Villanymotorok

Indította Flaron, 2012. október 02., 06:26:26 DÉLELŐTT

Előző téma - Következő téma

Marton

Egy gyakorlati eset a keresztretesz érintkezők elhagyására: Egykoron egyik kolléga készített egy Dahlander (kétsebességű) motor vezérlést irányváltással kiegészítve. Nem vette komolyan a keresztreteszelések kiépítését, kihagyta nagy részét. No nem is müködött biztonsággal. Mindig összeakadtak a fázisok valahol. Mikor melyik mágneskapcsolók kerültek egy pillanatra szembekapcsolódva. Lényeg, hogy rendesen ki kellett alakítani a reteszeléseket. Dahlandernál, ráadásul irányváltással  ugye sokkal összetettebb reteszelés kell mint Y/D-nál.

Szirty

Üdv balzsi!

Nem tartozik szorosan a kérdésedhez, de most vettem észre, hogy az eredeti rajzon lévő csillag-delta kapcsolás erősáramú része rossz. Ha lehuzalozzák. akkor csillagban a motor felpörög, majd deltában két fázissal jár tovább (Az "U" tekercs ugyanazt az L1 fázist kapja mindkét végén).
Rajzolásnál olykor előforduló hiba, ahogy az is, amikor deltában megáll, mert az egyes tekercsek (nem csak kettő) azonos fázist kapnak deltában. Meg előfordulnak irányváltó kapcsolások, amik nem váltanak irányt (azonos a két irány kapcsolón a fázis sorrend)...

nyaki


Szelei

Tisztelt uraim.

Nem kekeckedés, de L1 fázisnak U1 és U2 re kell menni L2 fázisnak V1 és V2 re, míg L3 kapja W1 és W2 tekercseket.
Tudniillik bekötve a U1-V1-W1 tekercsekre a kapcsolást elindítva delta kapcsolásnál lámpázva, mérve az alatta lévő kivezetésekre sötét lámpa (0 feszültségű) ereket kell kötni.

Tekercsek a következő módon vannak kivezetve: első tekercs U1-V2; második tekercs V1-W2; harmadik tekercs W1-U2. :)

nyaki

Hali!
Na, ennek ugorjunk neki még egyszer! :-\
Miért is kell ugyanazt a fázist pakolni mindkét tekercsvégre? Rajzoljunk fel egy szabványos kapocsdeklit.

Nem is értem tulajdonképpen miről is beszélsz... :(

Szirty

Üdv!

Nézzétek át jobban a hivatkozott rajzot!


Üzenet összefûzve: 2012. december 05., 11:15:51 DÉLELŐTT

Üdv Szelei!

Idézetet írta: Szelei Dátum 2012. december 04., 20:43:30 DÉLUTÁN
Tekercsek a következő módon vannak kivezetve: első tekercs U1-V2; második tekercs V1-W2; harmadik tekercs W1-U2. :)

Ezzel szemben szerintem viszont az U tekercs két tekercsvégződése az U1 és U2 kivezetés. A V jelű tekercs két vége a V1 és V2 jelű kivezetés, a W tekercs végei pedig a W1 és W2 kivezetés.
Egy csillag-delta kapcsolás csak nem fog ki rajtunk (a tanulókat szokták szivatni ezzel)...

Szelei

A képen látható kapocs felső sorában U1-V1-W1, alsó sorában U1 alól indulva W2-U2-V2. Bocs.


Üzenet összefûzve: 2012. december 05., 17:53:51 DÉLUTÁN

Bocs azt nem mondtam, hogy az azonos betűvel jelzett kivezetések nem egy egy tekercs kivezetése. Viszont elnézést kérek de az alsó sori kapocs kivezetésének sorrendjére rosszul emlékeztem. :'(

flatskerrobert

http://www.iramko.com/index.php

Az egyfázisú és háromfázisú villanymotorokat a feszültség és fordulati irány függvényében többféleképpen lehet bekötni.
Ez gyártónként eltérhet:


Csillag bekötés/Y
Delta bekötés /D/Δ     
Csillag / Y         
Csillag / Y       
Delta / D / Δ     
Delta / D / Δ                                                   
90-es méretig    100-as mérettől     90-es méretig   100-as mérettől

Képeket átraktam csatolmányba, hogy később is megmaradjanak.
nova

balzsi

Kedves Fórumtársak!

Szomszédomnak van egy felújított Elpumps JPV 1500B kerti szivattyúja, ami időnként "pihen" egy kicsit nappali üzemben, éjszaka nem szokott leállni. Első kérdésem az lenne, hogy ezeknél a típusoknál a hőkioldó a kapcsolóban van beépítve? Mivel a leállás és újraindulás automatikus, a fedél levétele után egyéb hasonló szerkezetet nem láttam. Az áramfelvétele nyomás alatt / szórófej, hosszú slag/ 6,7A körül van, szabad kifolyásnál 5A körül, a feszültségesés 20 V. Szerintem ez sem túl egészséges. Egy darabig megy szépen, majd megváltozik picit a hangja, mintha nagyobb nyomás ellenállásba ütközne, pár tizeddel nő az áramfelvétel és leáll. Néhány perc múlva újraindul. Az 1500W teljesítményhez a 6,7A szerintem nem lenne sok.

Válaszokat előre is köszönöm.

Simon Endre

Csak nem a tápfeszből tűnik el  20V a motor kapcsain mérve, csak nem 100méteres "occso" hosszabbítórol működik, mi volt a feljavítás oka? Ha ez centrifugál szivattyű az áramfelvétele torlasztás hatására csökken, ha oldalcsatornás (Sihi) akkor nő. Az abnormálisan alacsony áramfelvétel forgórészhibára utal és a csapágyak kiolvadnak mert a forgórész rezsó üzemben működik.