Pályaválasztás: Villanyszerelő vs Elektronikai műszerész

Indította mantequilla, 2013. január 14., 23:15:31 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

mantequilla

Üdv mindenkinek!
23 éves pályakezdő vagyok. Elhamarkodott szakma választás miatt 1 év múlva munkanélküli.
Ha minden jól megy a közeljövőben lehetőségem lesz ingyenesen elvégezni a fent említett két tanfolyam egyikét. A legfőbb motiváció az, hogy az állam szerint hiány szakmának számít mindkettő. Vizsgázás után könnyű elhelyezkedés, kb. 150 ezres fizetés várható állítólag.
Mivel ti nap mint nap ezzel foglalkoztok, jobb a rálátásotok a szakmára kíváncsi lennék a véleményetekre.
Ez mind nagyon jól hangzik de valóban ilyen rózsás a helyzet, ennyire keresettek a villanyszerelők? Persze ezt nem lehet olyan egyszerűen megválaszolni mert sokmindentől függ az elhelyezkedés de én igazából nem szoktam olyan túl sok álláshirdetést látni. Szerintetek a két szakma közül melyikre van nagyobb kereslet? Hogyha én kifejezetten félek a magasságtól akkor felejtős a villanyszerelés?

Előre is köszönöm a segítséget.

Könyves Kálmán

Lehet, hogy egy"biztos" helyet kellene elöször keresned, ahol pályakezdöként alkalmaznának. Villanyszerelőként sok helyen hátrány lehet, ha nem bírod a magasságot, még teljesen átlagos cégeknél is. Müszerészként mehetsz gyártó céghez sorra dolgozni, vagy karbantartónak. Mostanában a mechatronika sem rossz kiindulópont munka szempontjából. Némi PLC ismeret, esetleg pneumatika, hidraulika, és egyböl nönek az esélyek egy jobb munkahelyre. A nyelvtudás(angol-német) is sok helyen fontos lehet, amig tanulsz, talán könnyebb mint munka mellett.

Szirty

Üdv Kálmán!

Idézetet írta: Könyves Kálmán Dátum 2013. január 15., 06:18:13 DÉLELŐTT
Müszerészként mehetsz gyártó céghez sorra dolgozni, vagy karbantartónak.

Amennyire én látom ugyanerre villanyszerelőként sincs sokkal kevesebb esély.

Könyves Kálmán

Igazad van, Szirty!
Bőven van átfedés és például a szaktudás és a gyakorlati munkavégzés is ugyanaz.