Frekvenciaváltók alkalmazása a hajtástechnikában

Indította JUVILL, 2012. november 02., 22:52:38 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

Szirty

Helló freki.váltó!

Idézetet írta: freki.váltó Dátum 2012. december 27., 17:24:44 DÉLUTÁN
Igaz azt is írja,hogy ha nincs árnyékolt vezeték akkor fémcsőben kell a vezetéket behúzni.A maximális vezetékhossz a váltótól a motorig 1 m.

A működéshez nem elengedhetetlen a szűrők és az árnyékolt kábel (vagy fémcső) használata, de a hálózatszennyezésre és rádiófrekvenciás zavarokra vonatkozó előírások miatt azt írják ezeket kell használni. Az árnyékolt motorkábel használata erősen ajánlott.
A motorkábel maximális hosszát (a frekvenciaváltó kimenetén alkalmazott külön szűrő nélkül) 50m-ben maximálják, ha a PWM vivőfrekvencia 10kHz, 100m-ben ha 7.5kHz és 100m-ben ha 5kHz.
(A motorkábel hossza a kúszóáramok miatt van korlátozva)

Ui.: A V1000-ben nincs fékező ellenállás. a V1000-ben fék chopper áramkör van a DC körön, ami lehetővé teszi a fékező ellenállás használatát (az utóbit a készülék nem tartalmazza). A fék chopper áramkört nem tartalmazó típusokra nem lehet fékező ellenállást kötni.

freki.váltó

Köszönöm szépen a hasznos információkat .Mindenkinek szép napot és Boldog Új Évet Kívánok!

freki.váltó

Sziasztok.Ismét a segítségeteket szeretném kérni.A meglévő freki.váltót szeretném dobozba szerelni.Nem tudom,hogy jó-e a műanyag doboz vagy csináljak fémből?A legfontosabb viszont az,hogy a dobozra szerelt kapcsolókkal szeretném irányítani a beprogramozott freki.váltót.Szeretnék bekötni egy stop gombot egy billenőkapcsolót a 220v-nak és egy karos kapcsolót amivel a váltót kapcsolnám.A kérdésem az lenne,hogy akkor ezt a kapcsolót hova kell kötni? Van 4 digitális bemenet meg 1 analóg bemenet,viszont be van kötve egy külső potméter is.Válaszokat előre is köszönöm.Üdv.

freki.váltó

Üdv.Egy kis segítséget szeretnék kérni.Vettem egy használt 220/380v 370w-os villanymotort.A motornak 6 kivezetése van de az egyik oldalon a 3 szál egybe van kötve.A másik 3 szál egy csokiba van bekötve.Az a bibi,hogy nekem ezt a motort deltába kellene kötnöm mert a freki.váltóhoz kellene.A kérdésem az,hogy mindegy melyik szálat hova kötöm vagy ki kell mérni valamit?Úgy értem,hogy egyik sort ahogy most van bekötném és vele szemben a másik 3 szálat.De hogy kell bekötni,hogy ne legyen gond?
A másik kérdésem az lenne,hogy miként lehet kimérni a motor teljesítményét ha nincs adattábla?Próbáltam már utána nézni itt ezen a fórumon is de nem találtam leírást róla.Vagy nem jól kerestem.A segítséget előre is köszönöm.

Szirty

Helló freki.váltó!

Idézetet írta: freki.váltó Dátum 2013. január 09., 13:41:06 DÉLUTÁN
A motornak 6 kivezetése van de az egyik oldalon a 3 szál egybe van kötve.A másik 3 szál egy csokiba van bekötve.Az a bibi,hogy nekem ezt a motort deltába kellene kötnöm mert a freki.váltóhoz kellene.A kérdésem az,hogy mindegy melyik szálat hova kötöm vagy ki kell mérni valamit?Úgy értem,hogy egyik sort ahogy most van bekötném és vele szemben a másik 3 szálat.De hogy kell bekötni,hogy ne legyen gond?

A tekercsek "elhelyezkedése" a gyári kapocslécen ilyen:
Csatolt képen.

A bal oldali ábrának megfelelően kell bekötnöd a tekercseket. A tekercsek végeit nme cserélheted fel (legfeljebb ha mindet felcseréled).
vagyis az U1 és U2 egymással nem cserélhető fel, mert a tekercs kezdete és vége sem közömbös.
Ha azzal a csillag kötéssel működött a motor, akkor biztos, hogy a csillagpontban (ahol a 3 vezeték van egyben) az egymásnak megfelelő tekercsvégek vannak, nevezzük ezeket 2-es tekercsvégeknek (U2, V2, W2) Az U2 kivezetés párja az U1, a V2 párja a V1, W2 párja a W1 értelemszerűen.
Ezután az ábrának megfelelően bekötöd:
L1 = U1-W2
L2 = V1-U2
L3 = W1-V2

Szirty

Helló freki.váltó!

Idézetet írta: freki.váltó Dátum 2013. január 09., 13:25:48 DÉLUTÁN
A kérdésem az lenne,hogy akkor ezt a kapcsolót hova kell kötni? Van 4 digitális bemenet meg 1 analóg bemenet,viszont be van kötve egy külső potméter is.Válaszokat előre is köszönöm.Üdv.

Milyen frekvenciaváltóról van szó?
Végigolvastam a topicban az összes hozzászólásodat, de számomra ez nem derült ki. Csak az, hogy többféle gyártó, típus és teljesítmény is is szóba került.

czapi

Idézetet írta: freki.váltó Dátum 2013. január 09., 13:25:48 DÉLUTÁN
Sziasztok.Ismét a segítségeteket szeretném kérni.A meglévő freki.váltót szeretném dobozba szerelni.Nem tudom,hogy jó-e a műanyag doboz vagy csináljak fémből?A legfontosabb viszont az,hogy a dobozra szerelt kapcsolókkal szeretném irányítani a beprogramozott freki.váltót.Szeretnék bekötni egy stop gombot egy billenőkapcsolót a 220v-nak és egy karos kapcsolót amivel a váltót kapcsolnám.A kérdésem az lenne,hogy akkor ezt a kapcsolót hova kell kötni? Van 4 digitális bemenet meg 1 analóg bemenet,viszont be van kötve egy külső potméter is.Válaszokat előre is köszönöm.Üdv.

A bekötést valahogy így kellene:

freki.váltó

A freki.váltó típusa J1000 750w-os.

Üzenet összefûzve: 2013. január 09., 18:25:16 DÉLUTÁN

Nagyon köszönöm a segítséget.Üdv.

balzsi

Idézetet írta: freki.váltó Dátum 2013. január 09., 13:41:06 DÉLUTÁN
Üdv.Egy kis segítséget szeretnék kérni.Vettem egy használt 220/380v 370w-os villanymotort.A motornak 6 kivezetése van de az egyik oldalon a 3 szál egybe van kötve.A másik 3 szál egy csokiba van bekötve.Az a bibi,hogy nekem ezt a motort deltába kellene kötnöm mert a freki.váltóhoz kellene.A kérdésem az,hogy mindegy melyik szálat hova kötöm vagy ki kell mérni valamit?Úgy értem,hogy egyik sort ahogy most van bekötném és vele szemben a másik 3 szálat.De hogy kell bekötni,hogy ne legyen gond?
A másik kérdésem az lenne,hogy miként lehet kimérni a motor teljesítményét ha nincs adattábla?Próbáltam már utána nézni itt ezen a fórumon is de nem találtam leírást róla.Vagy nem jól kerestem.A segítséget előre is köszönöm.

Szirty megadta a választ a bekötéssel kapcsolatban, csak a párosítás maradt el. Szerintem, ha szétbontod a hármas összekötést és ellenállás méréssel megkeresed a csokis bekötéseknek a párjait, akkor már tudod alkalmazni Szirty delta kapcsolás rajzát. Tudomásom szerint beméréssel nem tudod megállapítani a teljesítményt. A szakemberek majd pontosítják a hozzászólásomat.

Szirty

Üdv freki.váltó!

Idézetet írta: freki.váltó Dátum 2013. január 09., 18:12:50 DÉLUTÁN
A freki.váltó típusa J1000 750w-os.

Szóval Omrpn (Yaskawa)...
Szerintem az indításhoz és leállításhoz vagy használ csak kapcsolót (bekapcsolod megy, kikapcsolod megáll) vagy csak gombot (egyik indít másik leállít).
(czapi kolléga be is mutatta a két nyomógombos változatot)