Mobilszárító probléma

Indította coyote2, 2015. október 25., 21:01:29 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

Simon Endre

A tisztesség szellemében felteszem privát levelezésünk kissé megvágott részleteit

Üdv ujdonsült fórumtárs!
Én egy nyugdíjas "műszaki" vagyok, foglalkoztam kazánautomatikákkal és még ki tudja mivel nem. A szárítóról nem derült ki hogy olajos vagy gázos mert a leírt Rielló és Sienmens vezérlők mást-mást sugalnak. A rezetelésről nem írtál, megpróbáltad egyálltalán és végülis tudnom kéne melyik vezérlővel működik (illetve nem működik?) Bocs a késői reagálás miatt egész nap dolgoztam (hibaelhárításon) viszont legaláb még néhány órát gép mellett töltök. Avezérlő kapcsolási (blokk) rajzát elküldöm, de csak a megfelelőt. A szárítóról megtaláltam az alig valamit mondó ismertetőt abból is próbálok valamit kihámozni. A retesz és vezérlő áramkörökre a segédletben csak utalások vannak a valóságos kiépítettséget fel kell derítened pontról pontra.
 
Coyoe2 írta
Szép jó estét, az esti emil nem gond késő estig fennt szoktam lenni, korán megyek itthonrol. A gondom annyi, hogy szégyen nem szégyen, de a vezérlővel nem boldogultam, egy retesz itt, egy lángőr az égőfejnél ott, van rajta mágnesszelep 3 is a gázolajkörben egyik tekercs sem huzott de  szikra sem volt a fejnél.
Bár a magam éveivel fiatal vok a szakmában szeretem csinálni, a kihivások miatt is, de a szakma "öregjeinek" utmutatása nélkül fejlődni nem nagyon lehet, mifelénk kevés van belőlük. Igy minden tanácsot szívesen fogadok!!!
Persze nem a megoldást kérem tálcán.
Ennyi ömlengés után az igazat megvallva elakadtam a hibánál.

Én küldtem:
A küldött kapcsolási rajz pont a megfelelő, tehát "olajos" a szárító. Azt írtad az összes tápellátás rendelkezésre áll és valószínű védelmi elemek nincsenek leoldva illetve bíztosíték sincs kiolvadva.Vissszaidézve korábbi infódat írtál relécseréről az nem véletlenül a kazánautomatikán belül volt, mert  ott lehet 24 V DC és ha az a reteszrelé akkor nem rezetelhehető és a belső tápgerinc sem kerül bekapcsolt állapotba, de ez csak feltételezés. A módszeres hibakeresésnél az automata (15.sz pontjához viszonyítva ) 1. pontjám kell 230 V-ot találni, ha ez nincs a hőmegfutás védelem kapcsolt le ez álltalában csak kézzel állítható vissza. Ha ott meg van táp a 8. ponton kell mérni, ha ott nincs fesz abban a körben lévő érzékelőket kell megvizsgálni ez viszon akármi is lehet mert a kazánvezérlő nem ír elő ilyen elemeket csak fogadja a körben lévő parancsadó jeleket, (ha van mit,) ellenben az oljmelegítő hőmérsékletét figyeli ami ha eddig megfelelő volt a környezeti hőmérséklettől , viszont mos hogy hideg van már nem engedélyezi az üzemet mert rá kell fűteni és ez nics beállítva vagy nem üzemképes. Ha az olajhőmérséklet megfelelő a 4. ponton mérhető 230 V és ez indulási feltétel. Ha a továbbiakban nem indul a berendezés és az 1. és az 5. ponton is feszültség van a kazánautomata hibás, (vagy nics rezetelve.) ha belső rezetgomb nem üzemképes  3. 15. pont rövidrezárásával is rezetelhetsz
Szia várom a fejleményeket !

Coyote2 válasza:
Üdvözletem, nem volt lehetőségem irni, a napokban.
Leszedve az égofej burkolatot egy kesztyü takarása alatt kettő billenokapcsolot talaltam miutan ramértem  a nullakapocs es az emlitett 1-es pontra a feszültseg meg volt. A kapcsolót átkapcsoltam majd vissza, nem csinalt semmit. Másnap elsőre elindult, azóta is megy. Úgy beszéltem meg a vezetővel, hogy a szaritások utan átnézzük alaposan, hatha meg lesz a hiba oka.

coyote2

Ha lefut a nagy száritás dömpig felrakom a kepeket ill. a hiba okozojat. Köszönet a segítségért Simon Endrének!

Sent from my Radar C110e using Tapatalk