• Mobilszárító probléma 5 1
Jelenleg:  

Szerző Téma: Mobilszárító probléma  (Megtekintve 1131 alkalommal)

Nem elérhető coyote2Topic starter

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 147
  • Hírnév erő: 1
  • coyote2 nincsen befolyása.
Mobilszárító probléma
« Dátum: 2015. Október 25., 21:01:29 pm »


Adott egy fennt emlitett traktor hajtotta (kardántengelyen át) szárító, a frekvencia beállítása után a  lánginditó kapcsolo elforditisával a gázolajégő nem gyujt be. A dolog érdekessége, hogy a relé ami 24V tekercses nem huz be, tavaly egy cserével végigment hiba nélkül. Most ismét csere után elindult majd 5perc után leallt a lang es nem tudtam eletet verni az égőfejbe. A háromfázisu generator leadja a feszultseget, mindenhol, ahol kell, megvan a 380 es a 220V . Mágneskapcsolok jok.
Merre lehet a hiba?

Sent from my Radar C110e using Tapatalk

Nem elérhető coyote2Topic starter

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 147
  • Hírnév erő: 1
  • coyote2 nincsen befolyása.
Re:Mobilszárító probléma
« Válasz #1 Dátum: 2015. Október 25., 21:02:46 pm »
Teljes boldogsag utan ott alltam logo orral. Ez a szivas

Sent from my Radar C110e using Tapatalk

Nem elérhető 980POWER

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 408
  • Hírnév erő: 5
  • 980POWER nincsen befolyása.
Re:Mobilszárító probléma
« Válasz #2 Dátum: 2015. Október 26., 00:09:09 am »
Ha benyomod a mágneskapcsolót csavarhúzóval és működik a rendszer, akkor valószínű, hogy a 24 Voltos vezérlő rendszerben kellene a tettest keresni, első ízben tennék egy próbát úgy, hogy a trafó feszültségét megmérném és ha 24 volt körüli akkor húznék egy szál vezetéket direktbe a mágneskapcsolóra persze a mágneskapcsoló tekercsére is rámérnék egy ellenállás mérést, ha működik akkor szépen a vezérlő ágon sípolgatnám ki, hogy mi az ami nem vezet át. Nem ismerem a gépet, de gondolom a gyújtó feszültséget egy másik trafó biztosítja, amit eme mágneskapcsoló kellene, hogy kapcsoljon. Mi az ami vezérli, eldönti, hogy most kell szikráznia és már ég, tehát be lehet fejezni a szikrázást, ugyanakkor az olajszivattyú menjen tovább?

Nem elérhető Simon Endre

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 629
  • Hírnév erő: 8
  • Simon Endre talán lesz valaki.Simon Endre talán lesz valaki.
Re:Mobilszárító probléma
« Válasz #3 Dátum: 2015. Október 26., 10:46:35 am »
Minden kazánvezérlőnek van ki (be) akadós reteszköre amit lehet hogy nem rezeteltél, ezt a kazánvezérlő blokk kapcsolási rajzán fellelheted, de az is lehet, hogy egy lyukon keresztül kell pl. csavarhúzóval  visszanyomni. Jó néven vettem volna ha a szárítóról adsz valami közelebbit (gyártó, típusszám , műszaki adatok stb..) Dokumentáció nincs hozzá, ez egy elég veszélyes berendezés nincs műszaki felügyelet, szakszervíz, gyártói háttér?

Nem elérhető coyote2Topic starter

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 147
  • Hírnév erő: 1
  • coyote2 nincsen befolyása.
Re:Mobilszárító probléma
« Válasz #4 Dátum: 2015. Október 26., 17:58:09 pm »
A gép olasz

háttér és szerviz Bp. Az olajégő vez siemens
RMO88.53A2 OIL
220-240V~50-60HZ
TSA 5s
Siemens building techmologies

Sent from my Radar C110e using Tapatalk

Nem elérhető coyote2Topic starter

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 147
  • Hírnév erő: 1
  • coyote2 nincsen befolyása.
Re:Mobilszárító probléma
« Válasz #5 Dátum: 2015. Október 26., 18:00:17 pm »
Elektromoskapcsolasi rajzot nem talaltam benne.


Sent from my Radar C110e using Tapatalk

Nem elérhető Simon Endre

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 629
  • Hírnév erő: 8
  • Simon Endre talán lesz valaki.Simon Endre talán lesz valaki.
Re:Mobilszárító probléma
« Válasz #6 Dátum: 2015. Október 26., 23:17:49 pm »
Én felleltem hozzá minden doksit (a neten.) Van rezet gomb és hibajelzés színes LED villogások. Ha már a vezérlő legalább az AC 230 V tápot megkapja a vezérlő 1,15 pontjain akkor teszteli is magát és villogásokból kiszámolható hogy mi baja van, vagy volt. A 24V DC-t nem értem, mert ez a szerkó direktben van rajt a 230 V-on és a ventillátor-olajszivattyú motor mágneskapcsoló is arról megy (látszólag) a 11. ponton. Külső retesz viszon van bőven, még a tápban is arról megy az 1. pontra is ez a vezérlő tápja. Ha nem boldogulsz ide is feltehetem a doksi kiválogatott részeit, de jó volna egy kis szakmai "ráfejelés" tekintve hogy  ez a munkád...... Feltételezem kolléga vagy?

Nem elérhető coyote2Topic starter

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 147
  • Hírnév erő: 1
  • coyote2 nincsen befolyása.
Re:Mobilszárító probléma
« Válasz #7 Dátum: 2015. Október 26., 23:40:22 pm »
Az építő jellegű tanácsokat szívesen fogadom, a ráfejelés elkerülhetetlen a szakmában, segitseg, amit ezen a forumon kapok felbecsülhetetlen számomra. A kérdésedre a válasz néha már énsem tudom .


Sent from my Radar C110e using Tapatalk

Nem elérhető coyote2Topic starter

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 147
  • Hírnév erő: 1
  • coyote2 nincsen befolyása.
Re:Mobilszárító probléma
« Válasz #8 Dátum: 2015. Október 26., 23:55:37 pm »
A villogás alacsony frekin volt zöld-piros 3szor, de mikor feltekertük az alajaratot 50-re megszünt. Mágneskapcsolo csavarhuzos  "behuzassal" elinditotta a motort, de gyujtani mar nem gyujtott.380 es220 a sorkapcsokon megvolt a gázégőnel. Mikor az első láng kapcsoloját elforditottam piroslampa kigyulladt, de nem gyujtott.

Sent from my Radar C110e using Tapatalk

Nem elérhető coyote2Topic starter

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 147
  • Hírnév erő: 1
  • coyote2 nincsen befolyása.
Re:Mobilszárító probléma
« Válasz #9 Dátum: 2015. Október 26., 23:58:53 pm »
A kapcsolási rajzot megköszönném, hogy azért"képben" legyek vele de ha linket küldöd azt szivesen veszem.

Sent from my Radar C110e using Tapatalk

Címkék: