• Elektromos autó érintésvédelmi felülvizsgálata. 5 1
Jelenleg:  

Szerző Téma: Elektromos autó érintésvédelmi felülvizsgálata.  (Megtekintve 914 alkalommal)

Nem elérhető TretTopic starter

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 114
  • Hírnév erő: 2
  • Tret nincsen befolyása.
  • Nem: Férfi
    • Érintés-Védelem
Elektromos autó érintésvédelmi felülvizsgálata.
« Dátum: 2016. Szeptember 09., 12:20:42 pm »
Tisztelt Kollégák!

Szeretnék egy kis tanácsot kérni,elektromos autó érintésvédelmi felülvizsgálatával kapcsolatban.
Valaki aki foglalkozott ilyennel,meg tudná mondani mely szabvány vonatkozik erre a témakörre?
Illetve a csatlakozó,csatlakozó kábel,és a töltő vizsgálatán kívül,valamint a védővezető folytonosság vizsgálatán kívül  milyen
vizsgálatokra lehet még szükség?

Előre is köszi a válaszokat!  :)

Nem elérhető Simon Endre

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 527
  • Hírnév erő: 6
  • Simon Endre talán lesz valaki.Simon Endre talán lesz valaki.
Re:Elektromos autó érintésvédelmi felülvizsgálata.
« Válasz #1 Dátum: 2016. Szeptember 09., 20:03:23 pm »
Csak az akkutöltő vizsgálata szükséges az  SELV vagy PELV rendszerű kell legyen. Ha kapcsolóüzemű akkor inkább a PELV esetleg SELV SK-1 hogy a töltőre csatlakoztatva ne csípjen a fémszerkezet. Amennyiben a magyar találmány inverteres (frekvenciaváltós) autó a vizsgálat tárgya, ahol 310 V DC a táp, (töb kW esetén alkalmazott,) ahhoz is az akkutöltő megbízhatósága a kritérium, továbbá a gépjármű villamos rendszerében a csoportos leválasztás szempontjait kell betartani, vagyis minden fémtest összekötendő egymással és a jármű alvázával is és a táprendszer egysarkú közösítése javasolt és minden fogyasztónak önnálló bíztosíték a nem közösített ágban.

Felhasználók, akik megköszönték:


Nem elérhető TretTopic starter

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 114
  • Hírnév erő: 2
  • Tret nincsen befolyása.
  • Nem: Férfi
    • Érintés-Védelem
Re:Elektromos autó érintésvédelmi felülvizsgálata.
« Válasz #2 Dátum: 2016. Szeptember 09., 21:23:29 pm »
Köszönöm a választ!
Az autó egyébként egy Toyota Prius Plug-in Hybrid.
MSZ HD 60364-7-722:2012 szabványt találtam ide vonatkozónak meg esetleg az MSZ EN 61558-2-4.
A felülvizsgálat gyakorlati része nem kihívás,inkább a megfelelő dokumentáció.

Címkék:
 

Hasonló Témák

  Téma / Indította Válaszok Utolsó üzenet:
4 Válaszok
5019 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2012. November 06., 21:20:37 pm
írta erberszer
13 Válaszok
3255 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2017. Május 30., 18:01:06 pm
írta nyaki
10 Válaszok
4356 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2014. Február 10., 17:56:31 pm
írta czapi
0 Válaszok
970 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2013. Október 05., 13:41:33 pm
írta nova
0 Válaszok
567 Megtekintések
Utolsó üzenet: 2013. Október 05., 13:57:48 pm
írta nova