• Mobilszárító probléma 5 1
Jelenleg:  

Szerző Téma: Mobilszárító probléma  (Megtekintve 968 alkalommal)

Nem elérhető coyote2Topic starter

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 134
  • Hírnév erő: 1
  • coyote2 nincsen befolyása.
Mobilszárító probléma
« Dátum: 2015. Október 25., 21:01:29 pm »


Adott egy fennt emlitett traktor hajtotta (kardántengelyen át) szárító, a frekvencia beállítása után a  lánginditó kapcsolo elforditisával a gázolajégő nem gyujt be. A dolog érdekessége, hogy a relé ami 24V tekercses nem huz be, tavaly egy cserével végigment hiba nélkül. Most ismét csere után elindult majd 5perc után leallt a lang es nem tudtam eletet verni az égőfejbe. A háromfázisu generator leadja a feszultseget, mindenhol, ahol kell, megvan a 380 es a 220V . Mágneskapcsolok jok.
Merre lehet a hiba?

Sent from my Radar C110e using Tapatalk

Nem elérhető coyote2Topic starter

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 134
  • Hírnév erő: 1
  • coyote2 nincsen befolyása.
Re:Mobilszárító probléma
« Válasz #1 Dátum: 2015. Október 25., 21:02:46 pm »
Teljes boldogsag utan ott alltam logo orral. Ez a szivas

Sent from my Radar C110e using Tapatalk

Nem elérhető 980POWER

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 345
  • Hírnév erő: 4
  • 980POWER nincsen befolyása.
Re:Mobilszárító probléma
« Válasz #2 Dátum: 2015. Október 26., 00:09:09 am »
Ha benyomod a mágneskapcsolót csavarhúzóval és működik a rendszer, akkor valószínű, hogy a 24 Voltos vezérlő rendszerben kellene a tettest keresni, első ízben tennék egy próbát úgy, hogy a trafó feszültségét megmérném és ha 24 volt körüli akkor húznék egy szál vezetéket direktbe a mágneskapcsolóra persze a mágneskapcsoló tekercsére is rámérnék egy ellenállás mérést, ha működik akkor szépen a vezérlő ágon sípolgatnám ki, hogy mi az ami nem vezet át. Nem ismerem a gépet, de gondolom a gyújtó feszültséget egy másik trafó biztosítja, amit eme mágneskapcsoló kellene, hogy kapcsoljon. Mi az ami vezérli, eldönti, hogy most kell szikráznia és már ég, tehát be lehet fejezni a szikrázást, ugyanakkor az olajszivattyú menjen tovább?

Nem elérhető Simon Endre

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 526
  • Hírnév erő: 6
  • Simon Endre talán lesz valaki.Simon Endre talán lesz valaki.
Re:Mobilszárító probléma
« Válasz #3 Dátum: 2015. Október 26., 10:46:35 am »
Minden kazánvezérlőnek van ki (be) akadós reteszköre amit lehet hogy nem rezeteltél, ezt a kazánvezérlő blokk kapcsolási rajzán fellelheted, de az is lehet, hogy egy lyukon keresztül kell pl. csavarhúzóval  visszanyomni. Jó néven vettem volna ha a szárítóról adsz valami közelebbit (gyártó, típusszám , műszaki adatok stb..) Dokumentáció nincs hozzá, ez egy elég veszélyes berendezés nincs műszaki felügyelet, szakszervíz, gyártói háttér?

Nem elérhető coyote2Topic starter

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 134
  • Hírnév erő: 1
  • coyote2 nincsen befolyása.
Re:Mobilszárító probléma
« Válasz #4 Dátum: 2015. Október 26., 17:58:09 pm »
A gép olasz

háttér és szerviz Bp. Az olajégő vez siemens
RMO88.53A2 OIL
220-240V~50-60HZ
TSA 5s
Siemens building techmologies

Sent from my Radar C110e using Tapatalk

Nem elérhető coyote2Topic starter

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 134
  • Hírnév erő: 1
  • coyote2 nincsen befolyása.
Re:Mobilszárító probléma
« Válasz #5 Dátum: 2015. Október 26., 18:00:17 pm »
Elektromoskapcsolasi rajzot nem talaltam benne.


Sent from my Radar C110e using Tapatalk

Nem elérhető Simon Endre

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 526
  • Hírnév erő: 6
  • Simon Endre talán lesz valaki.Simon Endre talán lesz valaki.
Re:Mobilszárító probléma
« Válasz #6 Dátum: 2015. Október 26., 23:17:49 pm »
Én felleltem hozzá minden doksit (a neten.) Van rezet gomb és hibajelzés színes LED villogások. Ha már a vezérlő legalább az AC 230 V tápot megkapja a vezérlő 1,15 pontjain akkor teszteli is magát és villogásokból kiszámolható hogy mi baja van, vagy volt. A 24V DC-t nem értem, mert ez a szerkó direktben van rajt a 230 V-on és a ventillátor-olajszivattyú motor mágneskapcsoló is arról megy (látszólag) a 11. ponton. Külső retesz viszon van bőven, még a tápban is arról megy az 1. pontra is ez a vezérlő tápja. Ha nem boldogulsz ide is feltehetem a doksi kiválogatott részeit, de jó volna egy kis szakmai "ráfejelés" tekintve hogy  ez a munkád...... Feltételezem kolléga vagy?

Nem elérhető coyote2Topic starter

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 134
  • Hírnév erő: 1
  • coyote2 nincsen befolyása.
Re:Mobilszárító probléma
« Válasz #7 Dátum: 2015. Október 26., 23:40:22 pm »
Az építő jellegű tanácsokat szívesen fogadom, a ráfejelés elkerülhetetlen a szakmában, segitseg, amit ezen a forumon kapok felbecsülhetetlen számomra. A kérdésedre a válasz néha már énsem tudom .


Sent from my Radar C110e using Tapatalk

Nem elérhető coyote2Topic starter

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 134
  • Hírnév erő: 1
  • coyote2 nincsen befolyása.
Re:Mobilszárító probléma
« Válasz #8 Dátum: 2015. Október 26., 23:55:37 pm »
A villogás alacsony frekin volt zöld-piros 3szor, de mikor feltekertük az alajaratot 50-re megszünt. Mágneskapcsolo csavarhuzos  "behuzassal" elinditotta a motort, de gyujtani mar nem gyujtott.380 es220 a sorkapcsokon megvolt a gázégőnel. Mikor az első láng kapcsoloját elforditottam piroslampa kigyulladt, de nem gyujtott.

Sent from my Radar C110e using Tapatalk

Nem elérhető coyote2Topic starter

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 134
  • Hírnév erő: 1
  • coyote2 nincsen befolyása.
Re:Mobilszárító probléma
« Válasz #9 Dátum: 2015. Október 26., 23:58:53 pm »
A kapcsolási rajzot megköszönném, hogy azért"képben" legyek vele de ha linket küldöd azt szivesen veszem.

Sent from my Radar C110e using Tapatalk

Nem elérhető Simon Endre

  • Villanyász
  • ****
  • Hozzászólások: 526
  • Hírnév erő: 6
  • Simon Endre talán lesz valaki.Simon Endre talán lesz valaki.
Re:Mobilszárító probléma
« Válasz #10 Dátum: 2015. Október 30., 10:21:56 am »
A tisztesség szellemében felteszem privát levelezésünk kissé megvágott részleteit

Üdv ujdonsült fórumtárs!
Én egy nyugdíjas "műszaki" vagyok, foglalkoztam kazánautomatikákkal és még ki tudja mivel nem. A szárítóról nem derült ki hogy olajos vagy gázos mert a leírt Rielló és Sienmens vezérlők mást-mást sugalnak. A rezetelésről nem írtál, megpróbáltad egyálltalán és végülis tudnom kéne melyik vezérlővel működik (illetve nem működik?) Bocs a késői reagálás miatt egész nap dolgoztam (hibaelhárításon) viszont legaláb még néhány órát gép mellett töltök. Avezérlő kapcsolási (blokk) rajzát elküldöm, de csak a megfelelőt. A szárítóról megtaláltam az alig valamit mondó ismertetőt abból is próbálok valamit kihámozni. A retesz és vezérlő áramkörökre a segédletben csak utalások vannak a valóságos kiépítettséget fel kell derítened pontról pontra.
 
Coyoe2 írta
Szép jó estét, az esti emil nem gond késő estig fennt szoktam lenni, korán megyek itthonrol. A gondom annyi, hogy szégyen nem szégyen, de a vezérlővel nem boldogultam, egy retesz itt, egy lángőr az égőfejnél ott, van rajta mágnesszelep 3 is a gázolajkörben egyik tekercs sem huzott de  szikra sem volt a fejnél.
Bár a magam éveivel fiatal vok a szakmában szeretem csinálni, a kihivások miatt is, de a szakma "öregjeinek" utmutatása nélkül fejlődni nem nagyon lehet, mifelénk kevés van belőlük. Igy minden tanácsot szívesen fogadok!!!
Persze nem a megoldást kérem tálcán.
Ennyi ömlengés után az igazat megvallva elakadtam a hibánál.

Én küldtem:
A küldött kapcsolási rajz pont a megfelelő, tehát "olajos" a szárító. Azt írtad az összes tápellátás rendelkezésre áll és valószínű védelmi elemek nincsenek leoldva illetve bíztosíték sincs kiolvadva.Vissszaidézve korábbi infódat írtál relécseréről az nem véletlenül a kazánautomatikán belül volt, mert  ott lehet 24 V DC és ha az a reteszrelé akkor nem rezetelhehető és a belső tápgerinc sem kerül bekapcsolt állapotba, de ez csak feltételezés. A módszeres hibakeresésnél az automata (15.sz pontjához viszonyítva ) 1. pontjám kell 230 V-ot találni, ha ez nincs a hőmegfutás védelem kapcsolt le ez álltalában csak kézzel állítható vissza. Ha ott meg van táp a 8. ponton kell mérni, ha ott nincs fesz abban a körben lévő érzékelőket kell megvizsgálni ez viszon akármi is lehet mert a kazánvezérlő nem ír elő ilyen elemeket csak fogadja a körben lévő parancsadó jeleket, (ha van mit,) ellenben az oljmelegítő hőmérsékletét figyeli ami ha eddig megfelelő volt a környezeti hőmérséklettől , viszont mos hogy hideg van már nem engedélyezi az üzemet mert rá kell fűteni és ez nics beállítva vagy nem üzemképes. Ha az olajhőmérséklet megfelelő a 4. ponton mérhető 230 V és ez indulási feltétel. Ha a továbbiakban nem indul a berendezés és az 1. és az 5. ponton is feszültség van a kazánautomata hibás, (vagy nics rezetelve.) ha belső rezetgomb nem üzemképes  3. 15. pont rövidrezárásával is rezetelhetsz
Szia várom a fejleményeket !

Coyote2 válasza:
Üdvözletem, nem volt lehetőségem irni, a napokban.
Leszedve az égofej burkolatot egy kesztyü takarása alatt kettő billenokapcsolot talaltam miutan ramértem  a nullakapocs es az emlitett 1-es pontra a feszültseg meg volt. A kapcsolót átkapcsoltam majd vissza, nem csinalt semmit. Másnap elsőre elindult, azóta is megy. Úgy beszéltem meg a vezetővel, hogy a szaritások utan átnézzük alaposan, hatha meg lesz a hiba oka.

Nem elérhető coyote2Topic starter

  • Rendszeres látogató
  • ***
  • Hozzászólások: 134
  • Hírnév erő: 1
  • coyote2 nincsen befolyása.
Re:Mobilszárító probléma
« Válasz #11 Dátum: 2015. Október 30., 20:19:54 pm »
Ha lefut a nagy száritás dömpig felrakom a kepeket ill. a hiba okozojat. Köszönet a segítségért Simon Endrének!

Sent from my Radar C110e using Tapatalk

Címkék: