Emelõgépek biztonságtechnikája, villamos szerelése

Indította JUVILL, 2012. október 20., 17:57:19 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

faxelektro


faxelektro

A rajzon barna meg kék van míg a képen kettő darab kék van.

Simon Endre

Igen a betük szineket azonosítanak a köldött fotó most jobbak lettek viszont  az iránykapcsoló számozása érthetetlen ha nincs hozzárendelve a  fel és a le irány. Nézd meg a vészkapcsoló mindkét érintkezősora a számozásnak megfelelően 1-2 nyitó és a 3-4 záró-e valóban ennek ugyanis nincs értelme csak a kétsarkú bontónak. Az iránykapcsoló mindenképp hibás, ha az 5-6  folyamatos zárás fennáll az vagy széttesett vagy összesült. Lényegében nem is kellene kétsarkú billenőkapcsoló, mint ahogy a kétsarkó (bontó) vészkapcsoló is felesleges, mert a motorra az egyik hálózati oldal közvetlenül rá van kötve. Válaszolni csak későn este tudok, napközben nem leszek sz. gép közelben.

faxelektro

Újból átnéztem a rajzot és bekötöttem figyelmesebben és működik le-fel csak annyi a gond mikor fent van a kampó és a vészkapcsoló meg állítja a motor zúg mint amikor fékez.Ha lefele indítom akkor is csak zúg meg fékez majd ha meg rándítom a kötelet a vészkapcsoló kiold normálisan működik le-fel mindaddig amíg a vészkapcsoló újból ki nem kapcsol Az előbbi műtétet megcsinálom és újból működik le---fel. Lehetséges,hogy az a beragadt kontakt okozza ? 

Simon Endre

Módosítottam a rajzot ami nem szerepel rajta azt el is hagyhatod a hibás kapcsoló oldalra sincs szükség. A vészkapcsoló egyik oldala is tulajdonképpen szükségtelen csak a vezetékezést így nem kell átalakítani (nagyon) a kondi kék-kék-sága huzalösszekötője is felesleges, helyére jön a kábel barna ere.

faxelektro

Köszi Endre
                 Holnap megpróbálom
                                                  Jó éjszakát

faxelektro

KÖSZ A SEGÍTSÉGET
                                A MÁSODIK RAJZ SZERINT TÖKÉLETESEN MŰKÖDIK.