Villanymotorok alapismeretek

Indította petike199600, 2012. november 27., 15:14:00 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

Simon Endre

Kombínált védelem csak főáramkörben alkalmazott, direk indításnál. Csillag-delta kapcsolásnál a védelemnek a fázisáramban kell lennie, mint ahogy balzsi állítja a csillag tekercsáram értékére állítva, mert a védelemnek csak úgy van értelme. A zárlati precedense ritka a motoroknál, ezekhez inkább késes megszakító illi alkalmas betéttel és ez a munkálatok szempontjából is megbízhatóbb, mert azt nem lehet "véletlenül" felkapcsolni. Lépcsős védelemhez kell egy kis tapasztalat és olcsóbb az áramváltós megoldás.

faxelektro

                                 Egy háromfázisú 1,5kW-os motort átkötöttem egy fázisúra és egy 80mikrofarados meg egy35mikrofarados kondival párhuzamosan kötve indul ki is kapcsol a preszosztát meg újra indul de kb 15 indulásnál már eléggé felmelegedik.Az adattáblán
3,6/6,3A van én a mérőműszerrel 8,4 A-mértem. Sajnos hogyha kisebb kondít teszek amivel meg közelítem a 6,3Ampert már nem indul el. Le éghet-e a motor mit javasoltok mit lehet tenni,hogy ne melegedne? A motor biztosan volt már újra tekercselve mivel nem jön ki mind a hat tekercsvég csak három.                               

feripapa1

Idézetet írta: faxelektro Dátum 2017. augusztus 14., 22:04:48 DÉLUTÁN
.... Le éghet-e a motor mit javasoltok mit lehet tenni,hogy ne melegedne? A motor biztosan volt már újra tekercselve mivel nem jön ki mind a hat tekercsvég csak három.                             

Két kondi nem kell, elég az egy. A b. ábra alapján és kondi kiszámolás alapján menni fog.
http://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=146000

Simon Endre

A leírtak alapján 230/400 voltos a motor de, mint írod nem lehet deltába kötni mert nics szeparálva a tekercsrendszere, ezért a teljesítménye katasztrófálisan kicsi lett. Nem érdemes a kondimérettel kisérletezni, "deltásítás" nélkül evvel a terheléssel előbb-utóbb a moci leég.

faxelektro

Kösz a segítséget
                          Valóban elég erősen felmelegedik 15-20 bekapcsolás után és sajnos csak három tekercs vég van kihozva a motorból gondolom már volt újra tekercselve.
                     Indító tekercsel nem lehetne segíteni?

Üzenet összefûzve: 2017. augusztus 17., 12:54:51 DÉLUTÁN

Bocsánat fojtótekercsre gondoltam még annyit,hogy 8,4-8,6Amperrel működik.

Sztrogoff

Az a gyanúm, ennek a 8 ampernek nem sok köze van az adattábla szerint 3 vagy 6 amperhez - ha az ampermérőt a bemenő vezetékre raktad, nem pedig tekercsre.

faxelektro


Simon Endre

Vagyis a tekercsre, mivel minden kivezetése t e k e r cs vég.
Az aszinkron motor viszonylag inteligens jószág, ha kevés a tápfeszültség a mehanikai terheléshez akkor áramnövekedéssel kompelzá(na) ami miatt nő a vattos veszteség és a túterhelt tekercshuzal  termikus öngyilkoságába belehal.

Sztrogoff

A kapocstáblára kihozott vezeték egy tekercshez vezet.
A motorba (kívülről) bemenő vezetékek egyike meg többhöz.
Bár kissé felületes voltam, mert a 230 másik vezetéke viszont egyhez. Feripapa1 linkjén a V kapocs. Szóval az egyik gombolyagon átmegy a teljes 8 A, az meg ugye nem jó. 6-hoz képest a nyolc elég sok. Ha ez egy csillag.