1 fázisú villanymotor forgásirányváltása

Indította petike199600, 2012. október 24., 17:00:51 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

Marton

A két vékony vezeték a sorkapoccsal vagy hőkapcsoló lehet vagy egy hőérzékelő ellenállás mely kihasználásához egy kiegészítő elektronikus relé kell. Tehát közvetlen hővédelmi lehetőséget biztosít.
Egy ohm méréssel kideríthető, hogy mi lehet beépítve oda. Ha rövidzárat (0 ohmot) mérsz, akkor egyszerű hőkapcsoló van benne ami melegedés esetén bont. Ezzel egy kisebb mágneskapcsolót vagy relét működtethetünk, és ezzel lekapcsolhatjuk a motort túlmelegedés esetén.
Hasonló a funkciója a hőérzékelős ellenállásos kivitelnek is, csak itt kell egy speciális feldolgozó elektronikus relé is.


faxelektro

Van egy drótköteles elektromos emelő SEILWINDE-WE60 gombnyomásra halszik ahogy az elektromos-fék kinyit de nem indul a motor egyik irányba se. Mi lehet a gond?








mi   

Marton

"kinyitott fék" esetén lehet-e a motor tengelyt mozgatni? Súly terhelés hatására sem mozdul lefelé?
Hány fázisú a motor? Lehet, hogy egy fázist nem kap meg. Mi az előélete az emelőnek? Mikor volt utoljára használva üzemszerűen? 
Lehet, hogy a kötél a dobnál beszorult!

faxelektro

Mono fázisos motor még nem próbáltam ,hogy megvan-e szorulva a kötél a motornak morgó hangja van mikor behúz a fék és ha megnyomom bármelyik végálláskapcsolót  meg szűnik a motor zúgása.

nyaki

Kondenzátor, tekercs és csatlakozás, majd jöhet a mechanikai vizsgálat is. Összetett a dolog.
A táv- és a kézrátétes gyógyítás sajnos nem mindig hozza meg a várt eredményt.  :) :-\

faxelektro

Sajnos kondenzátor nincs sehol nem tudom mert így hozták hozzám.Gondolom  nyaki mester,hogy kérdezni nem szégyen és még mindig jobb mint hülyeséget csinálni talán azért van ez a fórum. Még a mindent tudó villanyszerelő nem született meg tudomásom szerint.
A motor adatai   230V-50Hz
                         4,6 A--1050W--600kG
Mekkora kondenzátor kell a motorból négy szál jön ki ,négy szál megy a nyomógombokhoz,kettővel megy lefele a másik kettővel megy felfele. Van még a be táp NULL+FÁZIS. Hová kell kötni a kondenzátort mert biztos,hogy azért nem indul egyik irányba sem.  A be táp és nyomógombok vezetékei a motor kapocstáblájában vannak plusz ott van még a két végálláskapcsoló. 

S/K

Üdv!
A vezeték színei és vastagságuk megkönnyítené a "dolgunkat". Pláne egy fotó a kapocsrészről esetleg egy ellenállás értékek a tekercsekről... (vezeték szín ohm - vezeték szín ohm)

faxelektro

Feltettem két képet a kapocstábláról és a nyomógombokhoz menő négyeres kábelről.

nyaki

Természetesen kérdezni nem szégyen, mi több, nagyon is hatásos tud lenni.
Hát, én ebből a két képből nem értek meg semmit. ::)
Az milyen vezeték, amelyiket tartod? T'án az végződik a dugvillában?
...S/K kérése sem alaptalan. :)

faxelektro

A vezetékek amit a kezembe tartok a nyomógombhoz menő vezetékek azért vágták le mert a nyomógombok szétvoltak rombolva gondolom abban a dobozban lehetett a kondi is.A kék-feketét össze érintem egyik irány a barna-piros a másik irány.A gond az,hogy hiányzik a kondi és nem tudom mekkora volt és hová kell bekötni.A dugaszos kábel az természetesen a be táp.Kösz a segítséget.