EDF-Démász létszám leépítés

Indította exchange, 2014. szeptember 19., 12:36:37 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

exchange

Brutális túlórák és újabb leépítés az EDF DÉMÁSZ-nál
Kérdésem mi lesz ha a Dél-Alföldi régió kap egy hasonló vihart mint az E-on területen pár éve március 15-én? mikor a hatalmas hó és jég miatt sorba dőltek ki törtek kettő, a villanyoszlopok, szakadtak a kábelek, akkor nem fog hiányozni az a sok elküldött és elküldeni tervezett ember? Vagy majd akkor behívják őket egy kis "Önkéntes munkára"

IdézNagy Sándor hozzátette, erről nem a dolgozók tehetnek, hiszen ők gyakran ebédszünetüket, pihenőidejüket feláldozva teljesítenek. Hibaelhárításoknál gyakori a 14-16 órás munkavégzés. Ez a szerelők készenlét alatti munkájánál azt jelentheti, hogy úgy dolgoznak feszültség közelében, feszültség alatt, hogy már 20-22 órája talpon vannak. Mivel ez nagyon nagy körültekintést igénylő munka, ahol alapvető a munkabiztonság, erről folyamatosan egyeztetnek a menedzsmenttel.

Hogy lehet egyáltalán így dolgoztatni bárkit is, mikor ez valóban veszélyes munka az ember figyelme már 8 óra munka után is lankad nem hogy 16 óra után 22 óra készenlétben.

Az hogy leálltak a fejlesztések az is feltünt tavaly még ilyenkorra már 2 transzformátor körzet kapot új oszlopokat, vezetékeket, sőt ha úgy alakult akkor a 20 Kv vonalat is átépítették ha egy oszlopon van a 0,4 Kv-s vonallal addig az idén a környékünkön csak az M43-as autópálya miatti oszlopkiváltások lettek elvégezve, gondolom az is pályázati pénzből van. Ezen kivül csak apróbb munkák voltak, pl a napokban Transzformátor átterhelés. Később vajon mekkora baj lesz ezekből az elmaradt felújításokból.

Elnézést a külön topicért de szerintem ez komoly téma tehát megér ennyit.

Novill

Ezeknek csak mindenáron a profit számít. Az anyavállalat ezt a Franciaországban valószínű nem merné megtenni. Nálunk az a probléma, hogy mi magyarok rálicitálva tisztességtelenül, sok esetben erkölcstelenül kiszolgáljuk őket. Így van ez ha minél jobban le van szegényítve egy nemzet.  Az áram szolgáltatok a régi időkben, amikor magyar tulajdonban voltak sokkal tisztességesebbek voltak. A hibaelhárítások is gyorsabban voltak, mivel kisebb területet láttak el, megszüntettek több telephelyet a profit miatt.

Fecó

A 90-es években az ELMÜ-nél kezdtem, lehúztam több mint egy évtizedet. Végignéztem a teljes átalakulást, kiszervezést, centralizálást. A régi időkben is volt olyan időszak, amikor bizony oda kellett tenni magunkat. 8 óra munka után másnap reggeli munkakezdésig 3 fő ügyeletben. Ha nem volt szerencséjük mentek szinte egész éjjel, de ha csak hajnali 2-3 felé esett be egy trafócsere, vagy vezetékszakadás, az is izgalmas volt. Másnap ismét 8 óra munka, majd mehetett haza. Persze, a pihenőidő, nem mindig lehetett megoldani. Ha vihar volt? 3 fő régen is kevés volt hozzá. Bár a régi időkben kirendeltségek voltak, egy kézben volt minden. Középfeszültségű hálózat, kisfeszültségű hálózat, közvilágítás, mérőszerelés, új bekapcsolás, hibacím, ügyelet. Gyakorlatilag nem call-center volt, hanem rögtön az ügyeletes kezelte a telefont is a saját területen. Több, kisebb területű kirendeltség volt. Jó szakemberek, rutinosak, gyakorlatiasak, rengeteg anyag a raktárba, kosaras autó, darus kocsi a telephelyen. Ha jött a hurrikán, már délután "toborozták" a csapatot, "ki tud itt maradni" címmel. És maradtunk! Nem, nem a pénz, az akkor sem volt jó. Hanem a kollégák miatt, az összetartás miatt, mert a másik is segített a múltkor nekünk, és a főnök is tudta és morálisan jutalmazta a karakán kollégákat. A 3 fő ügyeletes mellé, sokszor bent maradt a kirendeltség 3/4-e, és mentünk hajnalig, szétáztunk, sárban elakadtunk, csúszkáltunk az ónos esővel áztatott oszlopokon, leszakadt 20 kV-os vezetéket kerestünk gyalog a szántóföldön, vaksötétben ha kellett, nehéz körülmények között, kifulladásig. Amolyan "férfimunka" volt. És tiszteltük azokat, akik képesek voltak sokszor a lehetetlenre, és tették a dolgukat. Aztán megváltozott minden, lecserélték a vezetőséget, mindenki nulla lett az új vezető szemében, elveszett az, amit eddig bizonyítottak. Összevontak kirendeltségeket, egymáshoz szokott kollégáknak kellett teljesen idegen területen, idegen közegben maximumot nyújtani. Pénz nem lett több, és ha jött a vihar, már nem volt kinek bizonyítani, idegen kollégák, hitetlen főnökök, elment a kedv, a lelkesedés. Egyre több munkát kiszerveztek külsős vállalkozóknak, eladták a gépeket, darus kocsikat, kiürítették a raktárakat, már csak arra lettünk jók, hogy munkaterületet adjunk, és kikapcsoljunk.  Jöttek új alkalmazottak, már nem is tudták megszokni a hálózati munkát, alig kellett valamit csinálni. De gondoljuk csak végig. Fenntartani egy komolyan képzett, nagy létszámú csapatot, gépekkel, felszereléssel, anyaggal azért, mert vihar lehet egy évben 2-3 alkalommal?  Nem, alvállalkozókkal szerződést kötni, kötelezni Őket hogy vonuljanak fel X időn belül ha hívják Őket. Tartsanak fent Ők gépeket, embereket, Ők is tartsanak készenlétet, és majd csak akkor kell kifizessük a nagy pénzt, ha tényleg baj van. Rengeteg régi szolgáltatós a kiszervezett alvállalkozóknál kapott helyet. Csak a Dél Budai részen, Zsámbék, Törökbálint, Érd, Budafok, Kelenföld ezek mind kirendeltségek voltak, teljesen önállók, saját épülettel, gépjárművekkel, raktárakkal, ügyelettel és mindent meg tudtak csinálni, alvállalkozóról nem is hallottunk. Most van 1 központ a Mezőkövesdi úton. Vajon melyik olcsóbb?