Motorindítás...

Indította savair, 2012. július 25., 21:05:32 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

Simon Endre

Faxelektro!
Remélem a tekercsellenállás adatok ohm-ban értendőek és a nulla (szigetelési ) ellenállás téves, mert akkor nagy a baj, vagy talán az aktuális méréstartományban amelyikben a tekercsellenállásokat mérted az egy vízszintes nyolcas? Azt feltételezem hogy kikötött motorral mértél, mert ha bekötve volt  és a nulla "rajtamaradt" a motoron ez az érték jó közelítéssel akár igaz is lehet. A motor túlzott melegedése a kondi hibájából is eredhett, főleg akkor ha annak üzemi feszültsége alacsony értékű, ( pl.250 V AC ) mert a tekercsel soros kondenzátoron akár ennek kétszerese is kialakulhat az aktuális üzemállapot függvényében. Ha a kondenzátoron üzemelés közben 100V felett van feszültség és terhelésre változik akkor zárlat nem áll fenn.

faxelektro

Jó estét

Nem jol irtam a szigetelés ellenálás mérésnél 1-et mutat a mérömüszer tehát az jó.A mérésnél mindent kikötöttem csak a négy       
tekercsvég volt szabadon ott mértem ohm-ba.Akondenzátor üzemi feszültsége 400-450v Most ráköttem egy 35mf kondit és egy fél óra müködés után melegedett meg üres járatban

faxelektro

Jó estét
             Ma felhivtam egy tekercselö kolegát ö azt mondta ,hogy kössek rá egy 20mf kondenzátort amit megcsináltam és szuperül müködik nem melegedik és elég jó ereje van.

faxelektro

Jó estét
        A képen látható motornak nem látszik az adat táblája ezért szeretném meg kérdezni mi lehet az oka,hogy 10-15perc működés után úgy ki melegedik,hogy nem lehet hozzá érni. Úgy nézem 1,8kW 220V 2800 fordulatú motor.Szét bontottam a kötéseket és egyik tekercsen 1,2ohm, a másik tekercs 1,7ohm gyanús nekem,hogy igen közeli a két tekercs közti ellenálás értéke. A motornak amig fel melegedett jó ereje is volt de nem mertem tovább működtetni. Valaki ha tud tanácsot meg köszönöm,minden esetre lehet,hogy el küldöm a tekercselőhöz.   

Marton

A motor nem ad szokatlan búgó hangot? Ha igen, lehet menetzárlat vagy nem megfelelő értékű a kondi. Esetleg indító kondenzátoros típusú a motor miközben állandóan rajta van a kondi.
Fontos volna áramokat mérni, fő és segéd fázisban külön-külön is.
Mely része melegszik jobban, a motor test (hűtőbordák) vagy a tengely. Utóbbi esetben pl. ékszíj csúszás miatti súrlódási melegedés lehet, azaz nem elektromos jellegű a melegedés.
A motor mire is van használva, hogyan hajt?

faxelektro

Ugyan ezekkel a kondenzátorokkal működött már régóta . A motor test melegedik majd át terjed a tengelyre is ékszíj csuszás nem lehet mert le vettem az ékszíjat terhelés nélkül működött. A motor már régóta egy kis malmot hajt.   

Marton

Ha terhelés nélkül is jelentősen melegszik, akkor sajnos menetzárlatos lehet, tehát tekercselendő.
De árammérés fontos volna, no meg jó volna ismerni a névleges adatokat, áramot is.

faxelektro

Jó estét
             Egy fázisú motor forgásiránya megfordítható-e   abban az esetben ha tekercsekből három vezeték jön ki nem négy.
                                                                        Köszönöm

e

Marton

Idézetet írta: faxelektro Dátum 2014. november 28., 19:01:26 DÉLUTÁN
Jó estét
             Egy fázisú motor forgásiránya megfordítható-e   abban az esetben ha tekercsekből három vezeték jön ki nem négy.
                                                                        Köszönöm
Igen. Amennyiben a fő és segéd fázis tekercsek egyformák. Ilyenek általában a kis állító motorok, pl. a kapunyitó motor.
A nagyobb motorokra ez már nem igaz, ezeknél nem egyformák a tekercsek.
A kérdésed akkor lehet korrektül megválaszolni ha "látnánk" az aktuális motort.

Szelei

Örvényáramú indításnál (ventilátor motor) forgórész át fordításával is lehet forgásirányt váltani ha állandóra akar fordítani.

Ha a motor felépítése engedi akár ebben az esetben itt is ajánlom a forgórész át fordítását, mint egyszerű lehetőséget.