• Személy és teherfelvonók É.V. vizsgálata 3 1
Jelenleg:  

Szerző Téma: Személy és teherfelvonók É.V. vizsgálata  (Megtekintve 5450 alkalommal)

Nem elérhető ELEKTOR-KALANDORTopic starter

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 120
  • Hírnév erő: 2
  • ELEKTOR-KALANDOR nincsen befolyása.
Személy és teherfelvonók É.V. vizsgálata
« Dátum: 2012. Május 12., 15:49:17 pm »
Gondolom érdemes lenne pár szót váltani a felvonókról .Akinek van tapasztalata megoszthatná a többiekkel.

Nem elérhető nova

  • Fórum rendezgetõ ***ADMIN***
  • Global Moderator
  • Megszállott
  • *
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hozzászólások: 3.391
  • Hírnév erő: 38
  • nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!nova félelmetesen nagy hírnévvel rendelkezik!
  • Nem: Férfi
    • Villanyszerelõ magazin
Re:Személy és teherfelvonók É.V. vizsgálata
« Válasz #1 Dátum: 2012. Május 12., 18:46:23 pm »
Szerintem egy kicsit pontosíthatnál a kérdésen, hogy konkrétan mire lennél kíváncsi, mert így nagy általánosságban nehéz szerintem válaszolni.  ;)
Villanyszerelõ fórum szabályzat - Kezdő fórumozók figyelmébe! - Közlemények

Privát üzenet funkció nem szakmai kérdések megválaszolására van fenntartva!

Nem elérhető Novill

  • villanyszerelõ mester
  • Régi motoros
  • *****
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hozzászólások: 1.983
  • Hírnév erő: 24
  • Novill egy erő amivel számolni kell.Novill egy erő amivel számolni kell.Novill egy erő amivel számolni kell.Novill egy erő amivel számolni kell.Novill egy erő amivel számolni kell.Novill egy erő amivel számolni kell.Novill egy erő amivel számolni kell.Novill egy erő amivel számolni kell.
    • Villanyszerelõ
Re:Személy és teherfelvonók É.V. vizsgálata
« Válasz #2 Dátum: 2012. Május 13., 19:59:41 pm »
Ennek a felülvizsgálata is szép feladat. Látszólag úgy tûnik csak egy felvonó, milyen egyszerû.
A vezetõsínek bekötése a földelõ hálózatba. Az alsó ponton közvetlenül van földelve, lefelé lejtéssel. A felsõ ponton is be kell kötni. Ha érintve van, akkor még nem szabad a villámhárító vonatkozásáról is sem megfeledkezni. Itt is van fõáramkörû rész, ahol a védõvezetõ folytonosságát minden ponton ellenõrizni kell. Az ajtók bekötésének az ellenõrzése is lényeges. Minden erõsáramú rész ahol a védõvezetõk is vezetve vannak ellenõrizendõ. Nem szabad megfeledkezni a törpefeszültségû részek ellenõrzésérõl. Vagyis elég szép számmal jönnek össze a mérõpontok.

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető Maczy

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 54
  • Hírnév erő: 1
  • Maczy nincsen befolyása.
  • Nem: Férfi
Re:Személy és teherfelvonók É.V. vizsgálata
« Válasz #3 Dátum: 2012. Május 13., 21:34:25 pm »
Az ide vonatkozó szabványok megtalálhatók a következõ oldalon:
Felvonókra vonatkozó Szabványok

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető Maczy

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 54
  • Hírnév erő: 1
  • Maczy nincsen befolyása.
  • Nem: Férfi
Re:Személy és teherfelvonók É.V. vizsgálata
« Válasz #4 Dátum: 2012. Május 15., 21:08:12 pm »
Sajnos gyakorlati tapasztalatom még nekem sincs a felvonók terén, itt leginkább a földeléseken van a hangsúly. Az egész szépsége ott van, hogy a betápok lent vannak a gépészet meg fent. nagyon fontos lehet a vezetõ keresztmetszetek is. Legtöbbször egy dupla szigetelésû kábel viszi be a fülkébe a villanyt, függetlenül attól, hogy törpe vagy nem törpefeszrõl mûködik. A lift vezérlõ és elosztó szerkényben kell hurok ellenállást mérni, és rengeteg földelési folytonosságot.

Amit viszont Novill tõled kérdeznék:
Az alsó ponton közvetlenül van földelve, lefelé lejtéssel.
értem, hogy a lift vázszerkezetét alul is és felül is le kell földelni, bár gondolom ez a hosszától is függ, a lefelé lejtést azt, hogy értetted?
Köszi,

Nem elérhető JUVILL

  • Régi motoros
  • *****
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hozzászólások: 1.565
  • Hírnév erő: 20
  • JUVILL egy emelkedő csillag!JUVILL egy emelkedő csillag!JUVILL egy emelkedő csillag!JUVILL egy emelkedő csillag!JUVILL egy emelkedő csillag!JUVILL egy emelkedő csillag!
  • Nem: Férfi
    • www.juvill2004..hu
Re:Személy és teherfelvonók É.V. vizsgálata
« Válasz #5 Dátum: 2012. Május 15., 22:16:28 pm »

Nem a csak földeléseken van a hangsúly, hanem a villamos biztonságtechnikán.
A földelés, földelések ennek egy részét képezik.
Meg kell nézni az erõsáramú betáplálást. Hány eres, milyen keresztmetszetû a kábel.
Hová csatlakozik a PEN, vagy a védõvezetõ, PEN vezetõ esetén hogyan történt védõvezetõre és  nulla vezetõre szétválasztása. Hurokellenállás mérések, és biztosító kioldási szorzók szerint minõsíted a mért értéket. Figyelembe kell venni, hogy elosztóban mérsz, vagy a berendezésnek végáramkörén, mert nem ugyan az az alfa kioldási szorzó értéke.
Ellenõrizni kell az EPH-t. Hogyan van kialakítva. Be vannak-e kötve az acélszerkezetek, a nagy kiterjedésû fémtárgyak.
Meg kell vizsgálni, hogy belsõ villámvédelmi szempontból, a villámvédelmi levezetõkkel párhuzamosan futó acélszerkezetek vannak-e. Ezek összekötése hol, és hogyan történik.
Ellenõrizni kell adott esetben, van-e tûzjelzõ berendezés, tûz esetén hogyan mûködik a berendezés (automatikusan le jön-e, és az alsó szinten automatikusan nyílik-e az ajtaja.)
Felíratok, jelölések, gépházban elsõsegély nyújtó E.Ü. tábla ki van-e helyezve....
És még sorolhatnék egy-két gondolatot.
Talán a kollégák kiegészítik.

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető Novill

  • villanyszerelõ mester
  • Régi motoros
  • *****
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hozzászólások: 1.983
  • Hírnév erő: 24
  • Novill egy erő amivel számolni kell.Novill egy erő amivel számolni kell.Novill egy erő amivel számolni kell.Novill egy erő amivel számolni kell.Novill egy erő amivel számolni kell.Novill egy erő amivel számolni kell.Novill egy erő amivel számolni kell.Novill egy erő amivel számolni kell.
    • Villanyszerelõ
Re:Személy és teherfelvonók É.V. vizsgálata
« Válasz #6 Dátum: 2012. Május 16., 08:17:20 am »
Valamikor még a régi rendszerben volt szerencsém felvonók mûszaki átvételében részt venni a beruházó részérõl. Ez mindig egy nagy procedúra volt, nem beszélve az akkori hatósági átvételi  eljárásokat. Nagyon sok felvonó felsõ gépházas, így a gépház a tetõn kívülre esik vagy a padlástérbe. Mint ahogy a JUVILL kolléga is rá tapintott a lényegre a belsõ villámvédelmen és az EPH kialakuláson van a lényeg. A legalsó ponton van az ütközõ és itt lent végzõdnek a vezetõ sínek is. Itt az alsó ponton víz elleni szigetelés is van sok esetben. De valahogy meg kell oldani a vezetõsínek bekötését a közvetlen földelésbe megfelelõ keresztmetszettel és a lehetõ legrövidebb úton. Ez sokszor közvetlenül a betonalap földelõhöz csatlakoztattuk, vagy ha erre nem volt lehetõség akkor külön földelõ szondát létesítettünk neki. Mint ahogy tudjuk a villámáram nem igazán szereti a felfelé futó irányt és a derékszögû irány töréseket. Vagyis igyekszik megtalálni a lehetõ legrövidebb utat a föld felé. A lefelé lejtést a vízszintestõl lefelé a függõlegeshez közelítve értem, a lehetõ legrövidebb úton. Egy épület egészében az EPH , földelés és a villámvédelem végül is egy egységes rendszert képez, még ha külön tárgyaljuk is.

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető Maczy

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 54
  • Hírnév erő: 1
  • Maczy nincsen befolyása.
  • Nem: Férfi
Re:Személy és teherfelvonók É.V. vizsgálata
« Válasz #7 Dátum: 2012. Május 19., 12:56:08 pm »
HA már így belekezdtünk a felvonókba akkor már feltennék én is pár kérdést.
A felvonókat milyen idõközönként kell ÉV mérni, igaz a személyi felvonók tartozhatnak a KLÉSZ alá, de szerintem mégsem az.
A másik ami szerintem mást is érdekelhet, pl. a lifteket már mikroprocesszoros vezérléssel látják el. Ott kell-e valamit mérni, mert nem hiszem, hogy jót tenne a frekiváltónak ha beleküldené az ember a mérõ áramot, vagy feszültséget. 

Nem elérhető JUVILL

  • Régi motoros
  • *****
  • Tudásbázis bõvítõje :)
  • Hozzászólások: 1.565
  • Hírnév erő: 20
  • JUVILL egy emelkedő csillag!JUVILL egy emelkedő csillag!JUVILL egy emelkedő csillag!JUVILL egy emelkedő csillag!JUVILL egy emelkedő csillag!JUVILL egy emelkedő csillag!
  • Nem: Férfi
    • www.juvill2004..hu
Re:Személy és teherfelvonók É.V. vizsgálata
« Válasz #8 Dátum: 2012. Május 20., 09:27:54 am »
HA már így belekezdtünk a felvonókba akkor már feltennék én is pár kérdést.
A felvonókat milyen idõközönként kell ÉV mérni, igaz a személyi felvonók tartozhatnak a KLÉSZ alá, de szerintem mégsem az.
A másik ami szerintem mást is érdekelhet, pl. a lifteket már mikroprocesszoros vezérléssel látják el. Ott kell-e valamit mérni, mert nem hiszem, hogy jót tenne a frekiváltónak ha beleküldené az ember a mérõ áramot, vagy feszültséget.

És akkor a számítógépeket sem méred? Azok is I-es érintésvédelmi osztályú berendezések.

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető Maczy

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 54
  • Hírnév erő: 1
  • Maczy nincsen befolyása.
  • Nem: Férfi
Re:Személy és teherfelvonók É.V. vizsgálata
« Válasz #9 Dátum: 2012. Május 21., 21:38:59 pm »
Gondolom a számítógépnél, a földelés meglétét és folytonosságát nézem. A hurokellenállást, meg a dugaljból ahova csatlakozik.
vagy rosszul gondolom?
Persze ezt a frekiváltónál is meg tudom nézni a betáp oldalon, feltéve ha van kívül fémes rész.
ha rosszul tudom kérlek javíts, mert ha egyszer ilyesmit kéne mérni nem akarnék, rosszul vizsgálni.
Köszönöm elõre is.

 

Hasonló Témák

  Téma / Indította Válaszok Utolsó üzenet:
18 Válaszok
3279 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2013. Március 04., 18:55:38 pm
írta Marton
0 Válaszok
785 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2013. Október 05., 13:47:05 pm
írta nova
0 Válaszok
553 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2013. Október 05., 14:05:20 pm
írta nova
0 Válaszok
503 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2013. Október 05., 14:07:05 pm
írta nova
1 Válaszok
300 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2017. November 09., 19:47:26 pm
írta tothgyula