mekkora a tűréshatár??

Indította Gyurmaúr(fi-relé), 2015. június 23., 19:33:47 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

Könyves Kálmán

No problem. Szerintem jobb is, ha nem csak a konkrét problémákról beszélgetünk, hanem a többiről is, amiket magukkal hoznak, vagy szoros összefüggésben vannak velük. Ja, én pedig azért akadtam bele a felülvizsgálósdis témába, mert őszre pont egy ilyen EBF tanfolyam lesz a "büntetésem"

czapi

Idézetet írta: Szirty Dátum 2015. június 27., 09:30:45 DÉLELŐTT
Hlló czapi!

Idézetet írta: czapi Dátum 2015. június 27., 07:05:36 DÉLELŐTT
Felülvizsgálat után lehet egyből  cserélni a megfelelő értékűre, és a csere szerintem a kivitelező költsége.

Milyen felülvizsgálót érdekel a motorvédő aktuális értéke?

Téged? Elmégy felülvizsgálni és megnézed a daráló motor adattábláját, lebontod a szekrény/doboz elejét és leolvasod a motorvédő értékét?

Mit teszel ha az illető helyen nem egy daráló van, hanem száznegyven villanymotor, némelyiken adattábla sincs, vagy épp leolvashatatlan, mert centi vastag olajsár ül rajta vagy épp "lekopott" a legutóbbi daruzásnál amikor véletlenül érintőt vett a betonpilléren?

Mit teszel ha a motor adattábláját nem hogy leolvasni nem lehet, de magát a motort megközelíteni sem, csak darus szerelő kosárból, mert 22 méter magasan van? Megnézed a villamos áramút tervben hogy milyen motor van belerajzolva és abból indulsz ki? És mi van ha azóta már a motort nagyobbra cserélték a motorvédőjével együtt csak épp nem szerepel a rajzban, mert aki csinálta már nem is dolgozik ott? Akkor mi a teendő?

Mit teszel ha egy motornak a motorvédőjét nem tudod leolvasni mert nincs neki? Pl. mert a motort beépített hővédelem védi vagy egy szervóhajtás motorját nézd éppen amiből van száz különböző? Azzal nem törődsz, mert nem tartozik a felülvizsgáló hatáskörébe, de ha van és eltér akkor irgum-burgum? Nagyobb motorvédőtől leéghet a gyártelep, szervóhajtástól nem? Vagy megtanulod az adott hajtásvezérlőt seperc alatt és megnézed mely paraméterek korlátozzák a motor áramot és azokat a paramétereket nézegeted ilyenkor?

Mit teszel ha a motorvédő értéktartománya teljesen megfelel a motor névleges áramának csak éppen csutkára tekerte a kezelő, mert "nekem ne bassza ki még egyszer"? Felírod a jegyzőkönyvbe mint hiányosság?

Üdv!

A karbantartóknak illene legalább egy Excel táblában vezetni a rájuk bízott motorok adatait.
A kérdéseid alapján ez(ek) a munkahely(ek) elég elhanyagolt állapotban lehetnek. Valószínű a felelős vezető se hív/hívott EBF felülvizsgálót soha.
Szerintem fogalma sincs a felelősségéről egy hatósági ellenőrzés, vagy ami a legrosszabb, egy tűzeset vizsgálata után.

tothgyula

Kedves Czapi!
Osztom a véleményed. Alátámasztom ezt azzal, hogy a 14/2004.(IV.19.)FMM r.5§-a előírja: "A munkáltató gondoskodik az időszakos ellenőrző felülvizsgálat megbízott személy általi elvégzéséről."Továbbáa 15§. "A munkáltató megteszi a szükséges karbantartási intézkedéseket annak biztosítására, hogy a munkaeszköz teljes élettartama alatt feleljen meg az egészségetnem veszélyeztető és BIZTONSÁGOS munkavégzés követelményeinek."
17.§. "mind az üzemszerű körülmények, mind meghibásodás esetén biztosítható legyen a munkavállalók és a munkavégzés hatókörében tartózkodók védelme az áramütés ellen."
Ez jogszabály előírása, tehát kötelező! Nemcsak ajánlott mint a szabványok.
Mondhatjátok, hogy nem a földön járok, mivel más a gyakorlati élet. Tudom, mert 30éve felülvizsgálok is.
Itt van még az MSZ10900:2009 szabványnak a szúrópróbára vonatkozó előírása. Én felülvizsgálat alkalmából kiválasztom a legolajosabb, koszosabb motort, kapcsolót a kísérő kolléga megtisztítja  egy kicsit és megnézem az adattáblát. Ha nincs az is hiba! Nem ragozom tovább, de legyünk szakszerűek és precízek.
Üdv: TothGyula. felülvizsgáló.