattomosak".. nem nagy teljesítménnyel ("kW") ballagnak - de egyik-másik öregecske sok ideig ("h" óra). Így a szorzatuk eléggé szaporodik (kWh).
Érdemes a villamos fűtéseknél megfelelő termosztátokkal operálni .. csak ott, és akkor, és csak annyit fűteni amennyit muszáj.
Ahol "ülsz" (pl. home-office munkánál este a TV-nél takarékosabb infra panellal rásegíteni, esetleg fűtőszőnyeggel CSAK ott, ahol vagy, az egyéb kevésbé hatékony villamos -teljes lakás- fűtésen meg "visszavenni" 2-3 fokot.. Szóval csodát nem lehet várni, de mérsékelni mindenképpen lehet mód.
"Volt a villanyszerelő"
Igen, és? Mit működött? Mit mondott?
Egy TRACON-ELECTRIC EVOU4- feszűltségfigyelöt mivel tudnám kiprobálni hogy a rajta megadott érték 175V-min és 265V-max kapcsoljon ki?
AC 220V 4000W kompakt változó feszültségű vezérlő hordozható sebesség hőmérséklet fényfeszültség (https://www.joom.com/hu/products/5dd2629e280d580101242175?currency=HUF&variant_id=5dd2629e280d58040124217c&utm_ticket=93dec476-381d-4c2e-9823-7e9ae0cb2af3&utm_productid=5dd2629e280d580101242175&gsAttrs=eyJyZWdpb24iOiJIVSJ9&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=20906786297&utm_term=cid-20906786297%2Cagi-157667623655%2Cadi-686334599198%2Ctid-pla-295818637131%2Cdev-c%2Creg-9063073%2Cmd-5dd2629e280d58040124217c&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAxOauBhCaARIsAEbUSQQ-hrUa2h5q18ZHebwsBt2KDHy0R_TSx5G0k2G-zyv3-DqSNUAtYJQaAtklEALw_wcB)
Köszi a seitséget a gond az, hogy lefele tudom szabályozni de felfele csak 236-Voltig lehet.