Egygombos működtetés

Indította Simon Endre, 2014. január 14., 01:14:17 DÉLELŐTT

Előző téma - Következő téma

Szirty

Kedves Szelei!

Idézetet írta: Szelei Dátum 2014. január 15., 19:41:18 DÉLUTÁN
Kedves Szity.

Lehet számodra bagatellizálás, de igenis vannak esetek, amikor egy gép indítása igen is veszélyforrás! Ha nem látni a gép, berendezés minden oldalát ahol forgó, mozgó alkatrészek érinthetők.

Nagyon meredeken félreértettél!
A lehető legkisebb mértékben sem erről szólt az amit írtam!

IdézNekem ez a véleményem az egy gombos indításról.

Igen, de amit írtál nem az egy gombos, hanem általában az indításról szól.

Véleményem szerint az egy gombos indítás/leállítás legnagyobb vagy épp egyetlen hátránya az, amit czapi fórumtárs is érintett: nevezetesen ez a megoldás bizonyos esetben növelheti a nem szándékolt indítás esélyét a külön start/stop gombos megoldással szemben.
De ez is attól függ hogyan van kivitelezve.

A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy: Nagy üzem, sok gép, zaj. A kezelő odamegy egy géphez, amiről azt hiszi, hogy üzemel és le akarja állítani. Megnyomja a start/stop gombot, amivel a gépet elindítja...

Én is alkalmaztam már ilyen start/stop gombos megoldást. Az egyrészt világítós nyomógomb volt, így a gomb lámpája jelezte a gép pillanatnyi állapotát (üzemel vagy nem). Az indítás pedig úgy működött, hogy ha a gombot nyomva tartotta 3 másodpercig, akkor elindult. Ha a gomb megnyomásakor üzemelt, akkor azonnal leállt.
Így a fenti példában leírt véletlen indítás ki volt zárva.

farirudi

Üdv
Lehet, hogy célravezető volna egy egyszerű, kompakt PLC-t (pl. Schneider Elecric) beépíteni. Szerintem ezt a vezérlési problémát (egy gombos ki-be kapcs., YD időzítés, vészleállítás, reteszelés) megoldaná. A programozása viszonylat egyszerű és az ára is megfizethető.

Simon Endre

Jónapot fórumtársak!
Hallott már valaki bányai szállítószalagról. amenyen ember is szállítható, mert azon egyköteles vezérlés van és nem tiltották még be. Valószínüleg nem volt rá ok (vagy precedens,) igaz a kötél ésszerűen úgy kordinált, hogy az elindítás és leállítás iránya a kivánatos mozgást imitálja.  A régi felvonókon is volt a fülkén átvezetett vezérlőrúd ez lehetett volha akár kötél is. A nagygombos, ( most már tudom hivatalos nevén durvakezes nyomógombok) használatát pedig egyenesen szorgalmazzák főleg kétkezes indításnál. Amikor csiszológép balesetem volt, (a kesztyű húzta be a kezemet a korong és a munkadarab közé) jó lett volna egy lábbal vagy térdel megnyomható "nagygomb" mert a szabad kezem sajnos "rossz oldalon volt" A motor végül is a hőkioldó állította le.