Motorindítás...

Indította savair, 2012. július 25., 21:05:32 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

faxelektro

Én is így gondoltam azért raktam először a kékre a null a barnára meg a fázist és pillanatok alatt füstölni kezdett. Egy pontban mintha szorulna a ventilátor de ez nem hiszem , hogy annyira befolyásolná,hogy füstölni kezdjen.

Tret

Hát eszerint a rajz szerint a fekete a közös, szal benéztük.Bár ez nem pont ugyanaz a típus de a bekötés ez szerintem...

faxelektro

Sajnos nem látszik tisztán de én is úgy látom,hogy a macskásoknál a fekete a közös és semmi rajz nem volt vele ere ráfáztam de nagyon.Most én a kék-barnára kötöttem valószínű leéghetett de akkor nem ilyen volna a tekercs ellenállás érték.Holnap meg próbálok egy fekete-kék vagy fekete-barna kötést lesz mi lesz aztán irány a tekercselő.   

Tret

Fekete kékkel mennie kell ha el is szállt az a másik tekercs volt,azon a fordulaton már nem fog menni.

faxelektro

Kösz a segítséget majd holnap próbálok egyet.

Üzenet összefûzve: 2016. február 09., 20:43:52 DÉLUTÁN

Jó estét
                  Bekötöttem a kék-feketét és jól működik a nagy fordulat 1,9-Amperrel a másikat nem mertem megpróbálni mert csak a nagy fordulat kell.
                                                                                           Kösz a segítséget

faxelektro

Jó napot mindenkinek
                                        Mekkora kondenzátort rakjak egy háromfázisos 0,4kW-1490    fordulatú motorra,hogy monofázissal működjön. Az erő tudom,hogy csökken de amire használják azt elbírja.                                             
                                     Kössz

tothgyula

Üdvözletem!
Én a Steinmetz kapcsolást javasolom."Erősáramú zsebkönyv" 808.oldal. "Ekkor a motor fázisfeszültségeinek meg kell egyeznie az egyfázisú hálózat feszültségével (pl. a motor 380V-os háromfázisú üzemben csillag kapcsolásban ,egyfázisban 220V feszültségű hálózaton viszont delta kapcsolásban üzemel. A szükséges kondi tájékoztató értéke: 75mikro/kW. Tehát esetedben 30mikro kell. De mindenképpen mérd meg- akár lakatfofóval-terhelve mennyi az áramfelvétel.Nálam bevált. Kicsit kísérletezni kell a pontos érték miatt, no meg a forgásirány miatt.
Jó munkát.
Toth Gyula felülvizsgáló.

faxelektro

Köszönöm a segítséget egy másik kérdésem lenne és pedig egy háromfázisú motorhoz jön egy öteres kábel. A kapocstáblába bekötöm a három fázist( fekete-szűrke-barna) a kéket a testre ami meg van jelölve a földelésjellel hová kell kötni a zöld-sárgát vagy a kékkel együtt?
                                                           Köszönöm

Marton

Három fázisú motorhoz nem kell az 5 eres kábel (felesleges).
Ha már be akarod kötni a kék nulla vezetőt, azt legfeljebb a csillagba kötött motor esetén a csillag pontra köthető.
Tilos itt is a föld vezetékkel együtt a testre kötni a kék nulla vezetéket! Jobb ha csupán leszigeteled a kéket amit nem is kötsz be sehová, másik végét sem.


faxelektro

Az a kérdésem,hogy miért vannak az öt lábú dugaljak meg  dugaszok(háromfázis-null-földelés?)