Túlfeszültség probléma

Indította Gbr1976, 2021. november 22., 18:28:26 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

Gbr1976

Kedves Szakértők!

Sajnos már egy jó ideje küzdök az alábbi problémával és eddig két villanyszerelő két külön megoldást javasolt. Abban a reményben írok, hátha Nektek van tippetek arra, hogy melyik irányba lenne érdemes elindulni. Előre is elnézést, ha nagyon szakmaitlan lennék, de abszolút laikus vagyok a témában. A probléma a következő:

Adott egy aglomerációs (hirtelen megnőtt népességű) kis település, ahol az Eon szolgáltatja az áramot. Amikor beköltöztem (újépítés), akkor az volt a legnagyobb baj, hogy hétvégén, illetve ha ment egy nagyobb fogyasztó, a lakásban vibráltak a lámpák. Ezt egy villanyszerelő kimérte, illetve az Eon is elismerte, hogy túl alacsony feszültséget kapok. Rengeteg levélváltás és huzavona után átkötöttek egy másik fázisra, így ez a jelenség már kevésbé tapasztalható, viszont most havonta néhány alakalommal (4-5x) teljesen véletlenszerűen leold a FI relé (éjszaka, napközben, bármikor). Ez csak azóta van, hogy másik fázisra kötöttek át, előtte ilyen probléma nem volt. Kijött egy érintésvédelmi felülvizsgáló szakember, ő azt mondta, hogy most pedig néha nagyobb feszültséget kapok mint 230v és ezért kapcsol le. Az ő megoldási javaslata az volt, hogy vásároljak jobb minőségű FI relét (jelenleg Schrack van benne).
Egy kis netes utánajárást követően rátaláltam a túlfeszültség levezetőkre, de sajnos nem tudom, hogy ebben a problémában segítenének-e és ha igen, akkor pontosan milyet kellene venni. Egy másik villanyszerelő azt mondta, hogy működhet a dolog és hogy a FI relé cseréje "hülyeség".

Szóval a kérdésem az lenne, hogy van-e bárkinek bármilyen tippje arra, hogy szakszerűen hogyan lehetne orvosolni ezt bosszantó hibát?

Előre is köszönöm!

S/K

Üdvözlet!