Kocsibeálló villamos hálózata

Indította petike199600, 2012. november 05., 19:19:30 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

petike199600

Gyurmaúr! Először is köszönöm a válaszod! A 4x18W-os lámpatestet akkor úgy látszik el kell felejtenem. Ebből a 2x36W-os lámpatestből hány darab kéne? Gondolom kettő nem elég. Az a bajom ezekkel hogy elég drágák. A behajtónál én is LED reflektorra gondoltam. 

Üzenet összefûzve: 2014. január 21., 08:43:21 DÉLELŐTT

Teszek fel egy rajzot.
Így gondoltad?

Szelei

Ha nem szerelsz akkor igen.

Nálam a kocsi elején és a hátuljánál is van egy egy 1 x 36 W-os cső a javításokhoz. :)

petike199600

Köszönöm a választ Szelei úr!
Egyébként még egy kicsit térjünk már vissza ehhez a 4x18W-os lámpához. Ha a beállónak az elejére és a végére is teszek 1-et akkor az az ablakokon át még a kocsiba is adna fényt nem?

nyaki

Ahogy a többiek is mondották, felejtsd el azt a 4x18W-osat.
Ahogy Szelei kolléga is említette célszerű a beálló két végére is helyezni pilácsot úgy hogy felnyitott gépháztetőnél és csomagtartónál bevilágítson és Te ne nagyon árnyékoljál neki.
Én mindenképpen az 1x58W-os min. IP54-es armatúrákat részesíteném előnyben. Kettőt a beálló közepére két szélre, a másik kettőt az előbb említetten. A refi felbiggyesztése a beálló gerendájára nem szerencsés, mivel a kaputok 7,5m-re van és olyan alacsonyan lesz a fénykéve, hogy a vezető szeme kifog tőle folyni. Ehelyett 2db állólámpa max. 1,2m-es a bejáró két oldalára megfelezve a bejárat hosszát.
A kapunyitó gombnyomására működő lámpákat én is kultiválom, csak a lámpavezérlés lesz egy kicsit bonyolultabb, a garázskapunyitóénál.

Gyurmaúr(fi-relé)

petike, ha nem ragaszkodsz a zsírpapírba csomagolt, bótba vett armatúrához, hanem lecheckolod a vatera, jófogás, expressz triumvirátust, ott egész biztosan találsz akár még az általam említett EMIKA "classicot" is. Hidd el, jobban jársz ezzel, mint egy beltérre tervezett tükrös-rácsos, vagy prizmás búrás  -ezért hamar elszennyeződő burás- armatúrával. Célszerű úgy elhelyezni, hogy az első-hátsó szélvédők előtt/után, tehát a motorház, illetve a csomagtartó felett legyenek, hiszen ebben az esetben nem lesz szükséged stecklámpára, illetve mindent megtalálsz a "limó" csomagtartójának mélyén is...  8)

petike199600

Köszönöm a válaszokat!
Akkor most már végleg lemondok a 4x18W-ról. Megfogadom a tanácsotokat. Teszek fel egy rajzot. Nézzétek át, hogy így gondoltátok-e.
Amelyik kapcsolóhoz odatettem egy "m." betűt az mozgásérzékelőt jelent. Amelyiknél nincs az sima egysarkú kapcsoló.
Mivel nincsen sok pénzem, ezért úgy tervezem, hogy csak kettő lámpatestet fogok megvenni és a másik kettő lámpatestnek csak a csövet és a kábelt viszem oda. Úgyhogy választanom kell, hogy melyiket csináljam előbb. Kérlek titeket hogy adjatok tanácsot hogy melyik kettő lámpatestet szereljem fel előbb. A kocsibeálló elején és hátulján lévőket vagy a közepén lévő kettő szélső lámpatest legyen előbb?
Köszönöm a válaszokat!

nyaki


petike199600

Köszönöm a választ nyaki!
Észrevettem, hogy az előző hozzászólásomból a rajz lemaradt úgyhogy azt most mellékelem.
Nyaki! Nem kekeckedni akarok de én a középső kettő lámpára szavazok mert az első és hátsó lámpákat külön kézi kapcsolóval szeretném kapcsolni, de viszont ha beállok a kocsival akkor automatikusan kapcsoljon fel egy általános világítás. Erre szerintem a 2db 2x36W-os lámpatest bőven megfelel. Esetleg valaki letud erről beszélni? Meghallgatok bárkit és szívesen veszem az ötleteket.
Köszönöm szépen még egyszer nyaki!

Novill

Petike! Cifrázhatod dupla alternatív kapcsolóval és mozgás érzékelővel is. Be és kikapcsolt állapot, kéz és automatikus üzemmóddal. Mert jó amikor a kocsi beáll akkor automatikusan felkapcsolódik sötétben, de ha akarod akkor működik  be és kikapcsolt funkcióval is.

Marton

Idézetet írta: petike199600 Dátum 2014. január 22., 12:57:43 DÉLUTÁN
Erre szerintem a 2db 2x36W-os lámpatest bőven megfelel. Esetleg valaki letud erről beszélni? Meghallgatok bárkit és szívesen veszem az ötleteket.
Szerintem 2x36W ki-be szálláshoz túl sok. Ilyen fénynél már szerelni is lehet.
Nekem egy db, kb. 1W-os LED világít a sofőr ajtónál (másik oldalt nincs is hely ki-be szálláshoz). Ez automatikusan kapcsolódik az ajtónyitással.  Az udvari világítást viszont a kapu vezérlő biztosítja alkonykapcsolós kombinálással, tehát csak sötétben kapcsolódik fel.
Sok megoldás lehetséges, milyen a környezet, helyszín, hálózat (elektronika) kialakítása.