Mobilszárító probléma

Indította coyote2, 2015. október 25., 21:01:29 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

coyote2



Adott egy fennt emlitett traktor hajtotta (kardántengelyen át) szárító, a frekvencia beállítása után a  lánginditó kapcsolo elforditisával a gázolajégő nem gyujt be. A dolog érdekessége, hogy a relé ami 24V tekercses nem huz be, tavaly egy cserével végigment hiba nélkül. Most ismét csere után elindult majd 5perc után leallt a lang es nem tudtam eletet verni az égőfejbe. A háromfázisu generator leadja a feszultseget, mindenhol, ahol kell, megvan a 380 es a 220V . Mágneskapcsolok jok.
Merre lehet a hiba?

Sent from my Radar C110e using Tapatalk

coyote2

Teljes boldogsag utan ott alltam logo orral. Ez a szivas

Sent from my Radar C110e using Tapatalk

980POWER

Ha benyomod a mágneskapcsolót csavarhúzóval és működik a rendszer, akkor valószínű, hogy a 24 Voltos vezérlő rendszerben kellene a tettest keresni, első ízben tennék egy próbát úgy, hogy a trafó feszültségét megmérném és ha 24 volt körüli akkor húznék egy szál vezetéket direktbe a mágneskapcsolóra persze a mágneskapcsoló tekercsére is rámérnék egy ellenállás mérést, ha működik akkor szépen a vezérlő ágon sípolgatnám ki, hogy mi az ami nem vezet át. Nem ismerem a gépet, de gondolom a gyújtó feszültséget egy másik trafó biztosítja, amit eme mágneskapcsoló kellene, hogy kapcsoljon. Mi az ami vezérli, eldönti, hogy most kell szikráznia és már ég, tehát be lehet fejezni a szikrázást, ugyanakkor az olajszivattyú menjen tovább?

Simon Endre

Minden kazánvezérlőnek van ki (be) akadós reteszköre amit lehet hogy nem rezeteltél, ezt a kazánvezérlő blokk kapcsolási rajzán fellelheted, de az is lehet, hogy egy lyukon keresztül kell pl. csavarhúzóval  visszanyomni. Jó néven vettem volna ha a szárítóról adsz valami közelebbit (gyártó, típusszám , műszaki adatok stb..) Dokumentáció nincs hozzá, ez egy elég veszélyes berendezés nincs műszaki felügyelet, szakszervíz, gyártói háttér?

coyote2

A gép olasz

háttér és szerviz Bp. Az olajégő vez siemens
RMO88.53A2 OIL
220-240V~50-60HZ
TSA 5s
Siemens building techmologies

Sent from my Radar C110e using Tapatalk

coyote2

Elektromoskapcsolasi rajzot nem talaltam benne.


Sent from my Radar C110e using Tapatalk

Simon Endre

Én felleltem hozzá minden doksit (a neten.) Van rezet gomb és hibajelzés színes LED villogások. Ha már a vezérlő legalább az AC 230 V tápot megkapja a vezérlő 1,15 pontjain akkor teszteli is magát és villogásokból kiszámolható hogy mi baja van, vagy volt. A 24V DC-t nem értem, mert ez a szerkó direktben van rajt a 230 V-on és a ventillátor-olajszivattyú motor mágneskapcsoló is arról megy (látszólag) a 11. ponton. Külső retesz viszon van bőven, még a tápban is arról megy az 1. pontra is ez a vezérlő tápja. Ha nem boldogulsz ide is feltehetem a doksi kiválogatott részeit, de jó volna egy kis szakmai "ráfejelés" tekintve hogy  ez a munkád...... Feltételezem kolléga vagy?

coyote2

Az építő jellegű tanácsokat szívesen fogadom, a ráfejelés elkerülhetetlen a szakmában, segitseg, amit ezen a forumon kapok felbecsülhetetlen számomra. A kérdésedre a válasz néha már énsem tudom .


Sent from my Radar C110e using Tapatalk

coyote2

A villogás alacsony frekin volt zöld-piros 3szor, de mikor feltekertük az alajaratot 50-re megszünt. Mágneskapcsolo csavarhuzos  "behuzassal" elinditotta a motort, de gyujtani mar nem gyujtott.380 es220 a sorkapcsokon megvolt a gázégőnel. Mikor az első láng kapcsoloját elforditottam piroslampa kigyulladt, de nem gyujtott.

Sent from my Radar C110e using Tapatalk

coyote2

A kapcsolási rajzot megköszönném, hogy azért"képben" legyek vele de ha linket küldöd azt szivesen veszem.

Sent from my Radar C110e using Tapatalk