Lakókocsik, büfé kocsik érintésvédelmi felülvizsgálata

Indította Novill, 2018. február 21., 11:02:58 DÉLELŐTT

Előző téma - Következő téma

nyaki

"Tulajdonképpen ez érdekelne , mennyire változtatja meg a védővezetőbe beiktatott dióda a lekapcsolást?"

Az antiparallel diódasor kb. 1,4V-al megemeli a védővezető potenciálját, ami azt jelenti, hogy a csónak-víz-föld-üzemi földelő vonalon keletkező hibaáram által létrehozott hibafeszültség szintjét ennyivel emeli meg. Nyilván ennek az értékét a helyi viszonyokkal összhangban, fajlagos vezetőképesség számítással kell igazolni. A csónakban tartózkodókra nézve ez a potenciálemelkedés annyira minimális, hogy az áramvédő-kapcsoló működését még nem befolyásolja, de pont elég lehet ahhoz, hogy a csónakban található fakadó fogyasztók gyakorta hibás tömítéseiből adódó hibaáramok, ne oldják le és az üzembiztonság fennmaradhasson.
Az is kétségtelen tény, hogy a védővezetőbe nem lehet semmilyen kapcsolókészüléket beiktatni, annak folytonosnak kell lenni, azonban az antiparallel dióda galvanikus szempontból folytonosnak tekinthető.
Az elv hasonló lehet, mint a földelt erősítők esetén, a néhány ohmos ellenállás beiktatása a sasszi és a védővezető közé, a földhurok kialakulásának megakadályozása céljából.
Szerintem.  ::)

zoli_varga

Tisztelt Kollégák!

Lakókocsinál 4mm² PE összekötő vezetéket ír a szabvány. A dugaljak és készülékek PE kapcsára is akkora vezetővel kell csatlakozni?
Ha nem megfelelő keresztmetszetű a védővezető akkor a javítás határidejére mi lenne a javaslat?

Köszönöm

tothgyula

A 4mm2-es keresztmetszet a szabadon szerelt védővezetőre vonatkozik. Dugaljaknál, készülékeknél a tápvezeték (M-Cu,MB-Cu, HO5-VVF,stb. fázisvezetőjének keresztmetszete az irányadó. 16mm2-ig azonos a PE,N és L vezetők keresztmetszete.

zoli_varga

Tisztelt tothgyula!

Az ÉV felülvizsgálok könyvében:

MSZ HD 60364-7-721:


"...Védővezetős rendszert kell alkalmazni: a táphálózat védővezetőjét össze kell kötni a lakókocsi védővezetőjével, amelybe be van kötve az összes csatlakozóaljzat védőérintkezője, a villamos szerkezetek megérinthető fém részei és védőösszekötő vezetővel az idegen vezetőképes részek. Az összekötő vezeték keresztmetszete legalább 4mm2 legyen, és rézből készüljön...."

Ebből többen arra következtettünk hogy 4mm2az előírás a csatlakozóaljzat védőérintkezőjére is. És a tanfolyamon az oktatónk is ezt erősítette meg.

Bár az idézet nem a szabvány szövege csak rövid magyarázata.

Zoli






980POWER

IdézAz összekötő vezeték keresztmetszete legalább 4mm2 legyen, és rézből készüljön
A csatlakozó aljzat védővezetője nem  az.
Ha egyfázisú ipari csatlakozóval csatlakozik a hálózatra a lakókocsi ez akkor kell, mert abba a csatlakozóba 2,5mm2 vezeték fér maximum, de ha egy 5 pólusú  16 vagy annál nagyobb amperű ipari csatlakozóval csatlakozik, abba belefér a 4mm2 keresztmetszetű vezeték és benne is van, akkor nem kell külön összekötni.

Fecó

A fenti keresztmetszet a védőösszekötő vezetékre utal, és nem a védővezetőre. Ezzel a keresztmetszettel a fémszerkezetet kell csatlakoztatni a berendezés védővezetőjéhez.

Tapatalkkal küldve az én HTC U11 eszközömről


zoli_varga


tothgyula

Nincs ellentmondás! Az MSZ HD 60364-5-54:2012 sz. 543.szakasza a védővezetőkre alapszabályként azt írja, hogy "Minden egyes védővezető keresztmetszetének meg kell felelnie a HD60364-4-41:2007 sz.411.fejezetében, a táplálás önműködő lekapcsolására vonatkozóan előírt feltételeknek és el kell bírniuk a várható zárlati áramot."A mért hurok alapján ki tudod számítani a várható zárlati áramot.

HALI

Sziasztok!
Kérdésem volna  felétek:
Hűtőautóba,hűtőkocsiba,jégkrémes autóba  30mA-es Érintésvédelmi relét kel beépíteni?
Ha igen melyik jogszabály írja elő?
Köszönöm szépen mielőbbi  válaszokat.