Db betét karakterisztika

Indította Tamás, 2016. március 05., 19:40:16 DÉLUTÁN

Előző téma - Következő téma

Tamás

Üdv Mindenkinek!

Az EBF könyv azt írja a 273 old., hogy a :   ,,a" résztartományú olvadó betét (aM) a névleges áramnál nagyobb értéktől kezdve, a névleges megszakító képességig terjedő áram megszakítására alkalmas!

Pl.: a 63A-s betét úgy mond 200A-tól 120kA között lép működésbe!

Ezek szerint, ha van egy 7.5kW motorom, aminek kb. 16A a névleges árama betehetek neki egy 16A  aM betétet?!
Kibírja az indítási áramlökést, és CSAK akkor olvad ki ha zárlat lesz?
Tehát min. 200A ?

Vagy hogy működnek ezek az aM-s betétek?

A grafikonról sem igazán jött le!

Segítene valaki?

Köszi

Tamás

Simon Endre

A résztartományú olvadó betét "feltételezi", hogy a névleges áram tartományban a fogyasztó védelméről más védelmi szerv gondoskodik, mert ott igazán nem tud kiodani csak kiég mint a gyújtózsinór, amit én úgy értelmezek hogy a szokásos elv szerint ezekből is  a névleges áramhoz képest 1-2 értékkel nagyobb betétet kell választani. Igazi jelentősége kis belső ellenállású táprendszerekben van ahol a zárlati áramok miatt a szokásos betétek akár fel is robbanhatnak. Ezeknek alkalmazása (előírása ) kifejezetten mérnőki előrelátás és feladat. Na én ugyancsak pancsernek tartom azt a "szakembert" aki a motorvédelmet olvadóbetétre bízza, úgy hogy számomra nem mond újat. Lehet hogy a szokásos olvadóbetétek nehéz indítású gépek esetén előforduló néhány századik indításnál már a beötvöződés miatt bekövetkező kiolvadást küszöböli ki magasabb olvadáspontú iindítócsepp alkalmazásával, vagy a kiolvadási csatornában a hősokk csökkentésével. Tamás álltal feltételezett névleges értékű betét nem a megfelelő, szerintem könnyed indítású (tehermentes) motornál 20A-es nehéz indításúnál  25 vagy akár 35A-es betét a megfelelő.

Tamás

Hujber István az EBF tanfolyam azt mondta:

1.-az aM, gM biztosítok esetében nem kell két nagyságrenddel nagyobb értéket  választani! Hanem a motor névlegeséhez legközelebbit kell választani!  Ezek a biztosítók zárlatvédelemre alkalmasak, motor indításhoz lettek tervezve!

2.-gG,gL betétek esetén a motor névlegeséhez  képest két nagyságrenddel nagyobb biztosítót kell választani!

Vélemény?  :)