Villanyszerelő Szakmai Fórum

Szakmai kérdések - válaszok => Erõsáram => A témát indította: coyote2 Dátum 2016. március 14., 20:58:48 DÉLUTÁN

Cím: Több komponensű takarmány keverő üzemi probléma
Írta: coyote2 Dátum 2016. március 14., 20:58:48 DÉLUTÁN
Üdv mindenkinek!
Egy takarmány keverő komponens összeállító motorja adja fel a leckét.
Elindul Y-ban,ajd átvált deltába, ezután beengedi a takarmanyt, amit egy Schneider vezérlő adagol. Megy, majd leesik a fordulat, utánna felpörög, majd rövid ido utan le esik ez igy megy mig a Mvk ki nem old. Ürites utan "szépen" üzemel. A moci 15kw-os megálláskor kattog a hátsó rész. A motor 45 fokban van a tengely felfele néz. A motorvedo 32A-os
Az átalakitas, mely decemberben volt, előtt a felső reszen volt a garatnak, most alulra tették. Tizen éves a moci, szerintem csapágyas lehet, baja eddig nem volt, de lehet-e más a probléma oka?

Sent from my Radar C110e using Tapatalk
Cím: Re:Több komponensű takarmány keverő üzemi probléma
Írta: coyote2 Dátum 2016. március 14., 21:04:18 DÉLUTÁN
A vezérlés része
Cím: Re:Több komponensű takarmány keverő üzemi probléma
Írta: coyote2 Dátum 2016. március 14., 21:22:21 DÉLUTÁN


masik fele

Sent from my Radar C110e using Tapatalk
Cím: Re:Több komponensű takarmány keverő üzemi probléma
Írta: Szelei Dátum 2016. március 14., 21:52:26 DÉLUTÁN
Mind a csapággyal mind annak a házával vagy a tengellyel is lehet gond. A beállt csapágy képes mind a tengelyt vagy a házat több mm. vastagon fel illetve ki marni. Ez után akár az állórészbe is bele érhet a forgórész mindent tönkre téve.

Javaslom mi hamarább inkább szedd szét. Olcsóbb csapágyazni, tengelyt vagy pajzsot javítani mint tekercseltetni!

Jó munkát.
Cím: Re:Több komponensű takarmány keverő üzemi probléma
Írta: Simon Endre Dátum 2016. március 14., 23:45:56 DÉLUTÁN
Sajna a motorról nincs fotó, mert jó lett volna látni. Lehet hogy fékes és az kattog megálláskor és annak egyéb baja is lehet. A kattogást okozhatja jelentős túlterhelés ami a motortengely csavarfogazású bemenetén (fogaskerekén) keletkezik, illetve szűnik meg leállításkor, ezt abból is gondolom, hogy terhelés nélkül mint írod simán megy. Azt is elfelejtetted közölni, hogy mi az adagolás kritériuma  idő, térfogat, tömeg ? Hát a vezérlőszekrény képérő nem sok derül ki, esetleg a berendezés neve típusa  ( ha sorozatgyártmány) többet mondott volna.
Cím: Re:Több komponensű takarmány keverő üzemi probléma
Írta: czapi Dátum 2016. március 15., 08:49:34 DÉLELŐTT
Üdv!

Érdekes a szekrény kialakítása is. Mintha elfogyott volna a csatorna az alja felé, és a pók vette volna át az irányítást.
A főkapcsolóról leágazó vezetékek száma is érdekes.

Ha jól látom van ott egy áramváltó is a csillag/delta alatt, mennyi a motor áramfelvétele?
Cím: Re:Több komponensű takarmány keverő üzemi probléma
Írta: coyote2 Dátum 2016. március 15., 15:24:58 DÉLUTÁN
Hát van gond rendesen, a belsejéhez nem nyultak, este megyek levenni a mocit. Készitek kepeket rola, viszek erositest, mert kicsit keves vok hozza egyedul.

Sent from my Radar C110e using Tapatalk
Cím: Re:Több komponensű takarmány keverő üzemi probléma
Írta: coyote2 Dátum 2016. március 18., 21:54:17 DÉLUTÁN
A moci árama üzemben 90 A is volt, fulladt, verte a motorvedot. Egyebkent sulyt mer, elsore szojával probaltuk 5 kgval. Egy adag 500kg

Sent from my Radar C110e using Tapatalk
Cím: Re:Több komponensű takarmány keverő üzemi probléma
Írta: coyote2 Dátum 2016. március 18., 21:55:26 DÉLUTÁN


Az uj kijelzője,

Sent from my Radar C110e using Tapatalk
Cím: Re:Több komponensű takarmány keverő üzemi probléma
Írta: coyote2 Dátum 2016. március 18., 21:56:54 DÉLUTÁN
A moci reduktor 15Kw.

Sent from my Radar C110e using Tapatalk
Cím: Re:Több komponensű takarmány keverő üzemi probléma
Írta: Simon Endre Dátum 2016. március 18., 23:51:39 DÉLUTÁN
Amennyiben a tároló hombár közvetlen csatlakozik a csigára semmi csoda nincs a túlterhelésben, mert a csiga teljes keresztmetszetében szállít és iszonyú falsúrlódás is lehet. Közvetlen csatlakoztatást csak kis sűrüségű ömlesztett anyagoknál szabad csinálni, ide minimum egy ferdelemezes súber, kúpos blende, vagy egy cellás adagoló kellene természetesen reteszelve. Nézz utána a malomipari kézikönyvben! Sajnos a frekiváltó sem segít mer igy "direkbe" csatlakoztatva a nagy nyomatékigény miatt az is "beszólna" főleg alacsony fordulaton. Nálunk Magyarországon a reduktor neve hajtómű, feltételezem hogy hajtóműves motorról van szó. A reduktor gázipari eszköz (nyomáscsökkentő) és régebben a feszülségcsökkentő transzformátort nevezték így, ma már ez a megnevezés nem használatos. A súly (tömeg) mérés feltételezem a csiga után van és azt is hogy egyéb komponensek is ott vannak "összehozva".
Cím: Re:Több komponensű takarmány keverő üzemi probléma
Írta: coyote2 Dátum 2016. március 20., 22:47:03 DÉLUTÁN
A darálogaratja 500kg termenyt fogad, a vezerlon mutatja mennyi van benne, negy behordocsiga adja komponenseket. Mikor ujra kimentem uj rosta es kalapacs fogadott, motort osszeraktam, inditas. 5 kg szoja megsem kottyant neki, a kalapacs a moci tengelyen van elhelyezve. Egy kis csiga adagolja a garatbol a termenyt be a daraloba, onnan csigaval a keverobe, ahol a plusz adalek megy bele, majd ki csigaval a zsakolohoz, vagy a tároloba. Teli puttonynal, mar 44 A áram felvetel kolompolassal tarkitva, gep megallit szetszed, a kalapacs belevert a rostaba. Okat nem lattuk, a tavolsag a kalapacs-rosta kozt kb 2cm. Visszarak elindit. Ijra ezt csinalja. Egy kicsomagolatlan moci vart minket amit a telepvezeto hozott. Csereljuk at arra. Nehezen de meg lett osszerak elinditt uresen jaratuk jo ideig, majd szojat kapott.  Ezutan ra a termeny, 33Avett fel es kolompolt,  lenyeg az, hogy utanna automata mod nem indult el, igy masnap indult akkor vmi csoda folytan ment az automata mod, a kolompolas meg megvolt, majd a freki valton kellett allitani 30Hz-re igy lassaban, de 16A-rel elketyeg a masina, hogy a tobb ezer joszag falatozni tudjon. A kivitelezok hetfore igertek magukat.

Sent from my Radar C110e using Tapatalk
Cím: Re:Több komponensű takarmány keverő üzemi probléma
Írta: coyote2 Dátum 2016. április 13., 14:11:12 DÉLUTÁN
A történet "befejező" része az hogy, kivitelező kivonult megállapotották, hogy a rosta eltud fordulni, a terménypor a rosta kettő széleközé beszorult, igy a kalapácsok nem 100%-on dolgoztak. Vmit hegesztettek a tartoknal, majd lás csodát 24A-es áramfelvételre beállt a motor és egyenletesen dolgozik azota is.

Sent from my Radar C110e using Tapatalk
Cím: Re:Több komponensű takarmány keverő üzemi probléma
Írta: Simon Endre Dátum 2016. április 14., 06:56:23 DÉLELŐTT
Hát a sikeres megoldáshoz sok szerencsét kívánok, de megszédültem a sok fogalomzavartól, mert dolgoztam néhány keverő, aprító, kiszerelő, berendezéssel, de hogy a kalapácsos darálót összeállítónak nevezzék  és egy feltehetőleg programozható elektronikus mérleg a gyártója nevével legyen azonosítva ez új számomra. Nagyon finoman szólva meg lettem tévesztve, mert számomra az összeállító valami adagoló gépet (gépegységet) jelen, esetünkben adagoló csigát vagy csigákat no meg egy mixert (keverőt). Te miféle nyelvi környezetben élsz ?
Cím: Re:Több komponensű takarmány keverő üzemi probléma
Írta: coyote2 Dátum 2016. április 14., 07:33:09 DÉLELŐTT


Sent from my Radar C110e using Tapatalk
Cím: Re:Több komponensű takarmány keverő üzemi probléma
Írta: coyote2 Dátum 2016. április 14., 08:12:23 DÉLELŐTT
Visszanézve az irományaim tényleg érdekesre sikeredte néhol, bocs ha megtévesztett vkit.
A lényeg hogy a buzat, szojat...stb csigák hordják a daráló feletti sulymérős "puttony"?-ba, onnan szintén egy kis csiga hordja be a daraloba. A daralo also részén szintén csiga tovabbitja a mar ledaralt terményt egy keverőbe(itt adják hozzá kézzel a vitamint...stb) jol megkeverik, majd szintén csiga hordja ki a tároloba, ahonnan zsákokba toltik. A motoron tényleg Reduktor felirat diszeleg.

Sent from my Radar C110e using Tapatalk
Cím: Re:Több komponensű takarmány keverő üzemi probléma
Írta: Simon Endre Dátum 2016. április 14., 10:55:26 DÉLELŐTT
Nagyon köszönöm a tisztességes nem sértődős ragálás, úgy gondolom a szakmai és temetikai érthetőség mások számára is fontos és jó hogy ezt szóvá tesszük, viszont én megkövetlek, mert a kereső ugyancsak felhozott csaknem 1:1 arányba gázipari és gépészeti  reduktorokat ezek természetesen hajtóművek és bizony villanymotoros is van köztük. Ami viszont meglepett néhány kerskedelmi cég a csengőreduktort is napirenden tartja ez igy szépen besorolt a vízóra, villanyóra, kilométeróra, stb. sorába. Erről többet egy szavam sincs győzött a közmegyezés.
Cím: Re:Több komponensű takarmány keverő üzemi probléma
Írta: coyote2 Dátum 2016. április 14., 20:34:40 DÉLUTÁN
Az építő jellegű kritikát jó néven veszem!

Sent from my Radar C110e using Tapatalk
Cím: Re:Több komponensű takarmány keverő üzemi probléma
Írta: coyote2 Dátum 2018. október 30., 21:32:55 DÉLUTÁN
A sors ismét úgy hozta, hogy a daráló beadta az unalmast,
Az érintő képernyő fekete pedig az előbb még ment mondattal fogadott a kezelő.
Kb 2 éve hasonló hibát mutatott, akkor a daráló tetején lévő optikai érzékelő vezetéke volt megragva, igaz a legutolsó volt amit megnéztem, a sérült részeket kijavítottam, ment is mostanáig.
A fázisok megvoltak, a biztonsági trafó jó volt, így gondoltam ismét egerke adott melót. Végig néztem a komponensek színt érzékelőit, semmi sérülés. Akkor maradt a kikötogetés egyesével. Az egyik komponensé halt meg, persze az is a legutolsó volt amit megnéztem. Elindult a daráló így boldogság volt mindannyiunk számára.

Tapatalkkal küldve az én VFD 610 eszközömről