1 fázisú villanymotor forgásirányváltása

Indította petike199600, 2012. október 24., 17:00:51 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

Marton

Az általad mutatott kapcsolóval még nem találkoztam, gondolom egy régi megszünt típus. A táblája alapján indító kondenzátoros motorhoz való, a vissza ruggózó jelből ítélve. Ki kell mérni a kapcsolót, azaz készíteni egy lefejtési rajzot, pl.a korábbi hozzá szólásomban is közölt rajz szerint. Ezután lehet eldönteni, melyik pontja, betűje mire is való.

faxelektro

Jó estét
          Köszi a segítséget megpróbálom kimérem és készítek egy rajzot róla.A kapcsoló valóban régi típusú lehet de nem rugózik vissza jobbra és balra fordítva
is megáll nem rúg vissza csak ha vissza kapcsolom.   


Hoztak ma egy automata mosógép motort,hogy kössem be a kicsi fordulatra mindegy melyik irányba forog.
A motor tábláján levő adatok     
                                                 SOLE ITALY

                  A                       W                             RPM                 yF                         VL
           3,8                       150                           2800               16                          450
           1,8                         85                             300                 16                        320


A motorból öt szál vezeték jön ki barna,kék,zöld,piros és fehér-piros.Kötött már valaki be ilyen motort,ha túd
segíteni köszönöm .

faxelektro

Jó estét
             Egyéb tudomány hiányában szerencsébe bízva próbálgattam és a nagy fordulatot eltaláltam egy 10 mikrós
   kondenzátorral úgy 2A-rrel szépen működik. A kicsi fordulat ami  kelne nekem megy de nincs erő simán kézzel
  lefogom és a motor zúgása sem tetszik.
                                                                                 Kösz
   

faxelektro

Jó estét
              Meg próbáltam rajzot és képet is feltenni de ezen nem nagyon lehet látni az irányváltó bekötéséről el igazodni


Üzenet összefûzve: 2015. Január 26., 19:37:33 pm

Az 1-es állás jobbra a 2-es állás balra a + jelnél zárnak azok a kontaktok amelyek adják a feszültséget az indító
kondinak     

Üzenet összefûzve: 2015. január 26., 19:49:51 DÉLUTÁN

Lehetséges,hogy nem kínozom ezzel a kapcsolóval az agyam ajánljatok egyfázisú irányváltó kapcsolót és
hogy oldjam meg az inditókondenzátor kapcsolását.

faxelektro

Erőt egészséget mindenkinek
                                                Van egy 5,5kW-os motor kb 20méter 4x4 Alu kábellel betáplálva. Azért hivtak,hogy induláskor veri le a kismegszakítót. Mikor nézem a biztosítékokat a háromfázisos kismegszakító helyett három drb 16A-es egyfázisú volt be rakva. Ki cseréltem egy 20A-es háromfázisura.Nem tudom,nagy-e a 20Amper de a motor egy kalapács malmot hajt és nehezen indul. Most jól működik,maradhat-e a 20A kismegszakító ?   









Jaaani

Sziasztok

Segítséget szeretnék kérni.

Van egy szénkefe nélküli egyfázisos motorom. Szereltem bele irányváltó kapcsolót, működik rendesen az eredeti irányba, de a másik irányba lassabban forog és nincs nyomatéka.

Mit csináljak vele, hogy jó legyen? A cserén kívül :).



nyaki

Üdv Faxelektro!
Az 5,5kW-os motorok névleges árama 9-10A körül alakul, tehát ha létezik D13A kismegszakító az is elég neki, de egy D16A már több, mint elegendő lesz, csak a főbizti bírja. A 3 fázisú megszakítást 3db 1 pólusú kismegszakítóval is megoldható, csak a kapcsolókat át kell fűzni egy 1,5mm2-es réz- vagy acéldróttal. A zárlati szilárdsága lehetőleg 10kA legyen. Én egy motorvédőt is erőltetnék.

Simon Endre

Jaaani-nak a kissé elkésett Faxelekto-nyaki javaslat átlépésével.
Ha csak az üzemi-segédfázis tekercsvégeket cseréli a kapcsoló és netán az belső elkötéses és ráadásul csak három kivezetéses a motor, akkor ez okozza a jelenséget. A tekervégváltásos irányváltás csak szimmetrikus tekercselésű (jellemzően szervo) motoroknál felel meg. Amennyiben az üzemi és segédfázis tekercsek ellenállása nem egyforma akkor ez áll fenn. Amenyiben kényszerű a fordított forgás, az állórész 180 fokos átfordítása, (amennyiben a szerkezet ezt megengedi) vagy a tekercsfej megbontásával az átkötés a megoldás.

faxelektro

Jó estét
                       Bekötöttem egy kínai motort a kapocstábláján 4kW--22,5A--2800fordulat.
Létezhet ilyen nagy teljesítmény mivel nagyon kicsi testű motor .Két kondenzátor van rajta az egyik úgy látom 300mikro farad .Jól működik üres járatban még nem volt le terhelve egy gabona darálót kellene működtetnie .Mikor megálitom olyan mintha mintha fék lenne benne egy kis forgás után valami kattan benne és akkor egyből meg is áll.

Simon Endre

Szia  faxelektro!
A motor egyik kondija indító a másik folytonos' segédfázis kondi. A kattanás röpsúlyos kapcsolóra utal, ez volt régebben "európai" motorokban is, főleg holland és belga  háztartási gépekben. 2800 fordulatu gépeknél a "túlkondizás" soros rezonancia közelébe viszi a segédfázis tekercselést ez  nagy áramfelvételt és fékhatást vált ki. Egyfázisú 2800-as köszörükben jellemző a dupla kondi és a nyomógomb.