Sodrott és tömör vezeték összekötése

Indította nova, 2018. február 23., 18:17:30 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

Simon Endre

A forrasztott kötésekhez a gépkocsi ipar nagyon szélsőségesen viszonyul. A rezgésnek kitett helyeken a forrasztás kfejezetten veszélyes, mert a forrasztás határán  törési góc alakul ki a megváltozott kristályszerkezet miatt, ugyanakkor a gépkocsi elektronika kötéseiben még a nagyáramú csatlakozási pontokon is ezerszámra van forrasztás. (Nézz bele egy dugaszolható relébe!) A forrasztások korai kiváltottja a rezgéseknek kitett mágnestekercsek, kismegszakítók, gépekben alkalmazott kézikapcsolóknál lévő csatlakozásponton voltak  a csúszósaruk és érvéghüvelyekkel csaknem egyidőbeni megjelenésével. Evvel ellentétben pl. a számítógépek tápjában, fr váltókban és egyéb elektronikai gyártmányokban fenntartás nélkül forrasztanak még a PE pontokon is. Az ónforrasztal "feljavított" NYÁK lap elképzelhetetlen pl. egy PC tápban. Új irányzat nálam az "occo" kiselosztókban eredeti PE  és nulla sineknél az eredeti, sajnos alumínium vezetékeket megreformálni flexi rézre, mert a sinek anyaga nem kopatibilis az aluval és a jelentős áramu vezetékek pár hónapon belül kiégnek. Az átmenethez hosszu madzsetta nélküli érvéghüvelyt alkalmazok "alupasztával" feltölve  és nagyon gondos zsugorcsöves lezárást. A régi ügyfeleimnék ahol nem így szereltem alkalomadtán még  a bukta előtt átszerelek (garanciában.) Korábban ahol a leágazásszám vagy a rögzítésmód miatt nem az eredeti sínt használtam nincs hiba, mint ahogy a kalapsínes szerelvények alkalmas ötvözetből készült csatlakozáspontjain sem, amelyeknél még érvéghüvelyt sem préseltem fel.